عکس رهبر جدید

سه فوت تا مهارت

  فایلهای مرتبط
سه فوت تا مهارت
برای اینکه از اصول و فنون یک شغل آگاه باشیم، باید در آن آزمون ‌و خطا کنیم و تجربه بیندوزیم، این کار زمانی طولانی می‌طلبد. در این مطلب سعی کرده‌ایم در گفت‌وگوهایی با افراد باتجربه، این فنون را به‌شکلی آسان در اختیار شما قرار دهیم. در بین فهرست مشاغلی که این روزها همیشه مشتری دارند، نام خدمات رایانه‌ای هم به چشم می‌خورد. این شغل، علاوه بر اینکه بسیار موردنیاز مردم است، درآمد خوبی هم دارد. ازاین‌رو با آقای کیاستی از همدان که مشغول این کارند، به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

فوت اول

تخصص

شاید مهمترین نکته این باشد که افرادی باید به این کار وارد شوند که دانش رایانه داشته باشند و تحصیلکرده این رشته باشند. چون افراد تحصیلکرده حداقلهای لازم در این کار را میدانند و زودتر به موفقیت میرسند. مثلاً میتوانند کارها را سریعتر انجام دهند، خود را با پیشرفت فناوری وفق دهند و همیشه بهروز باشند. آشنایی با نرمافزارهای متنوع رایانهای هم که از بدیهیات اولیه است.

 

فوت دوم

آشنایی نسبی با علوم

در این شغل، ناگزیر با صاحبان حرفههای متعدد و دانشجویان و دانشآموزان و استادان و معلمان در ارتباطیم. در نتیجه بهتر است راجع به رشتهها و انواع علوم مقداری اطلاعات داشته باشیم تا مثلاً متوجه شویم که بهطور دقیق از ما چه میخواهند و برای انجام کار باید سراغ چه روشی برویم. حتی گاهی لازم است درباره بورس و ثبتنامها و استخدامهای دولتی و خصوصی اطلاعاتی داشته باشیم.

 

فوت سوم

داشتن اخلاق و روابط عمومی

این موارد در نگهداشتن مشتریان بهصورت بلندمدت بسیار مؤثر است. تعهد، مسئولیتپذیری، خوشقولی و پیگیری مستمر کار مشتری از مهمترین ویژگیهای اخلاقی این شغل هستند. یعنی سفارشها را در زمان و با کیفیت بالا تحویل دهیم. همچنین، در این شغل معمولاً اطلاعات شخصی مشتریان در دسترس ما قرار میگیرد. پس امانتداری از این اطلاعات هم خصوصیت بسیار مهمی محسوب میشود.

دیوارکوبهای سفالی مجموعهای نقشونگارند که روی سفال خام کشیده میشوند و حالت تزیینی دارند و برای زیباترکردن منزل و اتاق خواب و محل کار به کار میروند. میتوانیم روی آنها به سبکهای تفننی(فانتزی)، کمینه(مینیمال) و سنتی نقاشی بکشیم. تعدادی فن وجود دارد که اگر از آنها استفاده کنیم، دیوارکوب ما جذابتر میشود. بهمنظور دستیابی به این فنون، با خانم زکیه عالیخانی از ایلام همصحبت شدیم.

 

فوت اول

زیرسازی دیوارکوبهای سفالی

خیلیها برای زیرسازی سفالشان از چسب چوب استفاده میکنند. در صورتی که این کار اشتباه است و باید بهجای چسب چوب از سمباده استفاده کنیم. در سمبادهکشیدن هم گاهی خط و خش روی کار میافتد. برای از بین‌‌بردن این خشها بهتر است بعد از استفاده از سمباده سخت، سمباده نرم هم بکشیم.

 

فوت دوم

نحوه کار با قلممو

بیشتر افرادی که دیوارکوب سفالی کار میکنند، از رنگ اکرولیک استفاده میکنند. این رنگ قلممو را زود خراب میکند. پس بهتر است همیشه یک ظرف آب کنارمان داشته باشیم تا وقتی کارمان با قلممو تمام شد، بلافاصله آن را درون آب بگذاریم و اجازه ندهیم خشک شود. اگر قلمموی ما خراب شد، میتوانیم برای بهبود آن از تینر استفاده کنیم. البته برای پیشگیری از این اتفاق باید قلممو را در دستمال کاغذی بگذاریم تا بهتدریج خشک شود و بعد کمی به آن وازلین بزنیم. گاهی هم دیده میشود رنگ اکرولیک حباب میزند، برای از بینبردن این حباب میتوان قبل از رنگزدن، با کبریت یا فندک بالای رنگ را حرارت داد.

 

فوت سوم

نگهداری از اسپری

بعد از اتمام کار باید از تثبیتکننده استفاده کنیم. ۹۰ درصد افراد، از خانواده «تثبیتکنندهها»، اسپری را انتخاب میکنند. گاهی افشانه( اسپری)، بعد از استفاده، قفل میکند. برای جلوگیری از این اتفاق باید بعد از براقکردن و ثابتکردن دیوارکوب، دو تا سه دقیقه اسپری را به حالت سروته نگه داریم و در همان حالت دو یا سه پیف دیگر بزنیم و بعد آن را برداریم.

۳۰۴
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، میز مهارت،دیوارکوب‌ های سفالی،خدمات رایانه ای،نقاشی روی سفال خام،زکیه عالیخانی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید