عکس رهبر جدید

بلندپرواز و آزاد!

  فایلهای مرتبط
بلندپرواز و آزاد!
با عقاب‌های ایران بیشتر آشنا شویم

در دنیا بیش از 60 گونه عقاب وجود دارد که یازده نوع آن در ایران زندگی میکنند. عقاب نشانهی قدرت و آزادی و نماد 26 کشور دنیاست. عقابها سرعتی معادل 65 تا 160 کیلومتر بر ساعت دارند و میتوانند از فاصلهی سه کیلومتری، شکار خود را تشخیص دهند. نوک عقاب مدام در حال رشد است و چنگالهای بسیار نیرومندی دارد. پس اگر یک آهوی 30 کیلویی را از زمین بلند کرد، تعجب نکنید.

 

عقاب دریایی دم سفید،ماهی گیری زبردست

بزرگترین عقاب ایرانی و چهارمین عقاب بزرگ جهان من هستم. اگر حوصله داشته باشم بهراحتی آب خوردن از دریا یا رودخانه ماهی میگیرم. من را میتوانید در منطقهی گاندو در سیستان و بلوچستان ببینید .

 

عقاب دریایی پالاس، کلاغ خوری ماهر

از لحاظ ظاهر خیلی شبیه عقاب دمسفید هستم، ولی در کنار خوردن انواع آبزیان دریایی، عاشق خوردن کلاغ هستم؛ البته عاشق پرسه زدن در مناطق مسکونی هم هستم. ما در پارک ملی گلستان هم زندگی میکنیم.

 

عقاب طلایی، قهرمان ایران باستان

مناطق کوهستانی زاگرس و البرز جولانگاه من است. به خاطر پرهای طلایی سر و گردنم به این نام معروف شدم. بالهایم بهقدری قوی هستند که میتوانم حیوانی تا وزن 7 کیلو را از زمین بلند کنم. شکار در ارتفاع کم را دوست دارم. من عقاب مشهور روی پرچمهای باستانی ایران هستم.

 

عقاب شاهی، پادشاهی بلند پرواز

پرندهای کوچ رو هستم که در زمستان از روسیه به سمت ایران پرواز میکنم. در راه آنقدر بال میزنم که خسته به ایران میرسم و معمولاً خستگی باعث شکار شدنم توسط شکارچیان میشود. خانهام در ایران پارک ملی خجیر در شرق تهران است. من را از نوکزرد رنگم بشناسید. من عاشق پرواز در اوج هستم.

 

عقاب خالدار بزرگ، پرندهای درخت دوست

هر جا که تالاب، مرداب و رودخانه باشد، من را هم آنجا خواهید دید. من در پرواز کردن تنبلم و بیشتر عاشق فرود آمدن روی درختان اطراف تالابها هستم.

 

عقاب خالدار کوچک، دیدهبانی زیرک

خانهی اصلی من جنگلهای انبوه و درختان سر به فلک کشیدهی نقاط دوردست کشوراست. معمولاً آشیانهام را روی بلندترین درخت میسازم تا بتوانم به اطرافم تسلّط کامل داشته باشم. در تابستان بیشتر در جنگلهای شمال زندگی میکنم.

 

عقاب صحرایی، پرندهای بیابان دوست

انواع رنگهای قهوهای در پرهای من موجود است؛ از تیره تا روشن. در مناطق بیابانی و اطراف شهرهای گرم و خشک زندگی میکنم. پارک ملی قمیشلو در استان اصفهان و تندره در شهر درگز زیستگاه من است. جانوران کوچک، مثل خرگوش و پرندگان بهسادگی نمیتوانند از چنگالم فرار کنند.

 

عقاب پرپا، کوچولوی ریزه میزه

پاهایی پوشیده از پر دارم، طول بدنم بیشتر از 52 سانتی متر نیست، امّا بسیار زبروزرنگ هستم و معمولاً به شکل مارپیچ لابه لای درختهای سبز شمال پرواز میکنم، چون خانهام جنگلهای سبز شمال است.

۴۴۵
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، محیط‌ زیست،عقاب‌ های ایران،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید