عکس رهبر جدید

از دشت مغان تا غار یخگان

  فایلهای مرتبط
از دشت مغان تا غار یخگان

واژه‌شناسی

واژه «اردبیل» نشئت گرفته از واژه اوستایی «آرتاویل» است که از دو کلمه «آرتا» و «ویل» به معنی«شهر مقدس» تشکیل شده ‌است. به روایت اوستاییان، زرتشت، پیامبر ایرانی، در کنار رود «ارس» به دنیا آمد و در این سرزمین زندگی کرد و به ترویج دین پرداخت. از زمان‌های گذشته، اردبیل به عنوان «دار‌الارشاد» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، به‌طوری که در دوره صفویه از لحاظ سیاسی و اقتصادی سرآمد شهرهای ایران به شمار می‌رفت.

 

شهرستان‌ها

استان اردبیل 12 شهرستان به نام‌های اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال، کوثر، گرمی، اصلاندوز، مشکین‌شهر، نمین، نیر، انگوت و سرعین دارد و از لحاظ جمعیتی هفدهمین استان کشور به‌ شمار می‌رود.

 

آب و هوای اردبیل

استان اردبیل در منطقه کوهستانی واقع شده و دارای اقلیم خشک سرد است. ویژگی‌های خاص جغرافیایی و توموگرافی استان، وجود رشته کوه‌هایی با ارتفاع بیش از 4000 متر و دشت‌های وسیع باعث شده است که این استان از لحاظ میزان نزولات جوی وضعیت بهتری نسبت به سایر منطقه‌های کشور داشته باشد.

 در کنار جاذبه‌های گردشگری، استان اردبیل آب و هوای پاک و ملایمی دارد که هر مسافری را شیفته‌ خود می‌کند. علاوه بر این‌، مردم اردبیل بسیار مهمان‌نواز هستند و با نهایت احترام از گردشگران پذیرایی می‌کنند.


۶۱۰
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، سرای امید،دشت مغان،غار یخگان،اردبیل،آرتاویل، از دشت مغان تا غار یخگان،نسرین بیژنی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید