عکس رهبر جدید

معرفی برنامک‌های کاربردی

  فایلهای مرتبط
معرفی برنامک‌های کاربردی

برنامک 1: اپساز خوشه پلاس

https://Sppaz.mykhooshe.ir

سـاخـت برنامـه‌هـای کـاربـردی1 بـرای گوشی‌های هوشمند همیشه از پرچالش‌ترین حوزه‌های فناوری و فناوری‌های نوین است و به داشتـن دانـش فنـی و کدنویـسی نیـاز داشته است. لذا امروزه ساخت برنامه کاربردی بـدون کدنـویسی بسیار مورد توجه قرار گرفته و کاربـران غیرحرفـه‌ای را برای ساخت اپ‌هایـی کاربردی مجهز کرده است. به کمک برنامـه‌های «اپ‌ساز»، هـر کسـی می‌تواند بدون نیاز به کدنویسی و دانش برنامه‌نویسی، برنامه بسازد. این شیوه سریع‌تر و در عین حال مقرون به‌صرفه‌تر از شیوه‌های دیگر اپ‌سازی است.

در حـال حـاضر سامانه‌هایـی مانند «اپساز خوشه‌پلاس» این مشکل را از سر راه علاقه‌مندان برداشته است، طوری که بدون نیاز به دانش کدنویسـی مـی‌توان اپ خود را ساخت.

برنامـه‌هـای کاربـردی تـولیـدی «اپـسـاز خـوشـه‌پلاس» در فروشگاه‌هـای نرم‌افزارهـای اندرویدی قابل‌انتشارند.

ساخت برنامه برای گوشی همراه به کمک اپ‌سازها از جذاب‌ترین نمونه‌های فعالیت‌های نوجوانان برای رشد مهارت‌های حرفه‌ای و کسب درآمد است.

 

برنامک 2: اسکرچ

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.scratch&hl=fa&gl=US

اسکرَچ2 یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است که برای کودکان طراحی شده‌است. دانشمندان آزمایشگاه رسانه «ام‌آی‌تی» زبان برنامه‌نویسی اسکرچ را طراحی و در سال ۲۰۰۷ به‌طور رسمی و کاملاً رایگان عرضه کردند. این برنامه‌نویسان که به دنبال راهکاری بودند تا زبانی را طراحی کنند که کار کردن با آن بسیار ساده باشد، با الهام از روش بازی کودکان با قطعات خانه‌سازی که با استفاده از آن می‌توان سازه‌های متنوعی ایجاد کرد، سعی کردند مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی را در قالبی کاملاً بصری و همچون ساخت یک خانه با لگو آموزش دهند. کودکان برای تکمیل پروژه خود به هیچ وجه به نوشتن حتی یک خط کد هم نیاز ندارند، بلکه کدهای این زبان برنامه‌نویسی در قالب شکل‌های گوناگون در معرض دید کودک قرار می‌گیرند. حال کودک با کنار هم قراردادن این شکل‌ها به کدنویسی اقدام می‌کند. چنین قابلیت منحصربه‌فردی به‌وسیله شکل‌های مختلف فراهم شده است، به این صورت که فقط شکل‌های خاصی هستند که می‌توان آن‌ها را در کنار یکدیگر جفت کرد.

اسکـرچ بـرای کودکان و نوجوانان 8 تا 12 ساله طراحی شده است. اما نسخه دیگری از این برنامه با نام اسکرچ جی‌آر3 نیز وجود دارد که مختص رده‌های سنی پایین‌تر، یعنی کودکان حدود 5 تا 7 ساله است.

این ابزار قدرتمند برنامه‌نویسی، با همکاری جمعی از متخصصان ایرانی به زبان فارسی هم ترجمه شده و در حال حاضر در آموزشگاه‌های متعددی به کودکان و نوجوانان ایرانی آموزش داده می‌شود.

بچه‌ها با کمک اسکرچ می‌توانند برنامه‌های تعاملی یا پویانمایی (انیمیشن) و بازی‌های رایانه‌ای دلخواه خود را بسازند، ایده‌های خود را در قالب برنامه‌های تعاملی برنامه‌نویسی کنند و حتی مسائل ریاضی‌شان را با استفاده از برنامه‌نویسی حل کنند!

 

 

پی‌نوشت‌ها

1. Mobile Application

2. Scratch

3. Scratch Jr

۱۲۵
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی،تربیت فناورانه،اپساز خوشه پلاس،اسکرچ،اپ ساز،اپلیکیشن موبایل، معرفی برنامک های کاربردی، حسین غفاری،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید