عکس رهبر جدید

نرم‌افزارهایی برای مدیران

  فایلهای مرتبط
نرم‌افزارهایی برای مدیران
بدون شک مدیریت مدرسه می‌تواند در روند بهبود آموزش و تقسیم وظایف و بهبود یادگیری و دیگر روندهای آموزشی مؤثر باشد. مدیریت تنها در حیطه آموزش یا گزینش افراد مناسب نیست، بلکه تمامی حیطه‌های هزینه‌ها و حسابداری و تمرکز بر رفتار دانش‌آموزان و تأثیرگذاری بر معلمان را در بر دارد.

با شروع همهگیری کرونا و روند آموزش مجازی، رفتهرفته شرایط به سمت بینظمی در مدرسهها پیش رفت؛ بهطوری که ادامه روند بدون برنامهریزی مدون و بدون شبکههای مجازی و وب سایتها و برنامههای مرتبط امکانپذیر نبود.

از جمله نرمافزارهای پیشنهادی برای مدیریت مدرسه میتوان به نرمافزارهای انضباطی مدرسه و نرمافزار نمرات و کارنامهساز و ... اشاره کرد که در ادامه هر کدام را جداگانه بیان میداریم. برای دسترسی سریعتر به این نرمافزارها، رمزینههای پاسخ سریع را اسکن کنید.

 

نمرات و کارنامهساز مدرسه

نرمافزار ثبت و نمایش نمره مدرسه به دو صورت عددی و توصیفی به شکل برخط استفاده میشود که ورودی و خروجی آن میتواند فایلهای اکسل و پیدیاف باشد. این بخش از سامانه قابلیت صدور کارنامه بهصورت ماهانه و هفتگی را دارد. با وجود«نرمافزار کارنامهساز مدیار» دیگر به چاپ و اسراف کاغذ نیاز نیست و کارنامههای دیجیتال را میتوان از طریق برنامههای کاربردی موبایل برای والدین گرامی فرستاد. از دیگر مزایای استفاده از نمره دیجیتال به جای نمره کاغذی، عبارتاند از:

- گزارشگیری نموداری از نمرات و مشاهده پیشرفت و افت تحصیلی در ماههای متفاوت؛

- تسریع در ثبت نمرات به دلیل اینکه نیاز نیست اسامی و نمرات یکییکی وارد شوند، بلکه آنها را یکجا وارد سیستم میکنند.

 

آزمون برخط مدرسه

نرمافزار برگزاری آزمون برخط مدرسه یکی از برترین بخشهای سامانه هوشمندسازی مدرسههای مَدیار است که با جنبه آموزشی و پرورشی دبستانها و بهخصوص متوسطهها یا دبیرستانها، میتواند بار بزرگی را از دوش مدرسه بردارد. دبیرستانها و آموزشگاههای کنکور میتوانند هر روز و هر هفته آزمون داشته باشند و بدون صرف کاغذ، آزمونهای چندگزینهای برخط طراحی کنند. قابلیتهای آزمون برخط به این صورت است: تعیین زمان شروع آزمون در روزهای آینده؛ تعیین ساعت شروع و ساعت پایان مهلت پاسخدهی؛ معین کردن مدت آزمون (برای مثال 50 دقیقه)؛ ثبت کلید سؤالات و تصحیح خودکار آزمون بدون نیاز به معلم و مربی؛ قابلیت برگزاری آزمون بدون نیاز به نوشتن سؤالات و گزینهها.

 

ثبت تکلیف درسی دانشآموزان

برنامه کاربردی مَدیار دو نسخه اندروید و آی‌‌اواس دارد و میتوان با آن تکالیف درسی را برای تعداد درسهای متعدد ثبت کرد. این تکلیفهای دانشآموزی را معلمان یا معاون پرورشی یا مسئول فناوری اطلاعات ثبت می‌‌کنند و در تاریخهای مشخصشده، به شکل یک تقویم شکیل، به دانشآموزان نمایش میدهند. بارزترین ویژگی این بخش فرستادن اعلان در گوشی موبایل است.

این اعلان دوبار برای هر فرد (همان روز و روز قبل) فرستاده میشود و اگر هم شخصی تکالیف درسی را فراموش کرده باشد، به او یادآوری میشود.

 

بوفه الکترونیک برای مدرسهها

بوفه الکترونیک که برای اکثر مدرسهها، بهویژه مدرسههای ویژه و برتر، کاربرد فراوانی دارد، میتواند از یکطرف به تغذیه فرزندان و از سوی دیگر به برنامهریزی مدرسه برای تأمین مواد غذایی و وعدههای غذایی کمک فراوانی کند.

 

مزایای بوفه هوشمند مدرسه

- رزرو غذا برای روزهای آینده؛

- تأمین بهصرفه مواد غذایی و دورریزنشدن غذا، بهخاطر امکان رزرو غذا؛

- ثبت مواد غذایی مضر و ارائهنکردن آنها به دانشآموزان؛

- حذف پولهای کاغذی (هر دانشآموز اعتبار قابل شارژی دارد که اولیا آن را شارژ میکنند)؛

- هوشمندسازی و اتوماسیون بحث تغذیه.

۶۰۷
کلیدواژه (keyword): رشد مدیریت مدرسه، کتابخانه دیجیتال
نرگس محمدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
5
0
0

خیلی کاربردی وعالی


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید