عکس رهبر جدید

فرمول پیشرفت

  فایلهای مرتبط
فرمول پیشرفت

روی میز کار من یک تقویم وجود دارد. از روزی که وارد کاری می‌شوم یا فعالیتی مثل ورزش، کلاس آموزشی و... را شروع می‌کنم در تقویمم علامت می‌زنم.

دیروز به علامت‌های تقویمم نگاه می‌کردم که نکته‌ای جالب توجهم را جلب کرد، آن هم فاصله بین علامت‌ها بود. مثلاً در تاریخ یک مهرماه عضو کلاس زبان ایتالیایی شده بودم و پایان همان ماه کلاس را رها کرده بودم. اما حدود دو سال پیش در حلقه نمایشنامه‌خوانی عضو شده بودم و هرهفته بیشتر از هفته قبل برای خواندن و نوشتن نمایشنامه‌ها تلاش می‌کردم. این تفاوت یک دلیل بیشتر نداشت آن هم علاقه من به نمایشنامه و عدم علاقه‌ام به زبان ایتالیایی بود. وقتی هم که به کاری علاقه نداشته باشم هرقدر هم که انجام دادنش به نفعم باشد و از لحاظ اقتصادی یا جایگاه اجتماعی برایم مفید باشد، از انجامش فرار می‌کنم.

خیلی‌ها می‌گویند پشتکار و خسته نشدن مهم‌ترین عامل پیشرفت است اما به‌نظر من علاقه تنها عامل موفق شدن است. تا وقتی که علاقه‌ای وجود نداشته باشد پشتکار و اراده‌ای برای انجام کارها به وجود نمی‌آید .

شاید بتوانیم با تلاش و صبر در کاری بمانیم اما بعید است در آن پیشرفتی کنیم.

احتمالاً زمانی که می‌خواستید هنرستان را انتخاب کنید از خیلی‌ها شنیدید که هنرستان خوب نیست و سعی کن دکتر شوی و... . اما شما مسیری را انتخاب کردید که به آن علاقه‌مند بودید و احتمال موفق شدن شما خیلی بالاتر از آن است که رشته‌ای دیگر مثل ریاضی را بدون علاقه انتخاب می‌کردید. نمی‌خواهم بگویم صرف علاقه داشتن برای موفق شدن کافی است؛ زیرا این حرف حقیقت ندارد و حتماً شما هم کسانی را دیده‌اید که به کاری علاقه شدید داشته‌اند اما به جایگاهی که می‌خواستند نرسیدند. نه هدف من این نیست که بگویم دوست داشتن برای موفقیت کافی است، اما مطمئن باشید دوست نداشتن برای «موفّق نشدن» کفایت می‌کند. در واقع فرمول حتمی برای شکست خوردن علاقه نداشتن است. دوستی داشتم که برخلاف نظر همه نزدیکانش، رشته معروفی مانند حقوق را رها کرد و خوشنویس شد. آن اوایل خیلی‌ها او را شماتت می‌کردند اما حالا او یک خوشنویس معروف و ماهر است و همکلاسی‌هایش که بسیاری از آن‌ها مانند او رشته‌شان را دوست نداشتند، موفّقیت چندان خوبی نداشته‌اند .

اگر بخواهیم دستور پخت پیشرفت و خوشبختی را بنویسیم باید بگوییم اصلی‌ترین ماده آن علاقه است که به دنبال آن پشتکار و تلاش هم می‌آید.

دوستان خوبم، سعی کنید روی کارهایی که دوستشان دارید تمرکز کنید و قواعدی مانند فلان رشته آینده ندارد را فراموش کنید. شما چیزی که دوست داشتید را انتخاب کرده‌اید، با تلاش و صبر از انتخابتان دفاع کنید.

 

 

 


۲۰۱۷۱
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، یادداشت سردبیر
خیلی خوب
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
5
2
15

عالی است کاردانش و فنی حرفه‌ای دوست دارم یادبگیرم

میلاد نادری
۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
11
24

عالی

یحیی تویله زاده
۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
14
21

به نظر من خیلی کار فنی و حرفی ای و کار دانش خیلی من دوستش دارم عالیه عالی

alireza
۱۴۰۲/۰۹/۰۵
5
22
27

عالی بود

محمد پاپی
۱۴۰۲/۰۹/۰۱
0
14
23

خیلی خوب


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید