عکس رهبر جدید

محله شکرخانوم،آلیس در سرزمین معماها،آوازی برای وطن

  فایلهای مرتبط
محله شکرخانوم،آلیس در سرزمین معماها،آوازی برای وطن

محله شکرخانوم

نویسنده: ناصر یوسفی

تصویرگر: سارا خرامان

ناشر: افق واحد کودک فندق

سال نشر: 1393

من که هر وقت یکی از داستانهای این کتاب را میخوانم، دلم میخواهد جای زهرا، علی، افسانه، ریحانه، گلی یا امید باشم. خانهمان هم توی محلّهی شکرخانوم باشد؛ همان محلّه که در انتهای یکی از کوچههای بنبستش خانهای است با دری همیشه باز و حیاطی پر از اقاقیا و حوض کاشی. آنوقت من هم مثل بچههای محل، هر بار به یک بهانه میرفتم پیش شکرخانوم. آخر شکرخانوم یک همسایهی معمولی نیست. مطمئنم شما هم بعد از خواندن این کتاب، دلتان یک همسایه‌‌ میخواهد به شیرینی شکرخانوم.

 

محله شکرخانوم

 

آلیس در سرزمین معماها: سرزمین عجایب

نویسنده: ریموند اسمولیان

مترجمان: حسام سبحانی طهرانی، صهبا ثابت قدم جهرمی

ناشر: انتشارات مدرسه

سال نشر: 1397

اگر اهل معمّا باشید و از داستانهای عجیبوغریب خوشتان بیاید، حتماً آلیس در سرزمین عجایب را خواندهاید. حالا اگر علاوهبر چیزهای عجیبوغریب، عاشق راز و رمز و تلاش برای حل معمّا هم باشید، دیگر مطمئنم طرفدار این کتاب خواهید شد.

 

آلیس در سرزمین معماها

 

آوازی برای وطن

نویسنده: محمد دهریزی

ناشر:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سال نشر: 1398

زاغبور کف قفس طلایی بازرگان افتاده و آب و دانه نمیخورد! خیلی دلتنگ و غمگین است و مرتّب آواز «کو، کو وطنم» را میخواند. سرانجام صاحب زاغبور خسته میشود و درِ قفس را باز میکند و او را بیرون میاندازد. زاغبور با خوشحالی پرواز میکند و دور میشود. در راه بازگشت به وطن، به سپیدار سرسبز، باغ پرندگان که مانند بهشت است و برکهی زلال و زیبا میرسد. همهی کسانی که در این مکانها زندگی میکنند، از او میخواهند که همانجا بماند و لانه بسازد؛ امّا زاغبور میخواهد به سرزمینش برود و در کنار زاغ‌‌بورهای دیگر باشد. وطن او کجاست و آیا زاغبور به هدفش میرسد؟

 

آوازی برای وطن

 

کتاب‌ها را از کجا تهیه کنیم؟

اوّلِ اوّل کتابفروشی مدرسه، شهر یا روستایتان. اگر کتاب شما را نداشتند هم مهم نیست. سفارش بدهید تا برایتان بیاورند. چراغ کتابفروشیهای کوچک را روشن نگه دارید!

دوّم کتابخانه: در هر کتابخانهای که نزدیکتان است، عضو شوید. کتابخانههای کانونهای فرهنگی-تربیتی و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاها هم هستند. کتابخانههای کانون مراکز سیار هم دارند.

سوم خرید پستی از ناشر یا خرید نسخهی الکترونیکی

 

* این کتابها را کارشناسان واحد ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب هم خواندهاند و آنها را به شما پیشنهاد میکنند.

۳۹۱
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز،معرفی کتاب،محله شکرخانوم،ناصر یوسفی،آلیس در سرزمین معماها،سرزمین عجایب،ریموند اسمولیان،حسام سبحانی طهرانی،صهبا ثابت قدم جهرمی،آوازی برای وطن،محمد دهریزی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید