عکس رهبر جدید

کار با چوب

  فایلهای مرتبط
کار با چوب

تا به حال نجّاری کرده‌اید؟

کار با چوب می‌تواند هم باعث آرامش و لذّت، هم باعث خلاّقیت و پرورش مهارت‌های دیگر ما شود.

وقتی با چوب کار می‌کنیم، با پوستمان زبری، درشتی و جنس چوب را لمس می‌کنیم. با چشم‌ها تمام جزییات و ظرافت آن را می‌بینیم و با گوش‌ها صدای بُرش خوردن و شکل گرفتنش را می‌شنویم. از طرفی تمام فضا از بوی چوب پر می‌شود. برای همین نجّاری می‌تواند یک سرگرمی لذّت بخش باشد.

نجّاری فایده‌های دیگری هم دارد؛ مثلاً با آن لذّت خلق کردن و ساختن را تجربه می‌کنیم. می‌توانیم از چیزهایی که می‌سازیم در خانه استفاده کنیم یا آن‌ها را به کسی هدیه بدهیم. حسّ زیبایی شناسی ما تقویت می‌شود. دقّت و تمرکزمان بالا می‌رود. ماهیچه‌ها قوی‌تر می‌شوند. در ضمن صبر و پشتکار را تمرین می‌کنیم.

سید پرهام میری از تجربه‌اش با چوب برای ما می‌گوید:

چه شد که به سراغ نجّاری رفتی؟

من همیشه دلم می‌خواست چیزهایی بسازم و بقیه را خوش‌حال کنم. فکر می‌کنم با هنر، دنیا زیباتر می‌شود.



از وقتی نجّاری می‌کنی چه تغییری در خودت حس می‌کنی؟

یاد گرفتم که نباید عجله کنم. باید هر کاری را با دقّت انجام بدهم. اگر دقّت نداشته باشم کارم درست در نمی‌آید. و این‌که باید از چیزهای کوچک شروع کنم تا به چیزهای بزرگ برسم.



با سازه‌هایـی که می‌سازی چه‌کار مـی‌کنی؟

بعضـی‌ها را هدیه مـی‌دهم. دوست دارم بقیه را بفروشم و درآمد داشته باشم. من خودم پول کلاس نجّاری‌ام را می‌دهم و می‌خواهم پول کلاس بعدی را هم دربیاورم.



کار با چوب چه نکاتی دارد؟

کار با چوب خیلی مراقبت می‌خواهد. چوب لبه‌های خیلی تیزی دارد برای همین سمباده‌ کشیدن خیلی مهم است. امّا در انجام چنین کارهایی حتماً‌ باید نکات ایمنی را رعایت کنیم. زیر نظر پدر، مادر یا مربّی کار کنیم و روش کار ابزار را به دقّت یاد بگیریم. وقتی ابزار در دستمان است، راه نرویم و ندویم. از لوازم ایمنی مثل عینک و دستکش استفاده کنیم. حتماً کفش به پا داشته باشیم.


۲۴۱۵
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز، گزارش،کار با چوب،انتخاب شغل
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید