عکس رهبر جدید

با ریاضی بکار و درو کن

  فایلهای مرتبط
با ریاضی بکار و درو کن

سفر قطاری

دوستان خوبم، سلام. ...همیشه سفر با قطار و حرکت روی ریل و صدای تق‌وتق و سوت قطار را دوست داشته‌ام؛ در کوپه و یا در راهروی قطار کنار پنجره شیشه‌ای می‌ایستادم و در طول سفر از پشت پنجره به طبیعت نگاه می‌کردم. شاید شما هم با قطار سفر کرده‌اید و از زیبایی‌های طبیعت لذت برده‌اید؛ زیبایی جنگل، دشت، شالیزار و از همه این‌ها زیباتر، تماشای روستا، زندگی روستایی، مردم روستا، کشاورزی و کشاورزان هستند.

 

قرآن و رویش نباتات و گیاهان

هر وقت مزرعه‌ای را می‌بینم، این آیه از ذهنم خطور می‌کند و به آن می‌اندیشم:

«و هم اوست خدایی که از آسمان آبی فرو بارید. پس هر نبات را بدان رویاندیم و سبزه‌ها را از زمین برون آوردیم و ...» (انعام/ 99).

از این آیه به خوبی پیداست که: مایه رویش همه گیاهان و نباتات آب باران است، همچنین نزول باران و رویاندن گیاه و میوه، تنها به فرمان و خواست خداست.

بدون شک مزرعه بی‌آب و آفتاب و دانه و کشاورز و... مزرعه‌ای بی‌حاصل است و تنها محصولات کشاورزی و گیاهان هستند که به کشتزار ارزش می‌دهند و موجب حیات انسان و موجودات می‌شوند. فکرش را بکنید، بدون گندم، ذرت، نیشکر، برنج، سیب‌زمینی، پنبه، میوه‌ها و ... چه اتفاقی برای انسان می‌افتد؟

 

تحول در کشاورزی از سنتی به مدرن

به جرئت می‌توان گفت صنعت کشاورزی در پیشرفت اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اعتقادی مردمان یک کشور بسیار مؤثر است. هر کشوری که دوست دارد و می‌خواهد کشوری مستقل و غیروابسته شود، باید در صنعت کشاورزی خود تحول ایجاد کند و در کشاورزی و محصولات آن خودکفا شود. البته لازمه تحول در کشاورزی حرکت از کشاورزی سنتی به مدرن است؛ اگرچه کشاورزی سنتی برای اقتصاد کشور و خودکفایی آن اهمیت دارد، اما در عصری که کمبود آب، محدود‌بودن زمین‌های کشاورزی، رشد جمعیت، افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی و غذا و ... از اصلی‌ترین مشکلات محسوب می‌شوند، دیگر نمی‌توانیم تنها به آن اکتفا کنیم. بنابراین کشاورزان مجبور به تغییر روش کشاورزی از سنتی به مدرن هستند.

امروز لازم است که کشاورزان به کمک کارشناسان، متخصصان و مهندسان کشاورزی، در کنار تجربیات خویش، از دانش کشاورزی روز بهره‌مند شوند و در کشاورزی تحول ایجاد کنند. افزایش محصولات و تولیدات کشاورزی تنها با اختراع ماشین‌های کشاورزی و ورود آن‌ها به عرصه فعالیت‌های کشاورزی مدرن به دست می‌آید. در کشاورزی جدید و مدرن توجه به ماشین‌آلات کشاورزی موجب آسان‌ترشدن فعالیت‌های کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید و تأمین امنیت غذایی جامعه می‌شود. همچنین به واسطه فناوری‌های جدید در کشاورزی می‌توان سطح زیر کشت را گسترش داد.

 

مهندسان کشاورز

بله دوستان و همراهان عزیز، همه این‌ها را گفتیم تا شما را با کشاورز، کشاورزی، مسائل و راه‌حل‌های آن‌ها آشنا کنیم. شما خود می‌توانید با تصمیمی که امروز می‌گیرید، در آینده راه‌حل‌های مؤثری برای حل مسائل کشاورزی تدارک ببینید. شما هستید که در آینده با قدم گذاشتن در رشته‌های کشاورزی و مهندسی می‌توانید از بهترین مهندسان، کارشناسان و متخصصان کشاورزی شوید و مشکلات آن را چاره کنید. امروز آگاهانه و باانگیزه تصمیم بگیرید و قدم در مسیری بگذارید که به مهندسی کشاورزی و زیرشاخه‌های آن ختم می‌شود. در طی این مسیر و برای رسیدن به رشته‌های مهندسی کشاورزی، اولین گام و مهم‌ترین آن انتخاب رشته کشاورزی در هنرستان‌های کار دانش و فنی‌وحرفه‌ای است. یا اگر می‌خواهید از مهندسان حرفه‌ای، مجرب و آگاه به محاسبات و طراحی برای تولید ماشین‌آلات‌کشاورزی شوید، از طریق رشته ریاضی در دوره دوم متوسطه وارد رشته مهندسی کشاورزی شوید. بله اگر شما در دوره‌های اول و دوم متوسطه از دانش‌آموزان مسلط به ریاضی باشید و تصمیم داشته باشید به رشته مهندسی کشاورزی وارد شوید، حتماً در آینده از مهندسان مجرب کشاورزی خواهید شد. با ورود نخبگانی مسلط به علوم پایه به این رشته، جامعه‌ای خودکفا و بی‌نیاز خواهیم داشت.

پیروز و موفق باشید.

 

۷۱۸
کلیدواژه (keyword): رشد برهان متوسطه اول،سخن سردبیر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید