عکس رهبر جدید

اپزار معلم

  فایلهای مرتبط
اپزار معلم
اغلب اوقات از نرم‌افزار اکسل برای ایجاد و نمایش نمـودار استفـاده مـی‌شود. عـلاوه بـر این نـرم‌افزار، برنامه‌های دیگـری نیز وجـود دارنـد کـه با داشتـن قابلیت‌ها و ابزارهـای متعـدد می‌تواننـد در طراحـی و ایجـاد انواع نمـودار، چارت، دیاگـرام و نقشه، در بخـش‌های گـوناگـون، به افـراد به‌ویژه معلمان و دانش‌آمـوزان، کـمـک زیادی کنند؛ به‌خصوص وقتی این نرم‌افـزارها علاوه بر خصوصیات خودشان، امکان تعامـل آسـان با نرم‌افـزارهای دیگر همچون اکسل و پاورپوینت را نیز دارند. در اینجـا چهار نـرم‌افزار کاربـردی و جذاب بـرای ایجاد انواع نمودار، چارت، دیاگرام و نقشه را معرفی مـی‌کنیم که بـرای همه، از جملـه معلمان درس‌های گوناگون، قابل استفاده‌اند.

- نرم‌افزار Corel iGrafx Enterprise

این نرم‌افزار برای طراحی نمودارهای چرخشی طراحی شده است. به کمک آن می‌توان نمـودارهای موردنیاز را در زمـان کوتاهـی ایجاد کرد و در صـورت نیاز بخش‌های آن را تغییر داد (تصویر 1).


- نرم‌افزار ویزفلو فلوچارتر۱

این برنامه برای ایجاد نمودار و فلوچارت کاربرد دارد. شکل‌ها و اجزای لازم برای ترسیـم، به‌صورت آماده نیز وجود دارند و به‌آسانی قابـل استفـاده‌اند. نمودار و فلوچارت‌های طراحی‌شده در قالب‌های تصویری قابل‌چاپ و ذخیره هستند (تصویر۳).

 

- نرم‌افزار «ای‌دراو مکس۲»

نرم‌افـزاری قدرتمنـد و جـامع برای طـراحی و رسم انواع نمودار با کمک شکل‌ها و در موضوعات متعدد است. کتابخانه این نرم‌افزار، نمودارهای طراحی‌شده آماده و بیش از پنج‌هزار علامت برداری دارد که رسم انـواع نقشه را نیـز آسـان می‌کند. نـرم‌افزار دسته‌بندی‌های موضوعـی متعـددی دارد که هـر یک تنـوع نموداری بسیاری دارند. ویژگی مهم دیگـر این نرم‌افـزار، قابلیت ارتباط با نرم‌افزارهای دیگر مانند اکسل و پاورپوینت است (تصویر ۴).

دسترسـی به انواع نمـودار و رسم نقشه و فلوچارت در این نرم‌افزار امکان‌پذیر است:

 

- نرم‌افزار «اسمارت دراو»۳

این نرم‌افزار نیز برای رسم نمودار، جدول، چارت گرافیکـی، نقشه و مدار الکتریکـی به کارمـی‌رود. وجود شکل‌های گرافیکی آماده بر افزایش کیفیت رسم‌ها می‌افزاید. این نرم‌افزار با برنامه‌های آفیس، از جمله پاورپوینت، سازگاری کامل دارد (تصویر ۹).

شکل‌ها و عناصـر لازم برای رسم نمودارها به آسانـی در دسترس هستند.

 



پی‌نوشت‌ها

 
1. WizFlow Flowcharter
2. Edraw Max
3. SmartDraw


۳۷۶
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی،کاربرد فناوری آموزشی، برنامه کاربردی،ترسیم چارت،نمودار،دیاگرام،نقشه، نرمافزار اکسل،نرم افزار Corel iGrafx Enterprise،نرم افزار ویزفلو فلوچارتر،نرم افزار ای دراو مکس، نرم افزار اسمارت دراو،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید