عکس رهبر جدید

روزهای مانا

  فایلهای مرتبط
روزهای مانا

5 آذر

روز بسیج مستضعفین

شاید از بزرگترها شنیدهاید که یکی از نیروهای فعال در دوران دفاع مقدس نیروهای بسیجی بودند که به طور داوطلبانه برای کمک به نیروهای نظامی و دفاع از خاک میهن راهی جبههها میشدند. بسیجی فقط نیرویی برای دفاع نیست، بلکه فردی است که در کنار مردم برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه تلاش میکند، در راه رضای خدا برای کشورش آماده هر نوع فداکاری است، و از همه چیزش برای سربلندی میهن میگذرد.

 

7 آذر

روز نیروی دریایی

امروزه قسمت بزرگی از تجارت و ارتباط با دنیا از راه دریاها صورت میگیرد و کشوری قویتر است که تسلط بیشتری بر دریا داشته باشد. ایران هم با حدود 400 کشتی و ناو جنگی در دنیا، جزو برترینهاست. نیروی دریایی از جمله نیروهای بود که در طول هشت سال دفاع  مقدس از مرزهای آبی ایران دفاع کرد و راه ورود دشمن و تجاوز به خاکمان را از مسیر آبها بست.

7 آذر سالروز موفقیت نیروی دریایی ایران و مقاومت «ناوچه پیکان» در برابر نیروهای بعثی عراق در سال 1359 است.

 

16 آذر

روز دانشجو

16 آذر 1332، دانشجویان دانشگاه تهران، در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئیسجمهور وقت آمریکای نفتخوار و غارتگر به ایران، کلاسهای درس خود را به جلسههای سخنرانی و روشنگری تبدیل کـردند. رژیم شاه برای جلوگیری از اعتراضات، مأموران ویژه خود را به دانشگاه فرستاد تا حرکت اعتراضی دانشجویان را سرکوب کنند. مأموران رژیم «دانشکده فنی» را به رگبار مسلسل بستند و  آنها را به شهادت رساندند؛ گروهی را  زخمی و بازداشت کردند. حادثه این روز بهعنوان یک روز مقاومت دانشجویی در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد.

 

19 آذر

ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

در سخنانی که درباره حضرت زینب (س) نقل شدهاند، همه از دانایی و خردمندی این بانوی بزرگوار گفتهاند. ایشان را به عقلیه بنیهاشم میشناختند. «عقیله» به معنی خردورز و عاقل است. همین طور امام سجاد(ع) ایشان را بانویی خردمند میدانستند که فهم و درک ملکوتی و الهی داشتند. برای همین بود که حضرت زینب (س) پیامرسان ماجرای کربلا شدند و اخبار کربلا را به جهانیان رسانند. چون پرستار نهضت و انقلاب حسینی بودند. روز تولد ایشان را روز پرستار نامگذاری کردهاند.

 

25 آذر

روز پژوهش

همه ما از زمان ورود به مدرسه با روش تحقیق آشنا میشویم و پژوهشهای دانشآموزی را انجام میدهیم.

پژوهش کار پیچیدهای نیست. همین که در زمینه مورد علاقهات مطالعه و تحقیق کنی، یعنی پژوهشگر هستی. پژوهشکردن چیزهای جدید و نویی را به آدم یاد میدهد. به علاوه باعث پیشرفت و اعتماد بهنفس بیشتری در فرد میشود.

 

27 آذر

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت زهرا (س) به روایتی 45، 75 یا 95 روز بعد از وفات پیامبر (ص) از دنیا رفتند. طبق روایات، بعد از شهادت ایشان، امام علی(ع) پیکر مطهرشان را به خاک سپردند و قبرشان را پنهان نگه داشتند تا دشمنان از محل دفنشان آگاه نشود. بعضی معتقدند فاطمه (س) در منزلش دفن شده است و برخی از بقیع نام میبرند. بعضی هم میگویند او در جایی بین مقبره و قبر پیامبر(ص) به خاک سپرده شده است. این راز سالهاست که سر به مهر باقی است.

 

30 آذر

شب یلدا

شاید تو هم نیمه اول سال را بیشتر از نیمه دوم آن دوست داشته باشی. چون روزها بلندترند و زمان بیشتری برای انجام کارهایت داری. با شروع فصل زمستان، خورشید به سمت شمال شرقی کره زمین برمیگردد که نتیجه آن افزایش روشنایی و کاهش شب است. ایرانیان باستان خورشید را نماد نیکی میدانستند و این آغاز را زایش یا تولد دوباره خورشید قلمداد میکردند. آنها شب اول زمستان را جشن میگرفتند و شاد بودند که از فردا روزها دوباره بلندتر میشوند. با خوردن میوههایی مثل انار و هندوانه و آجیل شب را سپری میکردند و بر این باور بودند که با خوردن هندوانه در شب یلدا در زمستان طولانی دچار سرما و بیماری نمیشوند.

۸۶
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، روزهای مانا،روز بسیج مستضعفین،روز نیروی د‌ریایی،روز د‌انشجو،ولاد‌ت حضرت زینب،روز پرستار،روز پژوهش،شهادت حضرت فاطمه زهرا،شب یلدا
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید