عکس رهبر جدید

هنر با نان آمد

  فایلهای مرتبط
هنر با نان آمد
مقوله هنر به‌خودی‌خود آن‌قدر جذابیت و زیبایی دارد که خالق هنر در مسائل مالی مزدش را نمی‌بیند. مزد هنر در درجه اول توجه و ارزشی است که به پروژه و کار هنرمند نهاده می‌شود. اما توجه به معنویات تناقضی با ارزش‌های مادی ندارد و باید برای گذران عمر در دنیا تلاش کنیم. در شماره‌های قبلی مجله درباره کلیات کسب درآمد هنرمندان و چگونگی پیشرفت هنرمندان تازه‌کار و بدون سرمایه صحبت کردیم. گفتیم که می‌توان از راه‌های مجازی و واقعی، قبل و بعد از خلق اثر، درآمد داشت. امروز می‌خواهیم به‌صورت مجزا و اختصاصی به سراغ چند هنر برویم و راه‌های کسب درآمد را برای علاقه‌مندان به این رشته‌ها توضیح دهیم تا شاید بتوانیم در مسیر رشد و ترقی استعداد شما شریک باشیم.

نویسندگی

یکی از هنرهای کهن و بسیار جذاب هممیهنان ما از دیرباز نویسندگی بوده است. وقتی به عقب نگاه میکنیم، از قرن پنجم تا به امروز، در بازه زمانی 1500 ساله، کشور ما همیشه نویسندگان بزرگی داشته که آثارشان زبانزد بزرگان ادبیات جهان بوده است.

اما مهارتهای لازم برای نویسندگی چیستند و چطور میتوان به نویسندهای تبدیل شد که آثارش ماندگار شود؟ این مهارتها عبارتاند از: «مهارتهای ارتباطی؛ تسلط کامل به قواعد و دستور زبان فارسی؛ داشتن خلاقیت؛ تمرکز و نظم بالا؛ تحقیق و مطالعه دائمی».

این پنج مهارت مهارتهای اصلی هستند تا شما علاوه بر نوشتن، کسب درآمد کنید.

 

عناصر تأثیرگذار در کسب درآمد با نویسندگی

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید در شروع هیچ راه و کسبوکاری، کسی نمیتواند قطعی و صددرصد موفق شود و با تکیه بر عنصر موفقیت کسب درآمد کند.

عوامل زیادی در موفقیت شغل تأثیر دارند و نویسندگی هم از این قاعده مستثنا نیست.

برای داشتن درآمد بالا در نویسندگی به زمان احتیاج دارید. با گذر زمان شما به کمک تمرین میتوانید قلم خود را قویتر کنید. علاوه بر این، با تمرین و ممارست در نوشتن، ارتباط بهتری با مخاطبانتان میگیرید و این به شما کمک میکند بهتر و مخاطبپسندتر بنویسید و لحن و گفتمان خود را برای ارتباط با مخاطب پیدا کنید.

 

سعی کنید همیشه حرفی تازه و تخصصی درمورد موضوعی که مینویسید داشته باشید. سبک یا اصطلاحات شخصی خودتان را داشته باشید، چیزی که امضای کار شما باشد و مخاطبانتان با درک این لحن بتوانند شخصیتتان را در ذهن خود شکل دهند و از طریق نگارشتان با شما خو بگیرند.

بعضی از نویسندگان از اینکه به سبک خود بنویسند، هراس دارند، زیرا فکر میکنند مخاطب به آن علاقهای ندارد. ولی این طرز تفکر اشتباه است. زمانی که شما به قلم و سبک خود مینویسید، هم بهتر به موضوع میپردازید و هم نوشته شما منحصر بهفرد میشود.

 

شما بهعنوان نویسنده باید به ادبیات و دستور زبان مسلط باشید، چرا که حتی رعایت درست علامتهای نگارشی متن نوشته شما را حرفهایتر میکند. همچنین، خوانایی متن شما به کمک دانش ادبیتان تقویت میشود و خواننده از خواندن بیشتر لذت میبرد.

نشر کتاب بهطور چاپی یا مجازی، برگزارکردن جشنهای کتابنویسی، شرکت در جلسات کتابخوانی، و حضور مستمر در مراکز عمده فروش کتاب برای آشناشدن با سلیقه مخاطبان روشها و مهارتهای لازم برای کسب درآمد از نویسندگی هستند.

۱۷۵
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، درآمد هنرمندان،هنر با نان آمد،زینب صادق پور،درآمد هنرمندان،نویسندگی،درآمد نویسندگی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید