عکس رهبر جدید

جای جدید و فنون قدیمی

  فایلهای مرتبط
جای جدید و فنون قدیمی
​ هر فردی که وارد محیط آموزشی جدیدی می‌شود، یک مسیر پیشرفت و ارتقای درسی برای خود ترسیم می‌کند. به‌منظور دستیابی به درجه‌های بالاتر در محیط مدرسه باید از همان روز نخست با برنامه، تلاش، تمرکز، رعایت برخی اصول اساسی و تأثیرگذار در پیشرفت درسی، تلاشتان را آغاز کنید. نکته مهم و کلیدی که در این زمینه نباید از آن غافل شد، بی‌توجهی به هدف‌های آن مدرسه است. بی‌تردید دانش‌آموزانی که بدون توجه به تحقق این هدف‌ها صرفاً به دنبال پیشرفت خود باشند، در این مسیر موفق نخواهند بود. اگر قرار است به مدرسه جدیدی بروید، این مطالب نکاتی را به شما پیشنهاد می‌کند که با رعایت آن‌ها، بهتر می‌توانید در محیط جدید به موفقیت برسید.
وقت شناس باشید

به‌موقع در کلاس‌های درس حضور داشته باشید. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا با این کار نشان خواهید داد که فرد وقت‌شناسی هستید. بهتر است صبح‌ها هم 10 تا 15 دقیقه زودتر از آغاز صبحگاه، در مدرسه حاضر شوید، چون در این صورت زمان کافی برای آمادگی خواهید داشت. حتی می‌توانید، در صورت نیاز به سر و وضع خودتان برسید و خود را مرتب کنید.

 


با دقت گوش دهید

معمولاً کسی از دانش‌آموز جدید انتظار ندارد که روز نخست بتواند به اندازه دانش‌آموزان قدیمی آمادگی درسی داشته باشد. بنابراین در مورد اشتباه‌های خود نگران نباشید و فکر نکنید که اگر روز اول با دردسر روبه‌رو شده‌اید، در آینده نیز وضع به همین منوال خواهد بود. تا حد امکان روی یادگیری بیشتر تمرکز کنید و به‌دقت گوش دهید تا نکاتی را که به شما گفته می‌شوند از دست ندهید. مراقب باشید که یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید. هنگامی که دبیر در حال صحبت است، به‌دقت به صحبت‌هایش گوش دهید و آن‌ها را به خاطر بسپارید تا مجبور نشوید دوباره سؤال کنید.

 


از سؤال کردن خجالت نکشید

هر وقت به کمک نیاز داشتید، حتماً از کسی بخواهید کمکتان کند. درخواست کمک از دیگران به‌ویژه در اولین روز مدرسه، اصلا خجالت ندارد. بهتر است یک بار بپرسید و با اطمینان کارتان را درست انجام دهید تا اینکه با شک و تردید در کاری تلاش کنید و بعد ببینید که آنچه انجام داده‌اید نادرست بوده است.

 


خودتان باشید

به توانایی خود ایمان داشته باشید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. نیازی نیست که مانند هم‌کلاسی‌های خود باشید و خودتان را با آن‌ها مقایسه کنید. معمولا کمی طول می‌کشد تا دانش‌آموزانی که در یک کلاس با هم بوده‌اند، دانش‌آموز جدیدی را در مدرسه و در جمع خودشان بپذیرند. بنابراین به هم‌کلاسی‌های خود زمان بدهید تا شخصیت شما را بشناسند، نه اینکه شما رفتارتان را مطابق سلیقه آن‌ها تغییر دهید.

 


اهداف کوتاه مدت تعیین کنید

اگر می‌خواهید دانش‌آموز خوبی باشید، باید تکلیف‌های خود را به‌خوبی انجام دهید و در درستان رشد کنید. در مسیر درسی خود هدف‌های شخصی کوتاه‌مدتی تعیین کنید. چند روز بعد، هدف‌های خود را بررسی کنید تا ببینید چه چیزهایی را در این مسیر نیاز دارید و می‌خواهید به چه جایگاهی برسید.

 


سرتان را پایین بیندازید و به کار خود برسید

دانش‌آموزان خوب سرشان را پایین می‌اندازند و به درس خودشان می‌رسند. در کلاس درس، توانایی‌های خود را نشان دهید و بر کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید. وقت خود را برای دخالت در کار دیگران صرف نکنید و اجازه بدهید خودشان کارشان را انجام دهند. به یاد داشته باشید که این موضوع با کمک‌کردن به دیگران تفاوت دارد.

سعی کنید از شایعه‌سازی و سخن‌چینی در مدرسه دوری کنید. از پیوستن به گروه‌هایی که در مدرسه تشکیل می‌شوند و کارشان این است که شما را از مسئولیت‌هایی که دارید منحرف کنند، خودداری کنید. فقط روی درس خود تمرکز کنید و به دیگران کاری نداشته باشید.


فعال باشید

گاهی باید برخی کارها را صرفاً به این دلیل انجام دهید که کلاس درس بهتر و دلپذیرتری داشته باشید، نه به این دلیل که اگر این کار را انجام دهید، دانش‌آموز شایسته‌تری خواهید بود. برای مثال، اگر دیدید روی زمین زباله‌ای ریخته شده است و برداشتن آن وظیفه شما نیست، نباید از روی آن رد شوید. می‌توانید خودتان آن را بردارید و در سطل زباله بیندازید.

برای درس خواندن مایه بگذارید

دبیران برای دانش‌آموزانی که با اشتیاق درس می‌خوانند و تکلیف‌ها را انجام می‌دهند، ارزش زیادی قائل هستند. اگر به درسی که می‌خوانید علاقه دارید، قطعاً آن را با شور و شوق انجام می‌دهید، اما اگر درس را فقط به خاطر قبولی می‌خوانید و علاقه چندانی به آن ندارید، ممکن است کمی مشکل باشد که با اشتیاق آن را انجام دهید. سعی کنید جنبه‌های مثبتی از آن درس را پیدا کنید تا بتوانید شور و اشتیاق بیشتری از خود نشان دهید.

به امکاناتی که درس خواندن برای شما فراهم می‌کند فکر کنید و ببینید در آینده کدام‌یک از نیازهای شما را برطرف می‌سازد. به یاد داشته باشید موفقیت در تحصیل، تأثیر مستقیمی بر تأمین نیازهای شما  دارد. با این فکر مسلماً شور و اشتیاق بیشتری برای کار خواهید داشت.

کلاس درس را مرتب نگه دارید

یکی از موارد مهم در هرمحیط نظافت است. تمیزکاری نیازی به گذراندن آموزش ندارد. بنابراین حتی روز اول هم اگر می‌توانید جایی را مرتب یا تمیز کنید، این کار را بدون اینکه از شما خواسته شود انجام دهید.

 


از همکلاسی‌های خوبتان تمجید کنید

دبیران از دانش‌آموزانی که حامی هم‌کلاسی‌هایشان هستند، قدردانی می‌کنند. هنگامی که سخت درس می‌خوانید و سعی دارید که در پیشرفت درسی مدرسه سهمی داشته باشید، به‌نوعی مورد اعتماد خواهید بود. از این ویژگی برای کمک به هم‌کلاسانی که قابل تحسین هستند و شایستگی تشویق دارند استفاده کنید. اگر دانش‌آموزی دانش‌آموز دیگری را مسخره یا از او انتقاد می‌کند، با او همراهی نکنید. به‌سادگی می‌توان علیه کسی گروه تشکیل داد، اما این کار سبب می‌شود محیط مسمومی در کلاس ایجاد شود. هرگز در چنین فعالیت‌هایی شرکت نکنید.

اگر برای رسیدن به دوست‌داشته‌شدن توسط بقیه به هر کار ناشایستی دست بزنید، شاید در مدت کوتاهی به هدف خود دست یابید، اما در بلندمدت آن را از دست خواهید داد.


۴۹۲
کلیدواژه (keyword): رشد جوان،چراغ،مدرسه جدید،محیط جدید،جای جدید و فنون قدیمی،سیامک آرمان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید