عکس رهبر جدید

مدرسه شروع شد، ما هم آمدیم

  فایلهای مرتبط
مدرسه شروع شد، ما هم آمدیم

امروز مهمان معلّمـان و دانش‌آمـوزان  یک مدرسه هستیم. در دبستان وحدت  روستای ایگِل*، دانش‌آموزان پایـه‌هـای دوّم و سوّم با هـم توی یک کلاس هستند. از حرف‌هـایشان متوجه مـی‌شوم که خیلی معلّمشان را دوست دارند. کتاب‌هایشان را ورق می‌زنم. با خودم فکر می‌کنم حتماً داستان «چغندر پربرکت» کتـاب فارسـی برای بعضـی از کلاس دوّمی‌ها در این روستا و روستاهای دیگر اتّفاق افتاده است. حتمـاً پـدران و برادران بعضی از آن‌ها، مثل «چوپان درستکار» باعث افتخار کشور ما هستند.

در کتاب قرآن کلاس سوّمـی‌ها، چشمـم به آیـه‌ی «وَ افعَلوا الخَیر لَعَلَّکم تفلحون» می‌افتد؛ یعنی کار خیر انجام دهید تا رستگار شوید. چه تصاویـر زیبایـی در این صفحـه کشیده شـده است؛ آبیـاری درخـتان، کمـک بـه بیـماران و مهربانـی با حیوانـات. کـلاس سوّمـی‌های مدرسه‌ی وحـدت و دیگـر روستاها در آبیاری درختان و چیدن میوه‌هـا به پدر و مادرهایشان کمک مـی‌کنند. مراقبت و غذا دادن به حیوانات روستا یکـی دیگر از کارهـای خیـری است که آن‌هـا انجام مـی‌دهند. موافقی امسال کتاب‌های درسـی‌مان را جور دیگری نگاه کنیم؟ جوری که درس‌هایش را بیشتر در زندگـی‌مان به‌کار ببریم؛ روستایـی باشـی، عشایری یا شهری فرقـی نمـی‌کند.

در شماره‌ی بعدی بیشتر درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنیم.

 

 


۶۹۴
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز،دوست من سلام،بازگشایی مدارس،رشد نوآموز،مدرسه شروع شد، ما هم آمدیم، نفیسه نجفی قدسی،مجله برای پایه دوم و سوم ابتدایی،
غزاله هاشم زاده
۱۴۰۲/۰۲/۰۴
0
0
0

عالی


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید