عکس رهبر جدید

ماه سرور

  فایلهای مرتبط
ماه سرور

3بهمن

ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زنـ تولد حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی

روز جمعه، بیستم جمادیالثانی سال پنجم پس از بعثت، خانهای در مکه پر از عطر یاس شد. خانهای که محل نزول وحی بود و بخش بزرگی از آیات قرآن در این مکان بر پیامبر(ص) نازل شد. در همین محل بود که جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و فرمود: «انا اعطیناک الکوثر ...» : ما به تو کوثر عطا کردهایم. پس برای پروردگارت نماز بگزار و قربانی کن. این خانه بعدها به مسجد تبدیل و برای مسلمانان مقدس و محترم شد. در توصیف مقام و شأن حضرت فاطمه(س) آیات زیادی نازل شده است که میتوان به آیه تطهیر، آیه مباهله، آیات سوره انسان و .... اشاره کرد که تأکیدی بر مقام آن بانوی بزرگوار نزد خداوند است.

اقتباس و تلخیص از 1. خبرگزاری شبستان

2. پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی

 

12بهمن

بازگشت حضرت امام خمینی(ره) و آغاز دهه مبارک فجر

ساعت 9:27 دقیقه روز 12 بهمن 1357 بود که هواپیمای امام خمینی(ره) در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و ایشان پس از 14 سال تبعید به وطن بازگشتند. ابتدا قرار بود که روز 6 بهمن به کشور بازگردند، اما شاپور بختیار (نخستوزیر وقت) اعلام کرد که فرودگاهها بستهاند و پروازی صورت نمیگیرد. ورود امام(ره) به تعویق افتاد و همین باعث اعتراضات و تظاهرات خونین شد. ایشان گفتند بهمحض بازشدن فرودگاهها به کشور باز میگردند. روز نهم بهمن دولت بختیار شکست را پذیرفت و عقبنشینی کرد. اعلام کرد از امروز فرودگاهها بازخواهد بود و هیچ منعی برای ورود امام(ره) به میهن وجود ندارد. فاصله 12 تا 22 بهمن (پیروزی انقلاب اسلامی)، با الهامگرفتن از آیه «والفجر، ولیال عشر» قرآن، ایام «دهه فجر» نامیده شد.

تلخیص از ویکی فقه(دانشنامه حوزوی)

روز شمار انقلاب، میرزا باقر علیاننژاد، سوره مهر

 

14بهمن

روز فناوری فضایی

روز 14 بهمن 1387، ایران برای اولین بار ماهوارهای به نام «امید» را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره سه ماه در فضا ماند و پس از پایان مأموریتش به زمین برگشت. ماهواره امید اولین ماهوارهای بود که تمام قطعاتش در ایران ساخته شده بود. به این ترتیب ایران نهمین کشور جهان است که بهصورت مستقل ماهوارهای با قطعات تولیدی خود به فضامیفرستد. از سال 1387 تا امروز، هر سال 14 بهمن، یکی از دستاوردهای فضایی کشورمان رونمایی میشود.

https://isa.ir

 

14بهمن

ولادت امام محمد باقر (ع) (1 رجب)

چشم اهالی مدینه در اولین روز در ماه رجب سال 57 هجری قمری با تولد امام محمد باقر(ع) روشن شد. ایشان در دورهای زندگی میکردند که نقل و نوشتن احادیث پیامبر(ص) ممنوع شده بود. از طرف دیگر، احادیث جعلی میان مردم پراکنده میشد. امام(ع) سعی کردند که احادیث پیامبر(ص) را به گوش مردم برسانند و از انحراف آنها جلوگیری کنند. این ابتدای مسیر توسعه مکتب بزرگ شیعه بود که بعدها توسط فرزند ایشان امام جعفر صادق(ع) انجام شد.

ویژه نامه امام محمد باقر(ع)، شبکه قرآن و معارف اسلامی

 

19بهمن

روز نیروی هوایی

نوزدهم بهمنماه، ساعت 10 صبح، صدها نفر از کارکنان نظامی نیروی هوایی، در حالی که لباس نظامی بر تن داشتند، به مدرسه رفاه رفتند و با امام دیدار کردند. در این مراسم ابراز وفاداری به امام بهصورت رژه نظامی انجام گرفت. نیروها، در حالیکه تصویرهایی از امام در دست داشتند و شعار میدادند: «ما قطرهای از ارتش تو هستیم خمینی»، با امام پیمان وفاداری بستند. این بیعت کارکنان نیروی هوایی ضربه خیلی سختی بر بدنه رژیم شاهنشاهی پهلوی بود که سقوط این رژیم را شتاب بخشید.

تلخیص  از پایگاه اطلاع رسانی حوزه

روز شمارانقلاب، میرزا باقرعلیاننژاد، سوره مهر

 

22بهمن

پیروزی انقلاب اسلامی

با فرارشاهپور بختیار از ایران و پیوستن نیروهای نظامی به مردم در روز 22 بهمن 1357، انقلاب اسلامی ایران پس از سالها مجاهدت، ایثار، فداکاری و مقاومت در راه رضای الهی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و به همت مردم سربلند ایران به پیروزی نهایی رسید. در این روز سرانجام مبارزات مردم ایران به بار نشست و پادشاهی 2500 ساله و ظلم و استبداد بیش از 50ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشهکن و به خواست خدا حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

روز شمار انقلاب، میرزا باقر علیاننژاد، سوره مهر

 

23بهمن

ولادت حضرت امام محمدتقی(ع) جوادالائمه (10 رجب)

دهم رجب سال 195 هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند. ایشان را جواد نامیدند، زیرا جود و بخشش زیادی نسبت به دیگران به ویژه نیازمندان داشتند. امام جواد(ع) 8 سال بیشتر نداشتند که بعد از شهادت پدربزرگوارشان به مقام امامت رسیدند. ایشان اولین امامی بودند که در سنین کودکی به مقام امامت رسیدند.

دانشنامه اسلامی ولادت امام جواد(ع)

اقتباس از زندگی امام جواد(ع) از ولادت تا شهادت، نوشته کاظم قزوینی

 

26بهمن

ولادت حضرت امام علی(ع) و آغاز ایامالبیض (اعتکاف) (13رجب)

سی سال بعد از عامالفیل، سالی که ابرهه، پادشاه حبشه، با فیلهای فراوان برای ویرانی مکه به آن شهر حمله کرد، به دنیا آمدند. پدرش ابوطالب و مادرش فاطمه بنت اسد بود. فاطمه از زنان مؤمنی بود که در دوران جاهلیت به دین حضرت ابراهیم گرویده و خداپرست بود. او هرگز بر بتها سجده نکرد. ابوطالب و همسرش تصمیم داشتند، اگر فرزندشان پسر بود نامش را حیدر که در زبان عربی به معنی «شیر» بگذارند، اما نام علی را انتخاب کردند؛ به معنی والا، بلندمرتبه، شریف و توانا. حیدر یکی از القاب امام علی(ع) است.

ویژه نامه ولادت امام علی(ع)، شبکه  قرآن و معارف اسلامی

۲۱۴
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،روزهای مانا،ولادت حضرت فاطمه‌،روز زن‌،تولد حضرت امام خمینی‌(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی،بازگشت حضرت امام خمینی،آغاز دهه مبارک فجر،روز فناوری فضایی،ولادت امام محمدباقر،روز نیروی هوایی،پیروزی انقلاب اسلامی،ولادت حضرت امام محمدتقی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید