عکس رهبر جدید

اسباب‌کشی به ویندوز ۱۱

  فایلهای مرتبط
اسباب‌کشی به ویندوز ۱۱
این روزها که برایتان می‌نویسم، چند روزی بیشتر نیست که شرکت مایکروسافت، نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز را با نام «ویندوز ۱۱» رونمایی کرده است؛ این مجله در زمستان به دست شما می‌رسد و شاید چند روزی از این اتفاق گذشته است و امیدوارم دراین مدت، مجال استفاده از این سیستم‌عامل جدید برایتان مهیا شده باشد.

چرا اسبابکشی به ویندوز 11؟

دلـیل آن را مـیتوانید در ایـنفوگرافیک زیـر ببینید. همه سیستمعاملها تا مدت محدودی پشتیبانی میشوند و پس از آن، نسبت به خطرات امنیتی آسیبپذیرند. پس ناگزیریم که دیر یا زود به سیستمعامل جدید نقل مکان کنیم.

اولین قدم برای ورود به دنیای ویندوز 11 این است که بدانیم، آیا رایانه خانگی یا نوت بوک ما قابلیت نصب ویندوز 11 را دارد یا خیر!

برای این کار، شرکت مایکروسافت نرمافزاری با نام PC Health Check منتشر کرده که بعد از دریافت و اجرای آن، سختافزار سیستم بررسی میشود.

 

به این نشانی بروید:

https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp

اگر پیامی مبنی بر عدم پشتیبانی دستگاه شما از ویندوز 11 مشاهده کردید، اصلاً جای نگرانی نیست. چون بهزودی نرمافزارهایی وارد بازار میشود که میتواند این مشکل را دور بزند.

 

برویم سراغ بررسی ویندوز جدید

پوسته جذاب

اولین تغییری که مشاهده میکنید، شکل و شمایل ظاهری ویندوز جدید است.

در بدو ورود به نسخه جدید ویندوز، با تصاویر پسزمینه جذاب و گزینه Start که در میانه نوار وظیفه (Taskbar) در کنار آیکونهای جدید و شکیل ویندوز جا خوش کرده، مواجه هستیم.

 

بهبود امکانات Snap

یکی از ویژگیهای ویندوز 10، Snap Assist برای تقسیم کردن و مدیریت پنجرهها بود که با انجام دادن این کار صفحهنمایش به دو نیمه یا چهار بخش تقسیم میشد و کمک میکرد تا کاربر بتواند در یک لحظه، با چندین نرمافزار بهصورت همزمان کار کند. حالا در ویندوز 11 شرکت مایکروسافت امکانات مربوط به این ویژگی را توسعه داده است. در نسخه جدید با قرار دادن نشانه ماوس بر روی آیکون مربوط به بزرگ کردن پنجره، چندین گزینه مختلف را برای چینش پنجرهها با ابعاد موردنظر مشاهده میکنید.

 

میز کارهای موازی

ویندوز 11 به شما امکان میدهد تا میزکار (Desktop) سفارشی ایجاد کنید. جابهجایی بین آنها نیز بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای «Win» و «Tab» را با هم فشار دهید تا گزینه ایجاد یک میزکار جدید به شما نشان داده شود. پس از ایجاد میزکارهای مختلف، میتوانید بین آنها تغییر بدهید.

 

بازگشت ویجتها

در ویندوز 11 ویجتها حضور پررنگی دارند. شما میتوانید اخبار، وضعیت آبوهوا و امکانات مختلف را بهصورت نواری در کنار صفحه در دسترس داشته باشید.

 

پشتیبانی از اندروید

پیش از این، شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که ویندوز 11 امکان نصب و پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید را دارد. هر چند که این امکان را در زمان انتشار قرار نداد، ولی قرار است بهزودی و طی بهروزرسانیهای جدید این ویژگی فعال شود و بتوانیم ازنرمافزارهای اندروید در کنار نرمافزارهای ویندوزی استفاده کنیم.

 

گزینههای جدید جذابیت بصری و رابط کاربری

باید در نظر داشته باشید که تغییرات ویندوز 11 صرفاً منحصر به بخش گرافیکی نیست و امکانات فنی و تخصصی بسیاری نیز به ویندوز اضافه شده که از حوصله این مطلب خارج است، ولی شرکت مایکروسافت بیشترین تلاش را در جهت توسعه بخش گرافیکی ویندوز 10 انجام داده است.

 

تغییرات نسخه جدید فقط منحصر به  این موارد نیست. پس شما هم جستجو کنید و تجربه خودتان را در استفاده از ویندوز 11 برایمان ارسال کنید.

۳۴۷
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،صفر و یک،ویندوز ۱۱،نسخه جدید سیستم‌ عامل ویندوز،امکانات Snap،ویجت،اندروید،سعید چگینی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید