عکس رهبر جدید

ماه حضور

  فایلهای مرتبط
ماه حضور

4 دی

ولادت حضرت عیسی(ع)

حضرت عیسی(ع) یکی از پنج پیامبر بزرگ الهی و صاحب کتاب است که بین قوم یهود دیده به جهان گشود. نام مبارکشان 25 بار بهعنوان عیسی و 11 بار بهعنوان مسیح در قرآن مجید آمده است. در سن 30 سالگی به رسالت مبعوث شد. ولادتش نیز یکی از معجزات بزرگ الهی بود. در قرآن کریم ماجراهای متعددی از ایشان نقل شده است.

 

5 دی

روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

5 دیماه 1382 ساعت 5 صبح، زمینلرزهای به قدرت 6/6 ریشتر شهر بم را لرزاند، بهطوری که حدود یکسوم از جمعیت شهر جان خود را از دست دادند و به عدهای دیگر آسیبهای زیادی وارد شد. 70 درصد شهر بهطور کامل ویران شد و ارگ بم که بزرگترین سازه گلی جهان بود و بیش از دو هزار سال قدمت داشت، کاملاً ویران شد. متأسفانه پدیدههای طبیعی قابلپیشبینی نیستند و نمیتوان زمان دقیق وقوع آنها را مشخص کرد. در واقع آمادگی شهروندان در برابر این پدیدهها، سبب کاهش آثار زیانبار جانی و مالی ناشی از آنها میشود. پس بهمنظور آگاهساختن و بالابردن فرهنگ عمومی در مقابل این بلای طبیعی، این روز بهعنوان «روز ایمنی در برابر زلزله» نامگذاری شد.

 

9 دی

روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

نهم دیماه 1388 بود که مردم یک بار دیگر حضور میلیونی و خودجوش خود را به جهانیان اعلام کردند و نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را بهخوبی میشناسند و هرگز فریب حیلهها و نیرنگهای آنان را نمیخورند. مردم انقلابی کشورمان نشان دادنـد کـه در عمـل به ایـن جمله امام(ره) که فرمودند پشتیبان ولایتفقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد، بهخوبی پایبندند.

 

13 دی

شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی

مثلِ کبوتر پَر زدی

در یک شب تاریک و سرد

صیاد بیرحم زمان

با جسم پاک تو چه کرد

ما بعد از این نام تو را

در قصههایمان میبریم

ای قهرمان از دوریات

از ابر بارانیتریم

از خون تو سر میزند

گلهای تازه در وطن

یاد تو حتماً میشود

آرامشِ ایرانِ من

مریم زارعی

 

16 دی

شهادت حضرت زهرا(س)

دو روایت متفاوت در مورد تاریخ شهادت بزرگ بانوی اسلام وجود دارد: در روایت اول، شهادت ایشان 75 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) نقل شده که 13 تا 15 جمادیالاول است و «فاطـمیه اول» خـوانده میشود. در روایت دوم، شهادت ایشان 95 روز بعد از رحلت پدر بزرگوارشان نقل شده است و 3 تا 5 جمادیالثانی را «فاطمیه دوم» نامیـدهاند. پیامبر(ص) میفرمایند: «بهیـقین خـداوند با خـشم فاطمه به خشم میآید و با خشنودی او خشنود میشود.» [بحارالانوار، ج 43، ص320].

 

19 دی

قیام مردم قم

19 دیماه 1356 بود که مردم قم از توهینی که به امام خمینی(ره) شده بود، بهشدت عصبانی شدند و به نشانه اعتراض به خیابانها ریختند. ماجرا اینطور بود که در مقالهای در روزنامه اطلاعات، به امام خمینی، حجاب و ... توهین شده بود. برخورد مردم خشمگین با نیروهای رژیم، به شهادت عدهای از طلاب و مردم، و رونق گرفتن دوباره انقلاب منجر شد.

 

20 دی

شهادت میرزا تقیخان امیرکبیر

میرزا تقیخان امیرکبیر مدت سه سال و دو ماه و هشت روز صدراعظم ناصرالدینشاه بود که در همین مدت کم توانست خدمات زیادی برای کشور انجام دهد؛ از جمله تأسیس مدرسه دارالفنون، انتشار روزنامه اتفاقیه، و ... . سفیر انگلستان چندین بار به امیرکبیر پیشنهاد رشوه داده بود، ولی امیر هیچوقت نپذیرفت و همین موضوع باعث خشم سفیر شد. سفیر بارها گفته بود، پولهایی که برای رشوه به امیر پیشنهاد دادیم و نپذیرفت، صرف کشتن خودش شد. سرانجام با دسیسههای انگلیس و جیرهبگیرانش در دربار، این مرد بزرگ به کام مرگ فرستاده شد.

 

برگرفته و اقتباس از کتاب امیرکبیر، نوشته عباس اقبال آشتیانی

 

26 دی

فرار شاه

26 دیماه 1357، شاه به همراه خانوادهاش ایران را برای همیشه به مقصد مراکش ترک کرد. در این روز مردم در سراسر ایران به خیابانها آمدند و هر کس به طریقی به خوشحالی و شادی پرداخت. یکی با بوقهای پیدرپی خودرو و موتورسیکلت خود ابراز شادی میکرد و دیگری با پخش شیرینی و شربت. یکی هم روزنامهای را که با تیتر بزرگ نوشته بود: شاه رفت، بهصورت کلاهی بر سر خود گذاشته بود. عدهای مجسمه شاه را از میدانها به پایین کشیدند. بعد از حدود یک ماه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

۴۱۱
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، روزهای مانا،ولادت حضرت عیسی،روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی،روز بصیرت و میثاق امت با ولایت،شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی،شهادت حضرت زهرا،شهادت میرزا تقی‌ خان امیرکبیر،فرار شاه
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید