عکس رهبر جدید

تصویر حسابی

  فایلهای مرتبط
تصویر حسابی
در هنرستان کوثر گروه «همره افق قریب» در شهر آب‌گرم استان قزوین، رشته‌های زیادی مانند حسابداری، تصویرسازی، طراحی و دوخت و فرش تدریس می‌شود. در این شماره از مجله به سراغ این هنرستان رفتیم تا با سه هنرجویی که بر اساس علاقه‌شان رشته‌های هنرستانی را انتخاب کرده‌اند صحبت کنیم. امیدواریم که این گفت‌گو را دوست داشته باشید و اگر علاقه‌مند به گفت‌وگو با مجله خودتان هستید بسیار خوشحال می‌شویم تا سراپا گوش باشیم برای شنیدن نظرات و ایده‌های شما. با ارسال پیام (راه‌های ارتباط در صفحه اول مجله نوشته شده‌اند.) ما را از نظرات و درددل‌های خود آگاه کنید.

عارفه خمسه؛ رشته تصویرسازی، پایه دهم

برادر من به تحصیل در رشته تصویرسازی مشغول بود و من وقتی طراحی‌های او را می‌دیدم، علاقه‌ام به این رشته شکل گرفت. من همیشه به هنر و کارهای هنری علاقه داشتم. از طرف دیگر هم کار با رایانه را دوست داشتم و کار با آن هیچ‌وقت مرا خسته نمی‌کرد. پس به دنبال رشته‌ای بودم که ترکیبی از هنر و رایانه باشد و برادرم این رشته را به من پیشنهاد داد. من درباره تصویرسازی اطلاعاتی کسب کردم. از طرف دیگر ایده‌های خودم را روی کاغذ می‌کشیدم و به افرادی که در این رشته تحصیل می‌کردند نشان می‌دادم. وقتی ‌دیدم آن‌ها از استعداد من تعریف می‌کنند، علاقه‌ام خیلی بیشتر شد. در آخر تحصیل در رشته تصویرسازی هنرستان را انتخاب کردم.

همه کتاب‌های ما جالب و کاربردی هستند، اما بعضی از مباحث به خاطر پیشرفت نرم‌افزارها قدیمی شده‌اند و احتیاج است کتاب‌ها مدام به‌روزرسانی شوند. اگر به جای مباحثی که دیگر کاربردی ندارند، نمونه سؤالات بیشتری در کتاب‌ها لحاظ شوند، کمک بیشتری به هنرآموزان خواهد شد. به نظر من بهترین کتاب در رشته ما کتاب مفاهیم است، زیرا آموزش‌هایی را که برای خدمات لازم است به ما می‌آموزد. البته هر کتابی کاربرد خاص خود را دارد.

هدف نهایی من از انتخاب این رشته انیمیشن‌سازی است، چون این دانش هر لحظه در حال پیشرفت است و چیزی نیست که به این زودی از دور خارج شود یا دیگر به آن احتیاجی نباشد. بنابراین از موقعیت شغلی خوبی برخوردار است وهمیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. مردم دیدگاه خوبی نسبت به این رشته ندارند و همیشه ما را ناامید و دلسرد می‌کنند و این به خاطر ناآگاهی آن‌هاست. با این حال معلمان درس‌های تخصصی من در ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر و خلاقیت و یادگیری درس‌ها نقش اصلی را دارند و باعث می‌شوند ما با انگیزه بیشتری به راه خود ادامه دهیم و ناامید  نشویم.

 

نگین علیاری؛ رشته تصویرسازی، پایه یازدهم

من از کودکی به هنر خیلی علاقه داشتم و دوست داشتم رشته‌ای که قرار است در آن تحصیل کنم، به هنر مربوط باشد. در دوره متوسطه اول درباره رشته تصویرسازی از چند نفر شنیده بودم، اما اطلاع دقیقی از آن نداشتم. بنابراین پیگیرشدم این رشته به چه مباحثی مربوط است و در نهایت روز به روز علاقه‌ام به آن بیشتر ‌شد. از اعضای خانواده و نزدیکانم کسی با تصویرسازی و طراحی آشنایی نداشت. با این حال از طرف خانواده مخالفتی برای تحصیل در هنرستان نداشتم. آن‌ها همیشه مرا حمایت و تشویق می‌کردند.

با اینکه من در ابتدا با این رشته آشنایی چندانی نداشتم، اما معلمان تخصصی رشته من بسیار خوش‌اخلاق، مهربان و دلسوز بودند و هیچ کم وکاستی برای آموزش مباحث نگذاشتند. مثلاً اگر نمره خوبی در امتحانات کسب نمی‌کردیم، مباحث را چندین بار با حوصله تدریس می‌کردند تا یاد بگیریم. آن‌ها باعث شدند علاقه من و هم‌کلاسی‌هایم به این رشته چند برابر شود.

آینده شغلی تصویرسازی، در صورت داشتن تلاش و پشتکار، خیلی عالی است و می‌توان به شغل برنامه‌نویسی و طراحی لوگو که امروزه کاربرد زیادی دارد هم اشاره کرد. به نظر من کتاب‌های درسی ما قدیمی نیستند، اما اگر توضیح بیشتری در مورد مثال‌ها داده شود، خیلی به ما کمک می‌کند. در کل به رشته‌های نظری بیشتر از هنرستان توجه می‌شود و همین باعث می‌شود خانواده‌ها فکر کنند رشته‌های هنرستانی به درد نمی‌خورند یا ارزش چندانی ندارند. اگر در مورد این رشته‌ها اطلاع‌رسانی بهتری انجام شود، ممکن است افراد بیشتری بدون مخالفت اطرافیان وارد هنرستان شوند و موفقیت‌های زیادی کسب کنند.

 

فاطمه خدابنده‌لو راد؛ رشته حسابداری، پایه دوازدهم

من از پایه هفتم به رشته حسابداری علاقه زیادی پیدا کردم و به واسطه یکی از اقوامم که کارمند بانک بود، با این رشته آشنا شدم. معدل من در پایه اول متوسطه بود و خانواده و اطرافیان اصرار داشتند من رشته تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم، اما من ترجیح می‌دادم حسابداری بخوانم؛ بنابراین به هنرستان رفتم.

سالی که باید انتخاب رشته می‌کردیم، درهنرستان منطقه ما رشته حسابداری وجود نداشت. بعد از تلاش‌ها و رفت‌و‌‌‌آمدهای زیاد من و دوستانم، آموزش و پرورش این رشته را در مدرسه ما ارائه داد. رشته‌های هنرستان برخلاف تصور بیشتر مردم، آسان‌تر از بقیه رشته‌ها نیستند. ما نمرات و معدل‌های خیلی خوبی داریم. رشته حسابداری دقت زیادی می‌طلبد، زیرا حسابرسی سازمان یا شرکت و حقوق کارمندان و کارکنان در دست حسابدار است. بنابراین باید خیلی دقیق باشیم.

از مزیت‌های شغل حسابداری این است که کار گروهی در این رشته حرف اول را می زند و روابط انسانی بیشتر از روابط اداری در آن جریان دارد. هر کسب و کاری با هر عنوانی به یک حسابدار احتیاج دارد. بنابراین آینده شغلی این رشته عالی است. به نظر من کتاب‌های درسی این رشته خوب هستند، اما خیلی ازمباحث کتاب «کاربر امور بانکی» تکراری هستند. اگر به جای کتاب «اخلاق حرفه‌ای»، کتابی با نمونه سؤالات حسابداری ارائه می‌دادند، خیلی بهتر بود. من معلمی داشتم به نام خانم ندا نایب که علاقه من را به این رشته بیشتر کرد. ایشان هر درسی‌ را تدریس می‌کرد، بلافاصله چندین نمونه سؤال مربوط به آن مبحث را حل می‌کرد تا ما موضوع را به طور کامل یاد بگیریم. او مباحث تدریس‌شده را به چند بخش مجزا و کوتاه تقسیم می‌کرد و هر کدام را جداگانه از ما امتحان می‌گرفت تا برای امتحانات به بهترین شکل آماده باشیم.
 

با تشکر از آقای رضایی مدیر مؤسسه همره افق قریب و خانم رحمنی، مدیر هنرستان کوثر.

 

۹۶۰
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو،سررشته،هنرستان کوثر،گروه همره افق قریب،رشته حسابداری،رشته تصویرسازی،رشته طراحی و دوخت،رشته فرش،رشته های هنرستان،عارفه خمسه،نگین علیاری،رشته تصویرسازی،فاطمه خدابنده لو راد،رشته حسابداری، تصویر حسابی،شکیلا نجاری،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید