عکس رهبر جدید

تولدی دیگر با گل و لبخند

  فایلهای مرتبط
تولدی دیگر با گل و لبخند

«نوروز» روز نوشدن و «فروردین» ماه روییدن گل‌بوته‌های نو است. لباس نو می‌پوشیم، نوشدن را جشن می‌گیریم و می‌کوشیم نه‌فقط در ظاهر، بلکه از درون نیز نو شویم. قرآن و آینه را بر سر «سفره هفت‌سین» می‌گذاریم. هفت سینی که سه مشخصه دارند: اول، هر کدام باید با حرف سین شروع شوند. دوم، تمام هفت‌سین فارسی هستند. سوم، هر هفت‌سین ریشه گیاهی و خوراکی دارند.

با دعای سال‌تحویل بهار را نفس می‌کشیم و با حسی از نوشدن، چشم‌ها را روی سفره هفت‌سین می‌گردانیم و دعا می‌خوانیم: «یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال»: خدایا! ای خدای تغییردهنده دل‌ها و دیده‌ها! ای تدبیر کننده شب و روز، ای گرداننده سال‌ها و حال‌ها، حال و روز ما را به خود رها نکن و در آغاز سال، حالی خوب، خوب‌ترین حال را به ما عیدی بده.

بعد فرصتی پیش می‌آید تا روزشمار سال جدید را ورق بزنیم و روزها را نگاه کنیم. با کمی دقت روزهای خاص را می‌بینیم؛ روزهایی که در تقویم ما کم نیستند. روزهایی که فرصتی پیش روی ما گذاشته‌اند تا کمی بیندیشیم. روزهایی که پدران و مادران ما  بااراده، مشارکت، مجاهدت، فداکاری، ایثار و شهادت به آن‌ها رنگ داده‌اند. روزهایی که با هیچ پاک‌کنی پاک نمی‌شوند. روزهایی که هر کدام برای خود تاریخی دارند و تولدی. و هر تولدی همراه با لبخند و شوق و نشاط است. بین تولدها تفاوت زیاد است. حتی بین تولد آدم‌ها نیز تفاوت وجود دارد. بعضی تولدها دنیایی را به تپیدن شوق‌انگیز وامی‌دارند؛ مثل تولد انسان‌های بزرگ آسمانی.

بین تولد روزهای سال نیز تفاوت معناداری وجود دارد. بعضی روزها همچون خورشید می‌درخشند و برای ما رنگ و بوی دیگری دارند. انگار از جنس دیگرند. روز 12 فروردین، روز تولد جمهوری اسلامی ایران از آن روزهاست؛ روزی که برای نخستین بار در تاریخ ایران، مردم با اندیشه راستین و قلب مطمئن خود پای صندوق‌های رأی رفتند و به گمشده دیرین خود، یعنی حاکمیت «اسلام» و «مردم»، آزادانه رأی دادند. مردم ایران که قرن‌ها زیر یوغ استبدادگران به تلخی روزگارشان را سپری کرده بودند، به ناگاه در بهار 1358 شکفتند و نهال جمهوری اسلامی ایران را در خاک این سرزمین کهن کاشتند.

اینک 43 سال از آن روز تاریخی می‌گذرد و جوانان فهیم ایران، با تقویت روح دینی و هویت ملی، تأکید بر آرمان‌های مقدس امام خمینی (ره) و در چارچوب بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) و محوریت قانون اساسی، رو به آینده‌ای روشن و امیدآفرین گام برمی‌دارند. صمیمانه‌ترین شادباش‌ها و تبریک‌های همه دست‌اندرکاران مجله «رشد جوان» را به مناسبت سالروز تولد جمهوری اسلامی ایران، حلول سال جدید و آغاز فصل زیبای بهار پذیرا باشید! فصل شکوفایی بر همه شما شکوفه‌های بهاری سرزمین ایران که ریشه در فرهنگ عمیق این سرزمین دارید، فرخنده باد.

۵۳۰
کلیدواژه (keyword): رشد جوان،یادداشت سردبیر، تولدی دیگر با گل و لبخند،زهرا باقری،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید