عکس رهبر جدید

ریز شغل

  فایلهای مرتبط
ریز شغل
راه‌اندازی کسب‌وکار راهی است پرپیچ‌وخم و هزارتو که دانستن برخی نکات می‌تواند شما را در پیمودن این مسیر کمک کند. چند نکته مهم و کاربردی را در این‌باره بخوانید.

سرمایه اولیه

خیلی از افراد برای راهاندازی کسب و کارشان ایدههای متنوعی دارند، اما وقتی از آنها میپرسیم چرا آغاز به کار نمیکنند، احتمالاً بهانهشان کمبود سرمایه است. کسبوکارهای زیادی هم شکل گرفتهاند که در نیمه کار رها شدهاند. مشکل این دسته هم کمبود سرمایه است.

اصلیترین بخش راهاندازی هر کسبوکار، تأمین سرمایه اولیه است. قبل از اقدام به انجام هرکاری، باید هزینههای لازم را برآورد کنید. سرمایه مورد نیاز شما باید قابلیت اجراییکردن ایده شما را در پایینترین سطح داشته باشد. یعنی بتوانید ایده خود را عملی کنید و کاملاً به مرحله اجرا برسانید. سپس با درآمد حاصل از اجراییشدن ایدهتان، به فکر گسترش کسب و کار باشید.

اصولاً در ابتدا بانک به درخواست وام شما بهایی نخواهد داد و البته خطر این کار هم زیاد است. برای همین، فعلاً گزینه درخواست وام از بانک را در نظر نمیگیریم.

 

صندوقهای قرضالحسنه دوستانه

معمولاً گروههای گوناگون به تناسب ارتباطی که با یکدیگر دارند یکجور صندوق قرضالحسنه کوچک درونگروهی ترتیب میدهند؛ مثل گروه همکاران یا دوستان. به این ترتیب که اعضای صندوق ماهیانه مبلغ مشخصی به سرگروه پرداخت میکنند و سرگروه مبلغی را که هربار جمع میشود، بر اساس قرعهکشی، به یکی از اعضا پرداخت میکند. به این ترتیب شما میتوانید بخشی از پسانداز خود را برای این صندوق کنار بگذارید تا زمانی که نوبت به شما رسید، وام بدون بهره مناسبی دریافت کنید.

 

خانواده و دوستان

در مرحله اول حتماً درباره ایده خود با اعضای خانواده صحبت کنید. مشورت با خانواده باعث میشود زوایایی از کار را که از چشمتان پنهان ماندهاست ببینید و ایده خود را اصلاح کنید و گسترش دهید. علاوه بر این میتوانید برای تأمین سرمایه هم از خانوادهتان کمک بخواهید.

 

جذب سرمایه با کمک سرمایهگذاران فرشته

فرشتگان سرمایهگذاری عبارتی است که به افرادی اطلاق میشود که حاضرند وجه نقد در اختیار شما قرار دهند و در ازای آن در کسب وکار شما شریک شوند و در سود و ضرر شما سهیم هستند. این افراد غالباً بر شما و طرحهای توسعه کسب وکارتان کنترل زیادی ندارند.این پدیده بهنسبت جدید است و ساختارهای متنوع دارد. در وبگاههای این نوع سرمایهگذاری، افراد پیشنهاد سرمایهگذاری خود را عرضه میکنند و سرمایهگذاران، متناسب با اهداف سرمایهگذاری، به پیشنهادها پاسخ میدهند.

 

قرارداد مشارکت

ممکن است شما برای راهاندازی کسبوکار خود شریک یا سرمایهگذارانی داشتهباشید. در این صورت ضروری است میان خودتان قرارداد مشارکت تنظیم کنید. در قرارداد مشارکت، طرفین قرارداد، اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، سرمایه مادی و معنوی خود را برای انجام کاری معین در مدت معین با یکدیگر تلفیق میکنند و در مقابل دارای سهم شراکت نقدی یا غیرنقدی میشوند و از این طریق به سود میرسند. در تنظیم قرارداد مشارکت، مانند سایر انواع قراردادها، برای اینکه معتبر و صحیح باشد، باید علاوه بر ارکان اصلی و عمومی قرارداد شامل طرفین قرارداد، موضوع و مدت، نکات فنی و تخصصی نیز مدنظر قرار گیرند. مهمترین نکات تخصصی در تنظیم قرارداد مشارکت چنین است: حقوق و تکالیف طرفین قرارداد، سرمایه اولیه و نحوه تقسیم سود و زیان، نحوه تقسیم وظایف و مدیریت امور مشارکت و ورود و خروج شرکا.

 

ثبت شرکت

برخی از فعالیتها حتماً نیازمند ثبت شرکت هستند و مجوز انجام آنها به افراد واقعی اعطا نمیشود. اما بسیاری از فعالیتها نیازمند ثبت شرکت نیستند. یعنی فرد واقعی هم میتواند بدون ثبت شرکت شروع به انجام آن فعالیت کند. مثلاً راهاندازی فروشگاه اینترنتی (وبگاه خرید و فروش کالا و خدمات) توسط اشخاص واقعی بهراحتی امکانپذیر است.

 

فروش

یکی از مشکلاتی که کسبوکارهای کوچک با آن مواجه هستند، فروش است. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط با محدودیتهای ناشی از فروش سنتی دست و پنجه نرم میکنند. برخطکردن تجارت معمولاً به هزینههای اضافی مانند جذب نیروهای متخصص برای ایجاد فروشگاه برخط و پشتیبانی از آن، تولید محتوای روزانه و مستمر، عکاسی، طراحی، بازاریابی و دیگر موارد مربوط به راهاندازی خط فروش برخط نیاز دارد. در ابتدای مسیر شما میتوانید با پیوستن به فروشگاههای اینترنتی بزرگ و تأمین کالای آنها، تا حدودی از مشکلات فروش کم کنید. قطعاً شما میتوانید پس از مدتی وبگاه و فروشگاه اینترنتی مستقل خود را راه بیندازید.

۳۷۰
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو،کار و کسب،راه‌ا ندازی کسب‌ و کار،صندوق‌ قرض‌ الحسنه،جذب سرمایه،قرارداد مشارکت،ثبت شرکت،فروش،ریز شغل،زینب صادق پور،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید