عکس رهبر جدید

هنر بی‌خطر

  فایلهای مرتبط
هنر بی‌خطر

ایمنی در کارگاه «خیاطی»

 

وسیله گرمایشی

انتقال آتش بین پارچهها بسیار سریع اتفاق میافتد. اگر یک تکه پارچه آتش بگیرد، در چند دقیقه پارچههای اطرافش هم آتش میگیرند و بعد هم کل کارگاه و ساختمان در معرض خطر قرار میگیرد.

وسیله گرمایشی نامناسب مثل چراغ پیکنیک، شعله مستقیم و بدون حفاظ است. اگر پای کسی به آن گیر کند، وارونه میشود و آتش بهپا میکند. استفاده از چراغ پیکنیک و وسایل ناامنی مثل آن در کارگاههای خیاطی اصلاً ایمن نیست.

 

تهویه

بُریدن و دوختن پارچه کار هر روز یک خیاط است. موقعی که پارچه را میبریم یا زیر چرخ می‌‌گذاریم، پرزهایش در هوا پخش میشوند. اگر طولانی مدت در معرض هوایی قرار بگیریم که پر از پرز پارچه است، ممکن است دچار بیماریهای ریوی شویم. بنابراین، باید گردش هوا در کارگاه به خوبی انجام شود و تهویه مناسب وجود داشته باشد. اگر به هر دلیلی تهویه مناسب در کارگاه وجود نداشت، بهتر است از ماسک استفاده کنیم.

 

وسایل برقی

بهتر است هر بار که کارمان با چرخ خیاطی تمام میشود، آن را از برق بکشیم. حتی برای خیاطهای حرفهای هم پیش میآید که حواسشان به داخل برق بودن چرخ نباشد، دستشان را زیر سوزن بگذارند و اشتباهی پایشان روی پدال رود و صدمه ببینند.

 

چشم

وقتی سرعت دوخت بالا میرود، ممکن است سوزن در چرخ خیاطی بشکند و تکهای از آن به سمت چشم خیاط پرتاب شود. عینک زدن هنگام کار، از آسیب دیدن چشم میکاهد.

 

ایمنی در «عکاسی»

 

شاید عکاسی از مناظر شهری و طبیعی کار به ظاهر پر خطری بنظر نرسد اما سالانه افراد زیادی به خاطر عکاسی آسیب میبینند یا اینکه جان خود را از دست میدهند. عکاسان فعال در شاخه «عکاسی منظره» به منطقههایی سفر میکنند که پای کمتر کسی به آنجا باز میشود؛ مثلاً کوهی پوشیده از برف در سرمای طوفانی زمستان یا کویری بیآب و علف که گمشدن در آن محلها بدون تعارف با احتمال مرگ همراه است.

لازم است برای تا حد زیادی ایمنشدن در برابر این خطرات باید نکاتی را رعایت کنیم:

 

«عکاسی در طبیعت»

از همه جا خبر بگیرید، به همه خبر بدهید.

اگر روزی عکاس شدید، برای عکاسی از منظره قبل از حرکت به سمت محلی که میخواهید از آنجا عکاسی کنید اول وبگاههای(سایت) گردشگری را بررسی کنید و تجربههای گردشگران از سفر به آن منطقه را بخوانید؛ پیشبینی اوضاع آب و هوا را از چند وبگاه معتبر بخوانید و آن را جدی بگیرید!

-فراموش نکنید «مکان» (لوکشین) محلهایی که در آنها حضور دارید را برای چند نفر بفرستید.

-گزینه «تماس در حالت خطر» را روی شماره چند نفر فعال کنید تا اگر در معرض خطر بودید با فشاردادن یک دکمه، پیامی برای افراد برود تا باخبر شوند در موقعیت بدی هستید.

-آب، غذا، لباس متناسب با آن محیط، پاوربانک، دارو و هرچیزی که در شرایط قابل پیشبینی و غیرقابل پیشبینی به آنها نیاز دارید را در کوله سفرتان جا دهید.

 

«عکاسی خبری»

مراقب «عکاسی ممنوع» باشید.

در نقاط ممنوعه معمولاً علامت «عکاسی ممنوع» روی دیوار نصب شده است؛ اما حتی اگر این علامت را ندیدید، باز هم نباید از محلهایی که در قانون «خصوصی» و «نیمهخصوصی» تعریف شدهاند عکس بگیرید؛ مثل مکانهای نظامی، امنیتی، داخل زیارتگاهها، خانه شخصی افراد، چهره افراد، پرده سینما و سالن اجرای تئاتر.

 

«عکاسی صنعتی»

روی دوربین پلاستیک بکشید

اگر به عکاسی صنعتی علاقهمند هستید بیشتر از دیگر عکاسان مراقب دوربین خود باشید.

تغییر دمای کارگاههای صنعتی و وجود گرد و غبار در بعضی از کارگاهها، باعث آسیبدیدن قطعات درون دوربین میشوند. بهترین راه ممکن برای کمتر آسیبدیدن دوربین، کشیدن پلاستیک، طوری که غباری وارد آن نشود و دما هم دیرتر نفوذ کند، دور دوربین است.

 

ایمنی در «نقاشی»

 

ایمنی در کارگاه «نقاشی»

نقاشی، در نگاه اول جزو بیخطرترین هنرها بنظر میرسد، اما همیشه نباید به اولین نگاه اعتماد کرد!

با کمی تحقیق و جستوجو متوجه میشویم «بیماریهای ریوی»، «بیماریهای پوستی» و «خطر آتشسوزی» اتفاقاتی هستند که با رعایتنکردن نکات ایمنی، احتمال رخدادنشان بالا میرود.

 

ماسک و تهویه داشته باشید

در رنگهایی که برای نقاشی از آنها استفاده میکنید، تقریباً نیمی از عناصر جدول مندلیف وجود دارند! رنگها ساخته شده از مواد شیمیاییاند و برخورد مداوم آنها با پوست، خدایی نکرده ممکن باعث مبتلاشدن به سرطان پوست شوند. برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، راهی نداریم جز اینکه از دستکش مناسب (بستگی دارد رنگهایمان تقریباً از کدام مواد شیمیایی تشکیل شده باشند) استفاده کنیم.

۵۴۵
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، ایمنی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید