عکس رهبر جدید

این منم گاندی / نامه‌های گاندو

  فایلهای مرتبط
این منم گاندی / نامه‌های گاندو

این منم گاندی

نویسنده: برد ملتزر

تصویرگر: کریستوفر الیوپولوس

مترجم: زهرا غفاری

انتشارات: مهرسا

سال نشر: 1398

زمانی که انگلستان به هندوستان حکومت می‌کرد، بعضی از مردم هند بسیار فقیر بودند و با آن‌ها خیلی بدرفتاری می‌شد. حتّی خارج از هند هم همین‌طور بود. مثلاً در آفریقای جنوبی، هندی‌ها اجازه نداشتند در قسمت درجه‌یک قطار یا کنار سفیدپوستان بنشینند. اجازه نداشتند بعد از ساعت 9 شب بیرون بمانند. فقط می‌توانستند شغل‌های خاصی داشته باشند، مثل پیشخدمت هتل یا کارگر معدن زغال‌سنگ. شاید باورت نشود، امّا آن‌ها حتّی اجازه نداشتند روی پیاده‌روهای سنگفرش‌شده راه بروند!

در همین زمان، پسری متولد شد که خیلی کوچک‌اندام و خجالتی بود. از چیزهای زیادی می‌ترسید، استعداد فوتبال نداشت و دانش‌آموز چندان خوبی هم نبود، امّا باور داشت که به آرامی و صلح‌طلبانه جهان را تغییر خواهد داد. بارها به زندان افتاد، امّا دست از تلاش برنداشت. با نیروی فکر، سکوت و آرامشش در ابتدا همه‌چیز را در هندوستان تغییر داد و بعدها روی جنبش‌های سرتاسر دنیا تأثیر گذاشت.

نام این پسر «گاندی» بود. اگر دلت می‌خواهد برای بهتر شدن جهان اطرافت کاری کنی، پیشنهاد می‌کنم  حتماً داستان زندگی‌اش را بخوانی.

 

این منم گاندی





نامه های گاندو

نویسنده: معصومه یزدانی

تصویرگر: عاطفه فتوحی

انتشارات: نردبان

سال نشر: 1398

وقتی آقای شکارچی داشت آن تمساح پوست‌زیتونی دو متر و چهل‌وپنج سانتی‌متری را اسیر می‌کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که «گاندو» از سیستان و بلوچستان راه بیفتد دور ایران و از دریای خزر تا خلیج فارس را بگردد دنبال مادرش. او در این سفر با کلّی دوست جدید و کمیاب که آشنا شد هیچ، اخبار سفرش هم با رایانامه و پیامک به دوست صمیمی‌اش و بعد هم خبرگزاری‌ها رسید. حالا همه «تمساحی که به دنبال مامانش تا آن سر دنیا می‌رود» را می‌شناسند. تو چطور؟

نامه‌های گاندو

 

کتاب ها را از کجا تهیه کنیم؟

اوّلِ اوّل کتابفروشی شهر یا روستایتان. اگر کتاب شما را نداشتند هم مهم نیست. سفارش بدهید تا برایتان بیاورند. چراغ کتابفروشی‌های کوچک را روشن نگه دارید!

دوّم کتابخانه:‌ در هر کتابخانه‌ای که نزدیکتان است عضو شوید. کتابخانه‌های کانون در روستاها هم هستند و مراکز سیار هم دارند.

سوم: خرید پستی از ناشر یا خرید نسخه‌ی الکترونیکی


این کتاب‌ها را کارشناسان واحد ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب هم خوانده‌اند و آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند.

 

۵۶۳
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز،معرفی کتاب،این منم گاندی،برد ملتزر،نامه های گاندو،معصومه یزدان
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید