عکس رهبر جدید

سفر به استان فارس

  فایلهای مرتبط
سفر به استان فارس
بهرام گور ایران

«بهرام گور» از پارکهای ملّـی و منطقهی حفاظت شده در استان فارس است. جانوران و گیاهان وحشی زیادی در این منطقه زندگی مـیکنند. آب و هوای آن گرم و خشک است. بیشتر زمین  از دشت و مناطق کوهستانـی تشکیل شده است.

 

از گذشته، جانوران گوناگونی در این بخش زندگی میکردند و شکارچیها برای شکار به این منطقه میرفتند.به همین خاطر برخی از آنها از بین رفتند. تا اینکه سازمان محیط زیست تصمیم گرفت جلوی شکار جانوران را بگیرد.

 

گورخر ایرانی مهمترین جانور این منطقه است. تعداد دقیق گورخرهای ایران مشخّص نیست؛ امّا نکتهی جالب این است که هیچ کدام از مناطق بیابانی ایران به اندازهی منطقهی بهرام گور، گورخر ندارد.

گورخرها دوست ندارند تنها زندگی کنند. به همین خاطر، به صورت گروهی و در کنار هم به سر میبرند. این حیوان حدود چهل سال عمر میکند. رنگ پوست گورخر در فصلهای گوناگون سال تغییر میکند؛ مثلاً تابستانها به رنگ قهوهای مایل به سرخ و زمستانها به رنگ قهوهای مایل به زرد است. پلنگ، دشمن اصلی گورخر است و از خوردن گوشتش لذّت میبرد.

 

در این منطقه، قلعهها و غارهای زیادی هستند. چون بخشی از این منطقه کوهستانی است و کوههای نسبتاً بلندی دارد. غارها در دل این کوهها هستند.

۲۹۳
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز، من کشورم را دوست دارم
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید