عکس رهبر جدید

ماشین زمان

  فایلهای مرتبط
ماشین زمان
در هزاره آینده شاید بتوانید هرقدر می‌خواهید شکلات و شیرینی بخورید؛ بدون اینکه چاق شوید. فقط کافى است که یک قرص بخورید تا لاغر شوید. برعکس آن هم ممکن است: قرص‌های دارای مواد خاصی به بازار می‌آیند که در بدن چربی تولید می‌کنند و بدن آن‌ها را ذخیره می‌کند.

روبات مستخدم

هنوز واضح نیست که آدم‌آهنی مستخدم آینده بالاخره چه شکلی خواهد بود. شاید مثل آدم‌ها دو تا دست داشته باشد و بتواند روی پاهایش راه برود. ولی بعضی از دانشمندان معتقدند، آن نوع آدم‌آهنی که در پایان به مرحله اجرا درمی‌آید، فقط به اندازه یک موش خواهد بـود. یک دسته از آن‌ها روی زمین به این طرف و آن طرف می‌روند و برای مثال، خاک را می‌مکند. فقط آدم باید مواظب باشد که گربه‌ها، آن‌ها را با موش زنده عوضی نگیرند.

 

لباس باهوش

آیا لباس‌ها هم می‌توانند فکر کنند؟ به‌زودی لباس‌های باهوشی به بازار می‌آیند که می‌توانند خود را با درجه حرارت هوا و بدن پوشنده خود وفق دهند. مثلا وقتی هوا گرم می‌شود، تاروپودشان آن‌قدر کش می‌آید که هوا به‌راحتی از بین آن‌ها عبور کند، و موقع سرما، الیافش آن‌قدر درهم کشیده می‌شوند که گرمای بدن حفظ شود.

البته مواظب باشید: ممکن است، این فکر به سر پدر و مادرتان بزند که دیگر به لباس تازه احتیاجی ندارید، چون می‌توانید در تابستان و زمستان همان یک دست لباس را بپوشید.

 

روبات جراح

جراحی بدون جای زخم از پدیده‌های آینده است. قرار است در آینده، به جای اینکه کسی با چاقوی تیز جراحی عمل شود، فقط یک روبات کوچک را قورت بدهد؛ روباتی که می‌تواند توی بدن حرکت کند و مثلاً یک زخم روده را از درون بدوزد. دانشمندان معتقدند، اولین مدل این روبات‌ها به اندازه قرص‌های بزرگ خواهد بود.

 

قرص هوش

امروزه داروهایی وجود دارند که سلول‌های خاکستری مغز را به فعالیت وامی‌دارند. پزشکان درصددند که بیماری‌های مغزی مثل «پارکینسون» را با آن‌ها معالجه کنند. البته این داروها انسان‌های سالم را باهوش‌تر نمی‌کنند. اصولاً محققان در مورد باهوش‌کننده‌های مصنوعی مشکلات اساسی دارند، زیرا همه جنبه‌های هوش را نمی‌توان از هیچ راهی که بدون خطا باشد، اندازه‌گیری کرد. جالب است بدانید، حتی آن آخرین امتحان ریاضی که ممکن است با موفقیت آن را انجام نداده باشید، نمی‌تواند میزان هوش شما را نشان دهد. به همین دلیل، به‌سادگی و با اطمینان نمی‌توانیم جواب این سؤال را بدهیم که: آیا این قرص‌های هوش اصلاً اثری دارند یا خیر؟

 

قرص سیب‌زمینی

شاید روزی برسد که ما همه تغذیه‌مان را از طریق دارو انجام دهیم . ولی اگر چنین شود، یعنی به جای خوراک مرغ، کیک و شکلات، فقط قرص‌های کوچکی بخوریم، دیگر هیچ‌کس از خوردن غذا لذت نخواهد برد. البته اگر انسان بتواند از قرص به جای مواد غذایی استفاده کند، امکان دارد گرسنگی از روی زمین ریشه‌کن شود.

 

زندگی انسان در مریخ

فضانوردان برای رسیدن به مریخ باید راهی طولانی را طی کنند؛ زیرا فاصله سیاره سرخ تا زمین، چیزی حدود 56 میلیون کیلومتر است*. مثلاً فاصله مریخ تا زمین، بیش از صد برابر فاصله ماه تا زمین است. با وجود این، دانشمندان عقیده دارند که انسان به‌زودی مریخ را تسخیر و از آن به عنوان محل زندگی استفاده خواهد کرد. البته، از آنجا که در مریخ هوایی برای تنفس نیست، آدم‌هایی که به مریخ می‌روند، مجبور می‌شوند در یک فضای مصنوعی مثل زیر یک درپوش کره و پنیر زندگی کنند.

 

ارتباط با موجودهای غیرزمینی

محققان درصدد یافتن راهی برای ارتباط با موجودهای غیرزمینی هستند. البته اکنون این سؤال برای آن‌ها مطرح است که: اگر چنین موجودهایی وجود داشته باشند، اصلاً دلشان می‌خواهد با ما حرف بزنند یا نه؟ شاید ما زمینی‌ها به نظر آن‌ها خیلی عجیب باشیم. به هر حال، دانشمندان نمی‌توانند زمان دقیق ارتباط با این موجودها را مشخص کنند. البته بعضی از آن‌ها معتقدند: تا چند سال آینده می‌توان دلایلی ارائه داد که نشان بدهند، موجودهای زنده در همه جای دنیا وجود دارند. آن هم نه تنها موجودهایی مثل باکتری‌ها، بلکه موجودهای دیدنی.

 

بیداری پس از انجماد

بعضی از آدم‌ها دوست دارند دوباره متولد شوند. شاید روزی بتوان آن‌ها را دوباره به دنیا بازگرداند. دانشمندان تعدادی از این افراد را پس از مرگشان در ازت مایع قرار داده‌اند و در سرمای منهای 196 درجه سلسیوس منجمد کرده‌اند.

البته تاکنون هیچ محققی نتوانسته است با شیوه‌های موجود، انسانی را دوباره زنده کند؛ زیرا احتمالاً بلورهای یخ مایعات منجمـدشده بدن، به اعضای حساس آن صدمه می‌زنند. بنابراین، تا امروز هیچ دانشمندى موفق نشده است مغز یخ‌زده‌ای را بدون اینکه آسیبی ببیند، از انجماد خارج کند. با وجود این، عده‌ای عقیده دارند: زمانی می‌رسد که انسان می‌تواند از خواب انجماد بیدار شود و تولد دوباره‌اش را جشن بگیرد.

 

* منبع: دایرة المعارف بریتانیکا

۲۹۹
کلیدواژه (keyword): رشد جوان،دانشمند جوان،روبات مستخدم،لباس باهوش،روبات جراح،قرص هوش،قرص سیبزمینی،زندگی انسان در مریخ،بیداری پس از انجماد، ماشین زمان،سپیده خلیلی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید