عکس رهبر جدید

شغل شیرین!

  فایلهای مرتبط
شغل شیرین!
مهرشاد ربیعی را د‌ر یکی از روستاهای شهر لواسان می‌بینیم؛ روی یک تپه، د‌رحالی‌که چاد‌ری برپا کرد‌ه است. او یک ماه د‌ر تپه و کوه می‌ماند تا زنبورهایش عسل جمع کنند. او زنبورد‌اری را به صورت تجربی یاد گرفته است. می‌گوید: «پد‌ربزرگم زنبورد‌ار بود و بعد د‌ایی‌ام این شغل را انتخاب کرد. من هم د‌ر کنار او از پنج سال پیش زنبورد‌اری را یاد گرفتم. تا مد‌تی همراه او کار می‌کرد‌م، اما امسال بخشی از کندوهایم را به اینجا آورد‌ه‌ام. من کند‌وهایم را به جنگل‌های شمال و د‌شت‌های قم هم می‌برم تا بتوانم عسل‌های متنوعی به د‌ست بیاورم.»

زنبوردار باید چه مهارتهایی داشته باشد؟

اهل زندگی در شرایط سخت و کشف طبیعت باشد، چون ممکن است مجبور شود چند ماه در چادر، در دل جنگل و دشت زندگی کند. به علاوه اهل مطالعه و پژوهش باشد تا بتواند راههای بهتری برای افزایش محصولاتش پیدا کند. از شکست خوردن هم نترسد. چون ممکن است بنا بر شرایط یکسال دچار ضرر اقتصادی شود.

 

چطور وارد این رشته شویم؟

اگر نزدیک محل زندگیتان زنبوردارها زندگی می‌‌کنند میتوانید در کنار آنها چیزهایی یاد بگیرید. اما در آغاز این کار برای خرید زنبور و کندو و حمل و نقل کندوها به مقداری پسانداز نیاز دارید. این روزها در هنرستان و دانشگاه رشتهای به نام زنبورداری وجود دارد و میتوانید در این رشته درس بخوانید.

 

مزایای این شغل چیست؟

زنبورداری شغل محدودی نیست. اگر عسل تولید نکردید میتوانید با تولید گرده گل، ژل رویال، تولید ملکه و یا تولید زهر زنبور (برای تهیه دارو) درآمد کسب کنید.

 

سختیهای این شغل چیست؟

ممکن است به دلیل سمپاشی دشتها و جنگلها و آگاهی نداشتن زنبورداران، زنبورهای زیادی تلف شوند. و یا ممکن است به دلیل کمبود آب و باران یا بارش ناگهانی باران، گلها و گیاهان نابود شوند و محصول یک سال از سال قبل کمتر شود.

 

راههای پیشرفت در این شغل چیست؟

برای اینکه به یک زنبوردار واقعی تبدیل شوید باید چند سالی را سپری کنید و طی این سالها چیزهای زیادی یاد بگیرید؛ یادگرفتن تجربه دیگران و خواندن کتاب. یادگیری پیشرفتهای دنیا در صنعت زنبورداری میتواند به ما کمک کند تا در شغلمان پیشرفت کنیم. مهمترین شرط پیشرفت در این شغل داشتن همکار و انجام کار گروهی است. در کار گروهی وظایف تقسیم میشوند و دانش افراد به اشتراک گذاشته میشود. اگر بتوانید در این رشته تحصیل کنید، امکان حضور در کارگاههای آموزشی سایر کشورها را پیدا میکنید.

۴۲۶
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، مشاغل،زنبورداری،مهرشاد ربیعی،پرورش زنبور عسل،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید