عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

تمرینات قهرمانان کوچک

  فایلهای مرتبط
تمرینات قهرمانان کوچک
یک بازی جذاب برای بالا رفتن سرعت شما...

به نظر شما ورزش کردن جلوی «آینه» چه اثراتی دارد؟ شاید با انجام حرکتهای ورزشی جلوی آینه، حواستان به قیافهی خودتان برود و بگویید: چرا اینقدر صورتم سرخ شده؟ و ورزش را رها کنید!

امّا ممکن است متوجه هم بشوید که حرکتهایتان تا چه اندازه اشتباه است. مثلاً وقتی به شما میگوییم:«روی زمین بنشینید، پاهایتان را دراز کنید و سپس دستهایتان را به جلو بکشید.» اگر جلوی آینه باشید، ناگهان متوجه میشوید که پاهایتان کمی خم شده و حرکتتان اشتباه است.

این از فایدههای استفاده از آینه برای ورزش است! به همین خاطر سعی کنید در خانه حرکتهای خود را جلوی آینه انجام بدهید، امّا یک پیشنهاد جدید برای امروز داریم. اگر جایی هستید که آینه ندارد، از دوستتان بخواهید که آینهی شما باشد. چطوری؟ ادامهی این متن را بخوانید!

 

- در تمام ورزشها «انجام عکسالعمل مناسب» بسیار مهم است. مثلاً دروازهبان فوتبال باید بهسرعت در برابر توپی که به سمتش میآید، حرکت کرده و واکنش مناسبی نشان بدهد تا توپ را بگیرد. یک کاراتهکا، یک کشتیگیر، یک شمشیرباز و...همه باید بهسرعت از برابر حملهی حریف عقبنشینی کنند و با استفاده از فرصت مناسب، به حریف ضربه بزنند، امّا چه کار باید کرد که سرعت ما در انجام عکسالعمل بالا برود؟

 

- برای اینکه یک بازی و ورزش بسیار نفسگیر و جذاب انجام بدهید، میتوانید از 2،4،6 یا هر تعداد زوج دیگری استفاده کنید. اگر هم یک نفر اضافه بود، میتوانید جای خود را با هم عوض کنید تا فرصت استراحت بیشتری پیدا کنید و نفس تازه کنید.

حالا شما مسئول انجام حرکتها میشوید و نفر مقابل شما، دقیقاً باید آنها را انجام بدهد. هرچقدر سرعت این حرکتها بالا برود، کار دوست شما هم سختتر میشود. البته باید در ابتدا حرکتها را مشخص کنید، ولی اگر مدتی این کار را انجام دادید، میتوانید با استفاده از خلّاقیت خود، حرکتهای جدید انجام بدهید و دوستتان را غافلگیر کنید.

 

1- در حالی که رو به روی دوستتان هستید، آرام آرام به سمت چپ حرکت کنید. دوستتان هم باید دقیقاً روبه روی شما حرکت کند.

2- حالا سرعتتان را بیشتر کنید. دوستتان هم سرعتش را بالا می برد.

3- قبل از آنکه به آخر راه (مثلاً به دیواری که در نزدیکی شماست) برسید، به شکلی ناگهانی به سمت راست حرکت کنید. همچنان رو به روی دوستتان باشید و دوست شما هم اگر حواسش جمع باشد، باید به سرعت تغییر جهت داده و با شما حرکت کند.

4- درحالیکه به سمت راست میروید، با تمام قدرت به بالا بپرید، ببینید دوستتان هم بهسرعت حرکت شما را تکرار میکند یا هنوز هم مشغول حرکت به سمت راست است؟

5- بعد از انجام پرشها، دوباره به سمت چپ برگردید.

6- در همان حال دستتان را به جلو دراز کنید و در همان شرایط، چند بار حرکت «بنشین و پاشو» را انجام بدهید.

(در تمام این لحظهها تعداد خطاهای دوستتان را بشمارید. بعد جای خودتان را با دوستتان عوض کنید. حالا او باید حرکتهایی را انجام بدهد و شما آنها را دقیقاً تکرار کنید!)

- اگر چند نفر هستید و جای بزرگی در اختیار دارید، یک نفر میتواند رو به روی بقیه بایستد و حرکتها را انجام بدهد. بقیه هم تکرار کنند. هر کسی سه بار خطا کرد از بازی خارج میشود و بقیه به کار خود ادامه میدهند. ببینید چه کسی برنده میشود و چقدر میتواند حرکتها را ادامه بدهد.

- هرچقدر بدن شما عادت کند که سریعتر عکسالعمل نشان بددهد، مغزتان دستورها را سریعتر به بدن شما میرساند. این مغز هم در درسها بهتر به شما کمک میکند و هم در هر ورزشی که در آینده انجام دهید!

۱۵۵
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، ورزش
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید