عکس رهبر جدید

تحت تعمیر

  فایلهای مرتبط
تحت تعمیر

مکان موردنیاز

به مکان خاصی نیاز نیست.

 

تجهیزات مورد نیاز

یک جعبهابزار متشکل از ابزارهای دستی و با کیفیت، و ابزارهای تشخیصی مانند مولتیمتر یا ولتمتر.

نکته 1: میتوانید این تجهیزات را دست دوم تهیه کنید. فقط یادتان باشد، هرگز کیفیت را به خاطر هزینه به خطر نیندازید.

نکته 2: موتورسیکلت یا خودرو بخشی از تجهیزات نیست، ولی لازم است بهسرعت خودتان را به محل خرابی خودرو برسانید. بنابراین، ضروری است سواره به محل برسید.

 

تجربه مورد نیاز

گذراندن دورههای لازم در هنرستانهای فنیوحرفهای، کاردانش و دیگر مراکز آموزشی تعمیرات خودرو.

 

میزان بازدهی

صنعت مکانیک خودرو در پنج سال گذشته بهطور پیوسته رشد داشته است. بنابراین، میزان بازدهی این کسبوکار زیاد است.

 

سرمایه مورد نیاز

اگر دورههای فنی را گذرانده باشید، حتماً تجهیزات لازم را دارید و شروع این کسبوکار میتواند بدون سرمایه اولیه باشد. ولی اگر ابزار ندارید، با حدود پنج میلیون تومان میتوانید جعبهابزاری کامل تهیه کنید.

میزان ریسک: پایین

 

از کجا شروع کنید؟

اگر بودجه محدودی دارید، فکر نکنید حتماً باید همان دستگاههای پیشرفته شرکتهای خدماتی بزرگ را داشته باشید. ابتدا میتوانید خدمات خود را محدود کنید و روی بخش کوچکی از تعمیرات خودرو مثل تعویض باتری، تعمیر چراغ و همه خدماتی که به تجهیزات سنگین نیاز ندارند، تمرکز کنید. به مرور و پس از سودآوری مناسب، تجهیزات اضافی بخرید و کار خود را در زمان مناسب گسترش دهید. از طرف دیگر، در کنار تعمیرات، لوازم یدکی خودرو بفروشید تا زودتر به سودآوری برسید.

نکته: برای فروش لوازم یدکی حتماً با تولیدیها کار کنید تا قطعات را ارزانتر بخرید. به قیمت مناسب هم بفروشید تا مشتریهای بیشتری پیدا کنید.

 

عوامل رونق این کسبوکار

تبلیغات مناسب داشته باشید. با ارسال نامه یا دفترک(بروشور) به خانهها، شرکتها، گاراژها، فروشگاهها، مدرسهها و شرکتهای حملونقل، کسبوکار خود را معرفی کنید. از طرف دیگر، با توزیع کارت ویزیت بین دوستان، مشتریان کارواشهای محلی و مشتریان فروشگاههای لوازم یدکی خودرو، کار خود را تبلیغ کنید.

نکته: تبلیغات در هتلها و مسافرخانهها بسیار کارساز است، زیرا مسافران از نشانی مغازههای مکانیکی بیاطلاع هستند و اگر خودرویشان مشکل پیدا کند، با آغوش باز از خدمات شما استقبال میکنند.

شما به مدیریتی حرفهای در شبکههای اجتماعی نیاز دارید تا بتوانید بهسرعت خود را بشناسانید و مشتری جذب کنید. حتی یک کار تکنفره با داشتن لوگو و نام مناسب، توجه زیادی را جلب خواهد کرد. نامهایی مثل: جراح خودرو، مکانیک در حرکت و سلطان آچار انتخابهای خوبی هستند.

از لوازم یدکی باکیفیت استفاده کنید و برای مشتری توضیح دهید که قیمت پایین لوازم ضعیفتر، چه تأثیری روی عملکرد خودرو دارد.

خودروی مشتری را مال خود بدانید و بهترین کار تخصصی را انجام دهید.

در هر کسبوکاری همیشه افرادی هستند که عملکرد بهتری دارند و بیشتر از سایرین مورد توجه مشتریان هستند. این افراد پس از تخصص، بهخاطر رفتار مناسب با مشتریان، شناخته شدهاند. شما هم یکی از این افراد باشید.

خود را بهموقع برسانید تا مشتری کلافه نشود.

 

تعداد افراد موردنیاز

در ابتدا میتوانید بهراحتی این کسبوکار را یک نفره اداره کنید و درآمد خوبی داشته باشید. با سودآوری مناسب، خیلی زود میتوانید افراد متخصص دیگری را هم استخدام کنید و کار خود را گسترش دهید.

مجوز: برای گرفتن پروانه کسب باید با مدارک موردنیاز و معتبر به اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو بروید.

 

حرفهای برخورد کنید

همیشه وظیفه شماست با پرسشهای سریع سؤالات مفیدی بپرسید تا هنگام رفتن به مکانی که مشتری میخواهد، ابزار و قطعات یدکی لازم را به همراه داشته باشید.

لباس و کفش مناسب، ظاهر قابل قبولی به شما میدهد. لباسهای چرک و روغنی مکانیکها غالباً مشتریان را زده میکند. تصور اینکه با آن لباس پشت فرمانشان بنشینند، دلنشین نیست. بنابراین، قبل از اینکه پشت فرمان بنشینید، روپوش خود را در آورید. یا همیشه زیراندازی داشته باشید تا صندلی مشتری را کثیف نکنید. یادتان باشد، لباسهای مکانیک هم به شستن نیاز دارد. فکر نکنید فردا دوباره روغنی میشود، پس چه نیازی به شستن! «ظاهر مقبول، کار حرفهای و شهرت خوب» شما را بالا خواهد‌برد.

۱۰۸
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو،مشاغل نوین،مشاغل جدید،تجهیزات،جعبه‌ابزار،ابزارهای تشخیصی،مولتی‌ متر،ولت‌ متر،مراکز آموزشی تعمیرات خودرو،صنعت مکانیک،شغل مکانیکی،مکانیک،تحت تعمیر،اعظم لاریجانی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید