عکس رهبر جدید

منطق ریاضی روح رایانه!

  فایلهای مرتبط
منطق ریاضی روح رایانه!
سلام دوستان و همراهان خوب مجله رشد برهان، قبل از هر سخن فرا رسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک می‌گویم.

و اما؛ دوستی دارم که عقاید و تفکرات خیلی جالبی دارد. از جمله اعتقاد دارد: «اگر می‌خواهید به ارزش و اهمیت وجود چیزی پی ببرید، کافی است به نبودن آن فکر کنید!» به این موضوع‌ها فکر کنیم که وسیله‌هایی مثل رایانه، رایانک (تبلت)، گوشی‌های هوشمند و ... در گوشه و کنار زندگی ما چه می‌کنند؟ نقش طراحان، کارشناسان و مهندسان مرتبط با این امور در زندگی ما چیست؟ اگر این وسیله‌ها نبودند، چه اتفاقی می‌افتاد؟

تجسم کنید، نبودن رایانه در خانه‌ها، اداره‌ها، مدرسه‌ها و آموزش‌وپرورش -به‌ویژه در شرایط آموزش مجازی کرونایی امروز- بانک‌ها، کارخانه‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و هزاران هزار جاهای دیگر چه شرایطی را برای ما رقم می‌زد؟ پاسخ این است؛ زندگی امروز متأثر از رایانه، ‌اینترنت و مشتقات آن‌هاست و زندگی با این وسیله‌های مدرن سریع‌تر و راحت‌تر شده است و حذف آن‌ها شاید غیرممکن باشد. در عصر حاضر سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، دنیای جدیدی را برای ما ساخته‌اند که قبلاً وجود نداشته است و حضور آن‌ها در همه زمینه‌های زندگی انسان مشهود است. امروز رایانه‌ها حتی نفوذ کم نظیری به دنیای فردی ما داشته‌اند و وابستگی‌هایی برای هر یک از ما ایجاد کرده‌اند؛ وابستگی‌هایی مثل کتاب‌های صوتی؛ تماشای فیلم و خواندن کتاب‌های الکترونیکی؛ برقراری ارتباط برخط (آنلاین) با دوستان و اعضای خانواده حتی از هزاران کیلومتر دورتر؛ شرکت در کلاس‌های برخط و ... رایانه‌ها در صنعت نیز دگرگونی عمیقی ایجاد کرده‌اند، تا جایی که ‌امروزه توانایی انجام خیلی از کارها را دارند و مشکل‌گشای خیلی از دردسرها شده‌اند. همچنین در زندگی دیجیتالی واقعاً انجام خیلی از کارها بدون رایانه‌ها غیرممکن است. این‌ها را گفتیم تا به سؤالی که مقصود اصلی ماست برسیم و آن اینکه: «پشت پرده رایانه‌ها و سخت‌افزارها و نرم‌افزارها چیست؟ سازندگان و کارگردانان این دستگاه‌ها (سیستم‌ها) و سامانه‌ها چه کسانی هستند؟ و مهم‌تر از همه چگونه می‌توان به آن‌ها پیوست؟» پاسخ این است که مهندسان رایانه، اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار، طراحان اصلی فناوری رایانه‌ها هستند و بهترین راه پیوستن به آن‌ها عبور از جاده ریاضیات است. به عبارتی، مهم‌ترین ابزار مهندسان رایانه ریاضیات است و ریاضیات و منطق ریاضی اساس برنامه‌ها و برنامه‌نویسی رایانه‌هاست. بنابراین، مهندسان رایانه باید بر ریاضیات تسلط خوبی داشته باشند. شما هم با داشتن ریاضیات قوی می‌توانید از همین الان تصمیم بگیرید که در آینده مهندس رایانه شوید. برای رسیدن به این هدف، در اولین گام می‌توانید در دوره دوم متوسطه رشته رایانه را از مجموعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش انتخاب کنید و وارد این رشته شوید. یا از طریق انتخاب رشته ریاضی در دوره دوم متوسطه به مهندسی رایانه برسید. ولی فراموش نکنید که در هر صورت حتماً باید در ریاضیات قوی باشید. بدون ریاضیات مهندس رایانه خوب و موفقی نخواهید شد.




۷۴۳
کلیدواژه (keyword): رشد برهان متوسطه اول، سخن سردبیر
سهند
۱۴۰۱/۰۷/۰۹
5
0
0

عالیه

سهند
۱۴۰۱/۰۷/۰۹
5
1
0

عالیه


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید