عکس رهبر جدید

یک سینی پر از غذاهای خوشمزه یا چرا مجله‌ها مهم هستند؟

  فایلهای مرتبط
یک سینی پر از غذاهای خوشمزه یا چرا مجله‌ها مهم هستند؟

خیلی از غذاها را دوست ندارید؟ من هم همین‌طور! مثلاً بی‌هیچ دلیلی از غذاهای شیرین بدم می‌آمد و غذاهای تند من را می‌ترساند!

راستش من تجربه‌ای از خوردن غذای شیرین یا تند نداشتم، امّا خب مگر نه اینکه مزه‌ی شیرین مال شکلات است نه غذا؟

حالا تصور کنید شما هم مثل آن‌وقت‌های من غذای شیرین دوست نداشته باشید و یک نفر شما را مهمان کند و یک سینی بزرگ پر از شیرین‌پلوی مجلسی عالی بگذارد جلوی‌تان. ممکن است شما لبخند بزنید و تشکّر کنید، امّا به‌احتمال زیاد نمی‌توانید را غذا بخورید. اگر هم دو سه لقمه به‌زور قورت بدهید، از آن لذّت نمی‌برید. شاید توی دلتان بگویید کاش به‌جای یک ظرف بزرگ شیرین‌پلو، یک سینی پر از غذاهایی با مزه‌های مختلف بود. ممکن بود بعضی از آن غذاها را نشناسید، ‌ممکن بود بعضی‌ها را در عمرتان نخورده باشید، امّا آن سینی رنگارنگ به شما امکان می‌داد با چشیدن آن‌ها بفهمید کدام را بیشتر دوست دارید.

مجله‌ها برای من مثل همان سینی غذاهای رنگارنگ هستند. برای وقت‌هایی که آدم نمی‌داند به چه موضوعی علاقمند است، برای وقت‌هایی که آدم نمی‌داند چقدر موضوع مختلف توی دنیا هست، مجله‌ها بهترین انتخاب‌ هستند. هر صفحه مثل یک بشقاب کوچک از یک نوع غذاست، ‌شور، شیرین،‌ تند،‌ ترش، ‌ملایم... از خواندن شعر لذّت می‌برید یا داستان؟ از داستان‌های واقع‌گرا خوشتان می‌آید یا تخیلی؟ آزمایش دوست دارید یا ساختن کاردستی؟ یا آشپزی کردن؟ مجله به شما این امکان را می‌دهد که ورق بزنید و علاقمندی‌تان را پیدا کنید. ممکن است اصلاً ندانید به کاری، مثلاً عکاسی از طبیعت و جانوران علاقمند هستید یا دلتان بخواهد به محیط‌زیست کمک کنید امّا ندانید چطور. بعد مثلاً در صفحه‌ی گزارش یک مصاحبه بخوانید پسری هم‌سن‌وسال شما تصمیم گرفته هیچ زباله‌ای تولید نکند، ببینید چطور این کار را انجام می‌دهد و چرا؟ یا کارهایی که بچه‌های دنیا برای نگه‌داری جنگل‌های کشورشان انجام می‌دهند. آن‌وقت کلّی ایده‌های تازه به ذهنتان بیاید و دلتان بخواهد شما هم کاری انجام بدهید. مجله‌ها کمک می‌کنند آدم در کمترین زمان ممکن علاقمندی‌اش را پیدا کند و‌ با چیزهای تازه‌ای روبه‌رو شود که تصوری از آن‌ها نداشته است. بعد کم‌کم راهش را پیدا می‌کند که به سرچشمه‌ی اصلی برسد. می‌داند بهتر است چه نوع کتابی بخرد (درست مثل اینکه مزه‌ی موردعلاقه‌اش را پیدا می‌کند و با خیال راحت بشقابش را پر می‌کند و از خوردن آن لذّت می‌برد.)

مجله‌ها، دنیای ما را وسیع‌تر می‌کنند. به ما کمک می‌کنند چیزهای تازه ببینم سلیقه‌ی ما هم رشد می‌کند. شاید حتّی از غذاهای شیرین هم بچشیم و ببینیم چه خوشمزه‌اند!

 

۱۷۳۸
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز،یادداشت سردبیر،مجلات رشد،یک سینی پر از غذاهای خوشمزه،چرا مجله ها مهم هستند،مرجان فولادوند،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید