عکس رهبر جدید

معرفی منابع یادگیری

  فایلهای مرتبط
معرفی منابع یادگیری

مقاله 1

قرنطینه نشان داد خانواده هستهای چقدر ناکارآمد است

 

احتمالاً هیچچیز به اندازه وقتگذرانی اجباری در خانه، تصور آرمانی ما از خانواده را تخریب نمیکند

 

«خانواده هستهای بهطور روزافزونی به شکل غالب خانواده در زندگی شهری تبدیل شده است. پدر و مادر و فرزندان، در خانهای مستقل و دنیایی خصوصی، با آرامش و سکوت و بدون دخالتها و مزاحمتهای دیگران. اما ناگهان با شروع دوران قرنطینه و قطع پیوندهای معمول ما با دیگران، کانون گرم خانواده چهره دیگرش را به ما نشان داد: بچههایی که دیگر نمیشد تحملشان کرد، احساس خفقانآورِ گیرافتادن در خانههایی کوچک و رنج تنهایی و انزوا.»

این مطلب را ربکا اونیون نویسنده و روزنامهنگار بریتانیایی نـوشـتـه و در تـاریـخ ۲۳ مـارس ۲۰۲۰ بــا عـنـوان «The Nuclear Family Is Not Enough» در وبسایت اسلیت منتشر کرده است. وبسایت «ترجمان» هم در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ترجمه آن را به قلم مهدی صادقی، با عنوان «قرنطینه نشان داد خانواده هستهای چقدر ناکارآمد است» منتشر کرد.

 

مقاله 2

آموزش مجازی شوخیِ تلخی است

 

فرزندم نمیتواند از پس آموزش مجازی بربیاید؛ من هم همینطور

 

«بچههای نسل امروز را بهدرستی بومی دیجیتال مینامند. آنها در میان اسکرینها به دنیا آمدهاند و بزرگ شدهاند. هر چقدر شبکههای اجتماعی و هیاهوی دنیای مجازی برای ما بزرگترها جدید و غریب است، برای آنها طبیعی و عادی است. اما شرایط جدید، آنها را گرفتار وضعیت تازهای کرده است. اگر تا قبل از این روی گوشی انیمیشن میدیدهاند یا با پدربزرگ و مادربزرگشان تماس تصویری میگرفتهاند، حالا مجبورند ساعتها ساکت و گوشبهفرمان به معلمهایشان نگاه کنند. پس حق دارند خشمگین باشند و فریاد بکشند».

این مطلب را امیلی گُلد، رماننویس، ویراستار و بلاگر آمریکایی، نوشته و در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ با عنوان «Remote Learning Is a Bad Joke» در وبسایت «آتلانتیک» منتشر شده است. وبسایت ترجمان آن را در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ با عنوان «آموزش مجازی شوخی تلخی است» و ترجمه فاطمه زلیکانی منتشر کرده است.

 

 

فرزندت را فالو کن

(مهارتهای تربیت فرزند در عصر رسانه)

نویسنده: سلمان هاشمیان

انتشارات: مهرستان

چاپ اول: ۱۳۹۹

 

واقعیت این است که در جامعه امروزی، با نوعی سونامی از جنس رسانه مواجهیم. با چشمانی نگران به فرزند رسانهای خود مینگریم. مشکلات را میبینیم، اما برای رفع آنها راهکار نداریم.

چگونه میتوان رسانه را، با آن همه جذابیت سحرکننده، در خانواده مدیریت کرد؟

چطور میتوان بچهها را در مقابل پیامهای رسانهای واکسینه و مقاوم کرد؟

راهکارهای جایگزین کاهش وابستگی بچهها به رسانهها و فضای مجازی چیستند؟

کتاب «فرزندت را فالو کن» تلاشی برای پاسخ به این دغدغههاست.

 

معرفی منابع یادگیری

 

رسانه یا والدین دیگر

(تربیت فرزند در عصر رسانه)

نویسنده: ابراهیم مهرانی

انتشارات: فهم

چاپ اول: ۱۳۹۶

 

با ظهور رسانههای گوناگون در عرصه زندگی بشری، اغلب افراد اعم از والدین و فرزندان بیشتر وقت خود را در اختیار رسانهها قرار میدهند. به این ترتیب، گویی نقش تربیتی والدین و خانواده بر عهده این رسانهها قرار گرفته است.

در این کتاب، پس از بررسی نقش خانواده در تربیت فرزند از منظر اسلام، به بیان شرایط فعلی خانواده پرداخته شده است و در ادامه، برخی از علل نقشآفرینی رسانهها در تربیت فرزندان امروز مطرح میشود. در پایان، راهکارهایی برای مواجهه فعال با رسانهها و نحوه رفتار مناسب با فرزندان در این دوران ارائه میشوند.

 

معرفی منابع یادگیری

۲۵۶
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، معرفی منابع یادگیری،فرزندت را فالو کن،رسانه یا والدین دیگر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید