عکس رهبر جدید

جهان‌خوار

  فایلهای مرتبط
جهان‌خوار
چرا از آمریکا نفرت داریم؟

چرا مرگ برآمریکای جهان‌خوار

نویسنده: علی شعیبی

ناشر: معارف

سال انتشار: ۱۴۰۰

تلفن: 02537740004


از وقتی یادمان می‌آید این جمله را شنیده‌ایم: «مرگ بر آمریکا» و وقتی از بزرگ‌ترها پرسیده‌ایم چرا این حرف را می‌زنیم؟ آن‌ها جواب داده‌اند چون آمریکا ظالم است و در دنیا جنایت‌های زیادی به بار آورده. راستش این جواب تا وقتی که کودک هستیم قانع‌کننده است، اما وقتی به این سن و سال می‌رسیم و نوجوان می‌شویم، می‌خواهیم بیشتر درباره این ظلم و جنایت بدانیم. آمریکا در طول تاریخ دقیقاً چه کارهایی انجام داده است که ما این شعار را سر می‌دهیم؟

شاید بهتر باشد از اینجا شروع کنیم که منظورمان از ظلم و جنایت چیست؟ نه تنها در نگاه ما، بلکه در نگاه تمام مردم دنیا، غصب و غارت، نژادپرستی، تحریم جوامع، خیانت، طمع‌کاری، قتل عام، کودتا، جاسوسی و جنگ، ظلم و جنایت محسوب می‌شود. اما شاید از این‌همه صفت بد تعجب کرده باشید و بگویید: مگر این‌همه بدی می‌تواند در یک حکومت جمع شود؟ بله، آمریکا در طول تاریخ حاکمیت خود که طولانی هم نیست، تمام این ظلم‌ها و جنایت‌ها را در حق مردم جهان مرتکب شده است.

کتاب «چرا مرگ بر آمریکای جهان‌خوار» شبیه به یک دائره‌المعارف  جامع، از همه ظلم‌هایی که آمریکا در حق جهان روا داشته، حرف زده است. هر بخش از این کتاب به یکی از صفت‌های بد حکومت آمریکا اختصاص دارد. برای مثال، در بخش «مرگ بر طمع‌کاری» می‌فهمید که آمریکا در مکزیک چه ظلم و جنایتی مرتکب شده و در بخش «مرگ بر ترور» ماجرای تلخ شهادت حاج قاسم سلیمانی را مرور می‌کنید.

این کتاب قلم بسیار روان و جذابی دارد و سیر وقایع در آن مشخص است. همه‌چیز از زمانی شروع می‌شود که کریستف کلمب قاره آمریکا را کشف می‌کند و به طمع رسیدن به طلاها و گنج‌های آن سرزمین، مردم سرخ‌پوست را که بومی آمریکا بوده‌اند، شکنجه می‌کند و می‌کشد.

نویسنده در ابتدای هر بخش درباره  واژه کلیدی‌ای که می‌خواهد درباره آن صحبت کند، توضیحی کوتاه می‌دهد. در پایان هر بخش نیز نویسنده  از مخاطب سؤال‌هایی می‌پرسد؛ سؤال‌هایی که حتی اگر جواب آن‌ها را ندانید، تلنگری به ذهنتان می‌زند تا بیشتر  به عمق ظلم و جنایت آمریکا پی ببرید.

اگر شما هم جزو آن دسته از نوجوان‌هایی هستید که هر حرفی را به‌راحتی نمی‌پذیرند و برای آن دلیل‌های منطقی می‌خواهند، اگر می‌خواهید بدانید حاکمیت آمریکا چه‌کار کرده است که مردم جهان این‌همه از آن نفرت دارند، زودتر دست‌به‌کار شوید و سراغ این کتاب بروید.

۱۳۰۴
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،دوستانه،کتاب نوجوان،چرا مرگ برآمریکای جهان‌ خوار،نازنین مشایخ،علی شعیبی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید