عکس رهبر جدید

تقویم ماه: بهمن

  فایلهای مرتبط
تقویم ماه: بهمن

12 بهمن؛ بازگشت امام خمینی (ره) از تبعید به ایران

دوازدهم بهمنماه برای ما ایرانیان روزی فراموشنشدنی و ماندگار در تاریخ است؛ روزی که میلیونها در بهشت زهرا جمع شده بودند تا از رهبرشان استقبال کنند و بعد از 15 سال دوری از وطن، ایشان را ببینند. ساعت 27/9 صبح هواپیمای ایشان در فرودگاه شهر تهران فرود آمد.

قبل از ورود امام(ره) شایعهای پخش شده بود که همه مردم را نگران کرده بود. بعضیها میگفتند شاپور بختیار،  قصد دارد هواپیمای امام(ره) را سرنگون کند و ایشان را به شهادت برساند. اما با یاری خدا و دعای مردم، توطئهها خنثی شد و حضرت امام(ره) به خاک کشور وارد شدند.

 

3 بهمن؛  ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن

حضرت فاطمه(س) پنج سال قبل از بعثت پیامبر(ص) در تاریخ 20 جمادیالثانی سال 11 قمری در شهر مکه متولد شدند. ایشان از دوران کودکی همراه با پیامبر(ص) و مادر بزرگوارشان، بانو خدیجه(س)، سختیهای بسیاری کشیدند. از همان دوران مورد آزار و اذیت مشرکان و منافقان قرار میگرفتند، اما هیچگاه ایمانشان به اسلام و پیامبر(ص) را از دست ندادند و بعد از ازدواج با امام علی(ع)، همیشه همراه و یاور ایشان بودند.

پیامبر اسلام(ص) درباره حضرت فاطمه(س) میفرمایند:«هرکس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است.»

(بحارالانوار، جلد27، ص 116)

 

22 بهمن؛ پیروزی انقلاب اسلامی

در روز 22 بهمنماه سال 1357 مردم مؤمن و انقلابی ایران تکتک نهادهای دولتی و مراکز مهم نظامی شاهنشاهی را فتح کردند. در این روز زندانیان سیاسی آزاد شدند، شهربانی، ژاندارمری و زندان ساواک به دست انقلابیون تصرف شدند و رئیس ساواک هم دستگیر شد. آخرین محلی که تصرف شد و پیروزی انقلاب اسلامی از آنجا بهطور رسمی اعلام شد، رادیو و تلویزیون بود. از سال 1357 به بعد، مردم انقلابی و ولایتمدار کشورمان، در شهرهای گوناگون ایران، سالگرد به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی را جشن میگیرند و در میدانها و خیابانهای اصلی شهرشان راهپیمایی میکنند تا به جهانیان ثابت کنند همیشه در کنار ولایت فقیه ایستادهاند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی میفرمایند:«سی سال از انقلاب ما میگذرد. هر سال آن کسانی که سالگرد انقلاب را مجسم کردند، برجسته کردند، جشن گرفتند، آحاد مردم بودند. میلیونها مردم هر سال ۲۲ بهمن در سرتاسر کشور به خیابانها میآیند؛ آنها اعلام میکنند عید انقلاب را، سالروز انقلاب را، یادبود انقلاب را. این معنایش چیست؟ این معنایش این است که انقلاب، قائم به ایمانهای آحاد مردم است.»

از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 29/10/1388

 

منبع:

  https://khl.ink/f/8629

۲۸۲
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، تقویم ماه،12 بهمن؛ بازگشت امام خمینی (ره) از تبعید به ایران،پیروزی انقلاب اسلامی،ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید