عکس رهبر جدید

کوچه‌های گل گلی

  فایلهای مرتبط
کوچه‌های گل گلی

پیشنهاد قدمزدن در چیدمان رنگارنگ گیاهان در بازار گل تهران

گلهایی که عاشق نورند و دست منبسط نور روی شانه آنهاست

کرکرهها را که بالا میکشند، ویترینی در کار نیست، اما هیجانانگیزترین آفریدههای خداوند با لبخندهای با طراوتشان نشستهاند تا به شما لبخند بفروشند. آن هم لبخندهایی که هر روز تازهتر و شادابتر میشوند. «بازار گل» تهران را میشود اینطور تعریف کرد: «کوچههای آشتیکنانِ روح، در قلب تهران».

اصطلاح «خریددرمانی» را که شنیدهاید؟ فرایندی است که میگویند برای شستن و از بین بردن کمحوصلگی  معجزه میکند. اینجا مرکز بزرگی برای خرید درمانی است. مخصوص آن دسته از افرادی که مغازه به مغازه بهدنبال همیشگیترین نوع خوشحالیهای کوچک میگردند!

در این گزارش دستهایتان را در دستهای کاغذهای سفید این مجله بگذارید تا برویم سراغ برگهای سبز گلها و گیاهانی که دوستدارند کنج خانه  شما باشند.

 

رنگینکمان روی زمین

شغل اصلی گلفروشها نشاندن لبخند روی لبهای مردم است. برای همین است که تا پا در بازار گل میگذارید، همه دارند میخندند یا دستکم لبخندی از زیر ماسکهای مشتریها و فروشندهها خودش را به گوشه چشمها کشانده است. طبیعت را هم که میدانید، اهل ادا نیست. برای همین هم هست که اینجا همه چیز خود واقعیاش را به شما نشان میدهد. نه خبری از تلاش بیهوده گلدانهای خیلی تجملّی برای بیشتر نشان دادن زیبایی محتوای درونشان است و نه میتوانید مغازهای منحصربهفرد یا خاص پیدا کنید. همه مثل هم هستند و فضا برای توجه به چیزهای واقعی و غیرالکی حسابی مهیاست.

برای همین لازم نیست چشمتان را خیلی بچرخانید. روی زمین را هم که نگاه کنید، رنگینکمانی از گلهای رنگارنگ و تروتازه کنار کفشهایتان خواهید دید. راستی! کفش راحتی بپوشید، چون احتمال ساعتها قدمزدن در این شهر خوش آبوهوا زیاد است.

 

شغل: گلفروش!

گلفروشی میتواند محبوبترین شغل جهان باشد. فکرش را بکنید سروکارتان همیشه با گلها و دنیای خیالی رنگیرنگیشان باشد. گلفروشها انگار توی دنیای پویانمایی (انیمیشن) با آن همه رنگ کار میکنند! جالب است بدانید ایران در تولید گل و گیاه، در جهان جایگاه هفدهم را دارد و این یعنی یک بازار پرسود.

اگر به شغل گلفروشی علاقه دارید، علاوه بر یک طبع لطیف، باید حوصله زیادی برای شناختن عادتهای انواع گیاه داشته باشید تا از کارتان لذت ببرید و به سود شیرین هم برسید. به هرحال با موجوداتی زنده طرف هستید که هر کدام اصول و بهاصطلاح  روش خاص خودشان را دارند. مدیریت خرید بهموقع و هفتگی و نگهداری صحیح تنها کاری است که باید آن را خوب و دقیق انجام دهید. قدم اول، گذراندن دورههای گلآرایی است که برای داشتن مجوز گلفروشی لازم است. ارائه تخفیف و  کالا برگ (کوپن) مشتری جذبکن در روزهای خاص و خوشسلیقگی در انتخاب لوازم تزئینی خاص مثل کارت، روبان، سبد، بادکنک و حتی کیک و شکلات و بستههای پیشنهادی هدیه هم همان فوت کوزهگری است که گلفروشهای برتر شهر به هرکسی نمیگویند!

 

«خوشحالیفروشیِ» همواره تخفیف

چه خوب خواهد شد اگر شما هم از آن دسته آدمهایی باشید که دم به دقیقه و با مناسبت یا بیمناسبت سری به نزدیکترین گلفروشیها میزنند و برای عزیزانشان یک شاخه گل هدیه میگیرند. اگر هم هنوز این مرحله برایتان قفل است و خیلی امتحانش نکردهاید، از «بازار گل محلاتی» به بعد همه چیز در شما عوض خواهد شد.

اینجا یک گلفروشی بزرگ با 500 غرفه وجود دارد که میتوانید همینطور که دارید برای خودتان کیف میکنید، انواع و اقسام گلهای گلدانی یا از شاخه چیدهشده و حتی درختچههای آپارتمانی یا باغچهای و باغی را با ارزانترین قیمتهای ممکن بخرید. گلهای از شاخه چیدهشده، یعنی همین رزها، مریمها و نرگسهایی که سر چهارراه یا در مغازههای گلفروشی دلتان برایشان ضعف میرود. در این «خوشحالیفروشی» همواره تخفیف، محصولها با حدود یکسوم قیمت همیشگی آمادهاند تا با شما به خانه بیایند!

نگران جای گلها هم نباشید، چون در راهروهای انتهایی این بازار دو سه ردیف غرفه تخصصی برای خرید هر گلدانی که دلتان بخواهد وجود دارد. در راهروهای میانی هم چند ردیف غرفه هست که مشاوران حرفهای آنها  به شما خواهند گفت که کدام خاک و کود را بخرید تا گلدانتان همیشه بخندد.

 

بازار گل شهید محلاتی تهران دقیقاً کجاست؟

اگـر مـیتوانید غیـر از روزهـای پرازدحـام آخـر هفته که «کوچههای آشتیکنان روح در قلب تهران» جای سوزن انداختن ندارند، یک صبح خیلی زود از گرمای پتو دل بکنید، همینجا مژده زیباترین صبح تاریخ را از ما داشته باشید.

اگر خانوادگی آدم مترو هستید و خیلی دلتان میخواهد مقصد و هدفتان همیشه با هم همخوانی داشته باشند، دمتان هم گرم؛ چون همین که از «ایستگاه نبرد» پیاده شوید و بعد تاکسیسواری کنید تا به مقصد برسید، موقع پیاده شدن با بستن چشمها و کشیدن یک نفس عمیق، مستقیم از زیر زمین به خوشبوترین نقطه شهر خواهید رسید.  اگر هم دوست دارید با خانواده و خودروی شخصی این مسیر را طی کنید، اشکالی ندارد؛ توی نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن مسیریاب دنبالش بگردید. امیدوارم خوششانس باشید و جای پارک درست و حسابی هم پیدا کنید. البته شانس همیشه ربط مستقیمی با زود بیدار شدن دارد!

به هر حال قانون ثابت بازارهای گل این است: آمدنتان با خودتان است و رفتنتان با خدا. چرا که دل کندن از این همه لطافت و زیبایی آن هم یکجا، بعد از چشیدن طعم دود و شنیدن بوق و تماشای آهن و سیمان، برای شهرنشینان کار چندان سادهای نیست.

 

برای انتخاب بهترین گیاهان آپارتمانی

دوتا رمز اصلی برای انتخاب بهترین گیاهان آپارتمانی وجود دارد و حالا که اکثر ما آپارتماننشین شدهایم، بهتر است با این رمزها آشنا باشیم: «سایه دوست» و «مقاوم به نور کم». به زبان خودمانیتر گیاهانی که لوس نیستند!

حالا که قصـد داریـد خانـه را بـا چند گلـدان همیشهسبز خانهتر کنید، بد نیست بدانید که مدال طلای سازگارترین گیاه آپارتمانی به «آگلونما» میرسد. البته اسم شناسنامهایاش این است و توی خانه «گل چینی» صدایش میکنند!

«بونسای» را هم که حتماً میشناسید. چینیها درختچههای کوچکی درست عین درختهای بزرگ پرورش دادهاند تا هر بار به آنها نگاه میکنید، خیال کنید جنگل کوچکی روی میزتان نشسته است!

با «پوتوس» هم بهطور قطع قبلاً آشنا شدهاید. همین گلدانهایی که احتمالاً در خانه مادربزرگتان شاخههایش به سقف رسیده است و برای خودش تا هر کجا که بخواهد، رشد میکند. پوتوس گلدان کوچکی با برگهای دراز برای تهویه و پاکسازی هوای خانه یا اتاق شماست.

بعد از دانستن رمز انتخاب بهترین گیاهان آپارتمانی، یک راز دیگر را هم بدانید. میتوانید گونه «ابلق» این گیاهان را انتخاب کنید تا با لکههای زرد یا سفیدی که روی برگهایشان دارند، چشمانتان را با زیباییشان نوازش کنند. اما راز کار اینجاست که میتوانید با در معرض نور قراردادن گلدانهایی که ابلق نیستند در ساعاتی از روز، گیاه سبزتان را ابلق کنید. ابلق یا «ابلک» در فرهنگ فارسی یعنی «خالخالی» یا «سیاهوسفید». زیبا نیست؟!

 

۲۷۲۱
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،گزارش،خرید درمانی،گل فروشی،بازار گل تهران،گل فروش، بازار گل شهید محلاتی،سایه دوست،مقاوم به نور کم،آگلونما،گل چینی،بونسای،پوتوس،ابلق،ابلک،کوچه های گل گلی، ستاره بلادی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید