عکس رهبر جدید

ماه میلاد

  فایلهای مرتبط
ماه میلاد

8 اسفند شهادت امام موسی کاظم(ع) - 25 رجب

در آیه 134 سوره «آل عمران» خداوند یکی از ویژگی‌های نیکوکاران را «فرو بردن خشم» برشمرده است. یکی از ویژگی‌های امام موسی کاظم‌(ع)، هفتمین پیشوا و امام ما، کنترل خشمشان بود. به همین علت به کاظم معروف بودند.

ایـشان می‌فرمـایند: «الغضبُ مفتاحُ الشر»: یـعنی خشم کلید هر بدی است

(تحف العقول، ص 416).

 

0ا اسفند مبعث حضرت رسول اکرم‌(ص) - 27 رجب

«بعث» به معنی فرستادن و برانگیختن است و مبعث روزی است که پیامبر اسلام(ص) به درجه پیامبری رسیدند. ایشان در این زمان 40 سال داشتند. پیامبر(ص) در غار «حرا» بودند که جبرئیل از طرف‌خدا نازل شد و ایشان را به پیامبری بشارت داد.

برگرفته از دانشنامه اسلامی

 

15 اسفند ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار - 3 شعبان

امام حسین(ع)، دومین فرزند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، روز سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. او امام سوم شیعیان و پدر امامان شیعه، از حضرت سجاد(ع) تا حضرت قائم(عج) است. در حدیثی از پیامبر(ص) نقل شده است که فرمودند: «حسین از من است و من نیز از حسینم. کسی که حسین را دوست بدارد، خداوند او را دوست می‌دارد.» دعای عرفه یکی از معروف‌ترین دعاهای امام حسین(ع) است.

اقتباس از دانشنامه اسلامی

 

16 اسفند ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز- 4 شعبان

روز چهارم شعبان سال 26 هجری قمری، حضرت عباس(ع)، برادر کوچک‌تر امام حسین‌(ع) به دنیا آمد. مادرش حضرت ام‌البنین بود. در آن زمان به کودکان زیبا «بطحاء» (ماه) می‌گفتند و عباس هم به دلیل زیبایی و قامت بلند خود به «ماه (قمر) بنی‌هاشم» معروف شد.  حضرت عباس(ع)، شجاعتی همچون پدرش داشت، تا جایی که در جنگ‌ها همیشه عَلَم پدرش را حمل می‌کرد. به همین خاطر بود که لقب «علمدار» گرفت.

برگرفته از دانشنامه اسلامی

 

17 اسفند ولادت حضرت امام زین‌العابدین(ع) - 5 شعبان

امام زین‌العابدین(ع)، ششمین معصوم(ع) و چهارمین امام شیعیان، پنجم شعبان سال 38 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد. در 12 یا به روایتی 25 محرم‌الحرام سال 95، و در سن 57 سالگی، طی دسیسه ولیدبن عبدالملک، خلیفه جنایتکار اموی، در همین شهر مسموم شد و به شهادت رسید.

پدر گرامی امام سجاد(ع)، حضرت امام حسین(ع) و مادر بزرگوارشان حضرت شهربانو است.برای امام زین‌العابدین(ع) چند کنیه ذکر شده که مشهورترین آن‌ها «ابوالحسن» و «ابومحمد» است. «سیدالساجدین» و «سیدالعابدین» از دیگر القاب ایشان است. امام سجاد(ع) در واقعه کربلای در سال 61 قمری 23 سال و فرزند عزیزش، امام محمدباقر(ع) نیز 4 سال داشت.
htt://qurantv.ir

 

27 اسفند ولادت حضرت قائم‌(عج)- 15 شعبا

نیمه شعبان سال 256 هجری قمری بود که خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس‌خاتون در سامرا غرق نور شد و فرزندشان به دنیا آمد. نام این فرزند مهدی بود و زمانی که پدرش در 28 سالگی به شهادت رسید، ایشان تنها 5 سال داشت که به امامت رسید. حضرت مهدی‌(عج) دو نوع غیبت داشته است. یکی «غیبت صغرا» (کوچک‌تر) و دیگری «غیبت کبرا» (بزرگ‌تر) نامیده می‌شود. غیبت صغرا در همان دوران اولیه امامت ایشان اتفاق افتاد و امام(ع) در آن دوره از طریق وکیلان خود با مردم در ارتباط بود. غیبت کبرا بعد از پایان غیبت صغرا شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. نیمه شعبان بهترین شب بعد از شب قدر است.

برگرفته و اقتباس از ویکی فقه

 

29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت

با رونق گرفتن صنعت نفت ایران، استعمار انگلیس به دنبال استثمار منابع زیرزمینی کشور بود و در هر فرصتی برای گرفتن امتیازات گوناگون نفتی ایران اقدام می‌کرد.

سرانجام، در 29 اسفند 1329 مقرر شد که همه عملیات اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری نفت در دست دولت قرار گیرد و مجلس به ملی‌شدن نفت ایران رأی مثبت داد.
www.nioc.ir

 


۲۱۰
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،روزهای مانا،شهادت امام موسی کاظم،مبعث حضرت رسول اکرم،ولادت امام حسین، روز پاسدار،ولادت حضرت ابوالفضل العباس،روز جانباز،ولادت حضرت امام زین العابدین،ولادت حضرت قائم(عج)،ماه میلاد،زهره کریمی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید