عکس رهبر جدید

شما یک خرگوش ندیدید؟

  فایلهای مرتبط
شما یک خرگوش ندیدید؟

نویسنده: جمشید خانیان

ناشر: فاطمی

تعداد صفحه: ۹۱

سال انتشار: ۱۳۹۸

 

تصورش را بکنید، در یک شب آرام برای خودتان در اتاق نشسته‌اید و می‌خواهید داستانی بنویسید. چه لحظه‌ای بهتر از این!   آقای نویسنده هم همین فکر را می‌کرد. با اینکه داستانی که قرار بود بنویسد، یک داستان تلخ واقعی بود، اما در دنیای خوش خیال سیر می‌کرد.

او عادت داشت موقع داستان‌نوشتن، مارپیچی حلزونی روی کاغذ بکشد. این کار کمک می‌کرد ذهنش متمرکز شود و شخصیت‌ها و اتفاق‌های داستانش شکل بگیرند. اما درست در همان لحظه‌ها که غرق در فکر بود، ناگهان چیزی بیرون پرید و ناپدید شد. آقای نویسنده اطراف اتاق را خوب نگاه کرد، اما چیزی ندید. بنابراین کوشید یک منحنی مارپیچ دیگر بکشد و دوباره ذهنش را متمرکز کند تا داستانش را شروع کند. اما باز وقتی در عالم داستان غرق شد، چیزی بیرون پرید. انگار امشب شب نوشتن نبود!

حالا یک پسر نوجوان سیاه‌سوخته با موهای فرفری و چشم‌های درشت در تاریکی ایستاده بود و به او نگاه می‌کرد. بعد خیلی مؤدبانه پرسید: «شما یک خرگوش گوش‌شکلاتی ندیدید از اینجا رد بشود برود؟»

این دیگر چه سؤالی بود؟! چرا یک خرگوش باید از خانه آقای نویسنده رد شود و چرا یک پسر نوجوان فکر می‌کند می‌تواند خرگوشش را در خانه یک نویسنده پیدا کند؟

«ادسون آرانتس دوناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی‌اش»، روایتی از یک واقعــه تلخ تاریخی است که با خیال آمیخته شده است. در این داستان که طی یک شب اتفاق می‌افتد، شخصیت «آقای نویسنده» با نوجوانی خودش روبه‌رو می‌شود و با او شبی متفاوت را می‌گذراند. نویسنده در این کتاب به کمک فن (تکنیک) «تداخل زمان» توانسته است فضایی پیچ‌درپیچ بسازد. به علاوه، اینکه ماجرا در شب اتفاق می‌افتد نیز بر رازآلودبودن فضا افزوده است.

داستان ادسون آرانتس دوناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی‌اش کوتاه است. اما این کوتاهی به شخصیت‌پردازی آن آسیب نزده است و شخصیت‌ها ‌چنان ملموس‌اند که انگار آن‌ها را از مدت‌ها قبل می‌شناسیم. حوادث پشت هم اتفاق می‌افتند و داستان بی‌دلیل طولانی نمی‌شود. همین موضوع باعث می‌شود مخاطب راحت‌تر با آن ارتباط بگیرد و سیر سریع وقایع او را تشویق می‌کند تا داستان را ادامه بدهد.

پس اگر تصمیم گرفته‌اید کتابی کم‌حجم و در عین حال جذاب را برای خواندن انتخاب کنید، کتابی که بتوانید آن را یک‌باره بخوانید، ادسون آرانتس دوناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی‌اش انتخاب خوبی است. شما هم وارد داستان بشوید و ببینید این پسر نوجوان با آن اسم منحصربه‌فردش چه ماجراهایی را با آقای نویسنده رقم می‌زند.


 

۵۲۷
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،دوستانه، شما یک خرگوش ندیدید، جمشید خانیان، یاسمن رضائیان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید