عکس رهبر جدید

عروسک‌های بافتنی

  فایلهای مرتبط
عروسک‌های بافتنی
اطراف ما چیزهای ساده‌ای وجود دارند که با کمی خلاّقیت می‌توانیم از آن‌ها، عروسک‌های جالبی بسازیم. «فریبا لاهوتی» بـا استفاده از کامواهای ساده و با هنرمندی، عروسک‌های زیبایی می‌بافد و آن‌ها را می‌فروشد.

چهطور عروسکبافی را شروع کردید؟

من قلاّببافی را از خواهرم یاد گرفتم. اوّل رومیزی و شال و کلاه میبافتم. یک روز خواهرم گفت: «تو میتوانی عروسکهای قشنگ هم ببافی.» من هم تصمیم گرفتم بافتن عروسک را امتحان کنم و به سختی کار فکر نکنم. وقتی موفّق شدم یک خرگوش و یک خرس کوچک ببافم، متوجّه شدم چهقدر این کار لذّتبخش است.

 

عروسکها را از روی الگو مـیبافید؟

اوّل با الگو میبافتم؛ امّا چون کار را خوب یاد گرفتهام، دیگر نیازی به الگو ندارم. حتّـی گاهـی طرّاحـی بعضی عروسکها را خودم انجام مـیدهم.

 

عروسکبافـی با قلّاب خیلـی هزینه دارد؟

یادگیری قلاّببافی هزینهی زیادی نمیخواهد. اگر خوب نگاه کنید و تمرین و تکرار داشته باشید، با دیدن فیلمهای زیادی که وجود دارد، این هنر را یاد میگیرید و لازم نیست برای یادگیری به کلاس بروید. برای شروع هم نیازی به وسایل گرانقیمت نیست. فقط به یک کلاف کاموا و یک قلاّب نیاز دارید.

«البتّه بچّهها حتماً باید با کمک و نظارت یک بزرگتر این کار را انجام دهند و درپوش قلاّب را بعد از استفاده، قرار دهند تا مشکلی پیش نیاید.»

 

عروسکبافی چه خوبیهایی دارد؟

این کار به صبر، تمرین و خلاّقیت و تکرار نیاز دارد. من با بافتن این عروسکها احساس میکنم آدم صبوری شدهام. چون بافتن، صبر و حوصله میخواهد و ما را  هم با حوصله میکند.

با این کار هم میتوان پول درآورد و هم اوقات فراغت را به خوبی پر کرد.

۱۰۸۳
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز، گفت‌ و گوعروسک بافی،عروسک‌ های بافتنی،فریبا لاهوتی،بهاره جلالوند،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید