عکس رهبر جدید

ساک پارچه‌ای، دوست طبیعت

  فایلهای مرتبط
ساک پارچه‌ای، دوست طبیعت
بیایید با هم حساب کنیم ببینیم در طی روز چقدر از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنیم؟ یک‌بار استفاده می‌کنیم و بعدش به زباله تبدیل می‌شود. زمین باید این همه زباله را چه کار کند؟ بیایید با کمک هم باری از روی دوش زمین برداریم. می‌توانیم یک کیسه‌ی‌ پارچه‌ای را جایگزین چند کیسه‌ی پلاستیکی کنیم و بعد از هر بار استفاده آن را بشوییم، امّا اشتباه نکنید! لازم نیست این کیسه‌ها را بخرید. بیایید با هم یکی از آن‌ها را درست کنیم.

چی لازم داریم؟

- پارچه

- نخ و سوزن

- کاموا

- پاککن

- مداد

- تیغ موکتبُری

ولی برای استفاده از آن به عکس توجه کنید.

- رنگ آکرلیک

 

چطور بسازیم

1. یک مستطیل با اندازههای50 در 30 سانتی متر، از پارچه ببرید. برای مرتّب شدن لبههای طول پارچه را بهاندازهی یک سانتیمتر تا کنید و بدوزید.

2. لبههای عرض مستطیل را بهاندازهی 2 سانتیمتر تا کنید و بدوزید.

3. مستطیل را از طول تا کنید و کاملاً روی هم قرار دهید. سمت راست و چپ کیسه را تا لبهی دو سانتیمتری در کیسه بدوزید.

4. با استفاده از یک سنجاققفلی دو رشته کاموا یا کنف را مانند شکل از سوراخهای در کیسه عبور دهید.

5. با مداد طرحی که مدنظرتان هست را روی پاککن بکشید. با استفاده از تیغ موکتبری اطراف طرحتان را کاملاً خالی کنید. دقت کنید اطراف طرحتان را آنقدر خالی کنید که وقتی آن را آغشته به رنگ میکنید، فقط طرح رنگی شود.

6. با رنگ آکریلیک مُهرتان را رنگی کنید و آن را روی پارچه بزنید.

 

- اگر میخواهید از این مهر روی پارچهای استفاده کنید که ممکن است آن را بشویید، بهتر است 24 ساعت بعد از اینکه خشک شد به مدت 10 دقیقه پارچه را با حرارت ملایم، بدون بخار از پشت اتو کنید. اینطوری رنگ پخته میشود و هرچند بار هم که بشویید، از بین نمیرود.

 

حتماً تیغ موکتبری را طوری تنظیم کنید که فقط چند میلیمتر از سر آن بیرون باشد. اینجوری هم خطر کمتری دارد و هم تسلط بیشتری برای انجام کار دارید. (مانند شکل)

۳۸۲
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز،کار دستی،کاردستی دانش آموزی،کیسه‌ های پلاستیکی،کیسه‌ی پلاستیکی،ساختن کیسه پارچه ای،ساک پارچه‌ای دوست طبیعت،ندا نورمحمدی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید