عکس رهبر جدید

سفر با اما و اگر

  فایلهای مرتبط
سفر با اما و اگر
چه کارهایی به ایمنی شغل گردشگری کمک می‌کند؟

تعداد زیادی از ما جوانها آرزوی دور دنیا گشتن با یک دوچرخه را داریم. یا حداقل یک بار پسزمینه تلفن همراهمان را به تصویر اقیانوسها و جنگلهای دورافتاده جهان تغییر دادهایم. صنعت گردشگری نقطه اشتراک ما آرزو به دلهاست! این صنعت رنگارنگ و البته ثروتساز که منبع درآمد بزرگی برای کشورها به شمار میرود، بخش کوچکی از سهم تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده و یکی از مؤثرترین راههای آشنایی و برقراری دوستی با فرهنگهای دیگر است. پس از اتفاقات ناگواری که در پی شیوع ویروس کرونا بر سر مشاغل گردشگری آمد، اکنون با واکسیناسیون عمومی و گسترده در دنیا، شاهد رشد و احیای دوباره این صنعت هستیم. بین واکسیناسیون و شروع سفرها زمان کوتاهی وجود دارد که دولتها، آژانسهای مسافرتی، هتلها، شرکتهای پروازی و سایر خدمات حوزه گردشگری میتوانند از این فرصت برای بازسازی و بهبود خدماتشان استفاده کنند. همانطور که اطلاع دارید، این مطلب از مجله به ایمنی در خدمات مربوط است. رونق و توسعه گردشگری هم با امنیت و حفاظت از اقامتگاهها، حمل و نقل و در نهایت اطلاعات مالی و پولی گردشگران رابطه تنگاتنگی دارد. پس: اول ایمنی، بعد سفر!

 

گردشگری

 

رعایت نکات ایمنی در «راهنمایی گردشگری»

آشنایی با چندین زبان زنده دنیا، کلی دوست و رفیق از کشورهای خارجی و امتحانکردن خوشمزهترین غذاهای بومی، تنها چند نمونه از جذابیتهای متنوع شغل راهنمایی گردشگری هستند. البته بهدستآوردن این مزایا زحمت دارد و بنده به عنوان دانشجوی این رشته، به گوش شما رازهای نهان خواهم گفت. نکات ایمنی مربوط به شغل راهنمایی گردشگری را میتوان به دو بخش اصلی تقسیم کرد:

1. دستورالعملهای پیش از سفر

2. دستورالعملهای حین سفر.

 

نکات ایمنی پیش از سفر

همواره قبل از سفر، گردشگران را تحت پوشش بیمه قرار دهید. بیمههایی مناسب هستند که خدمات آنها بیشتر خطرهای سفر را پوشش دهند (برای مثال تورهای طبیعتگردی خطرپذیری بیشتری را نسبت به انواع تورهای دیگر دارند).

در برخی تورها که برنامه آنها شامل موضوعات تخصصی مانند ورزش و فعالیتهای بدنی است، شرایط حضور گردشگر، مانند وضعیت جسمانی و بدنی او، باید به تأیید راهنمای گردشگری برسد.

 

نکات ایمنی هنگام سفر

مدتزمان و منطقه مشخصشده تور گردشگری یا طبیعتگردی را بهطور دقیق به اطلاع تیم پشتیبان یا هلال احمر منطقه برسانید تا در صورت وقوع حادثه یا نبود آنتندهی، آنان بهصورت خودکار وضعیت تور را پیگیری کنند.

- قبل و هنگام سفر حتماً در مورد احترام به فرهنگ جوامع محلی و آداب و رسوم آنها به گردشگران تذکرات کافی بدهید.

 

هشداری

 

رعایت نکات ایمنی در «هتلداری»

هتلداری و فعالیتهای مربوط به اقامتگاهها از زیرمجموعههای صنعت گردشگری هستند. هتلها در مقصد نقش مهمی را ایفا میکنند و بهنوعی وظیفه فراهمکردن راحتی و آسایش مسافران در مقصد را به عهده دارند. موضوع ایمنی در هتلها نکات پیچیده بسیاری دارد که از مجال و حوصله این متن خارج است، اما مهمترین آنها را در دو مورد بهطور خلاصه میآوریم:

 

ایمنی در سردخانه هتل

بهتر است موتور سردخانه در معرض ورود و عبور افراد متفرقه و غیرمسئول قرار نگیرد. بدین منظور، نصب محافظ موتور روشی بسیار مؤثر است. برای اینکه وقتی وارد سردخانه شدید با مجسمه یخزده همکارتان مواجه نشوید، اهرم بازکنندهای از داخل نصب کنید. تعبیه زنگ اخبار و هشدار در داخل سردخانه نیز بسیار کارساز است.

 

ایمنی راهپله فرار

از راهپله فرار یا اضطراری در شرایط بحران مانند زلزله و آتشسوزی استفاده میشود. بهتر است زبالهها در این قسمت نگهداری یا ریخته نشوند.

راهپله فرار باید از پایین تا بالای هتل امتداد داشته باشد. در مسیر راهپله هیچیک از درها قفل نباشند و انتهای آن به حیاط هتل یا خیابان ختم شود.

 

حمل و نقل

 

رعایت نکات ایمنی در «حمل و نقل»

اگر بگوییم هواپیما یکی از بهترین و مهیجترین اختراعات بشر بوده است، سخن به گزاف نگفتهایم. شاید برایتان جالب باشد که هواپیما به نسبت سفر خود، بین وسایل نقلیه دیگر امنترین وسیله است. با وجود امکانات فوقالعاده هواپیما، از نکات مثبت وسایل نقلیه دیگر نباید غافل شویم. برای مثال، مطمئنم شما جزو آن دسته از افراد نیستید که لذت مسافرت شبانه با قطار را انکار کنند! اردوهای مدرسه را به یاد بیاورید. جدا از بوی چیپس سرکهنمکی و صندلیهای نهچندان تمیز ماشین، مسافرت با اتوبوس حال و هوای خوبی داشت. اما تمامی این خاطرهها زمانی به تجربهای لذتبخش تبدیل میشوند که با ایمنی و امنیت همراه باشند. رشد و پیشرفت صنعت گردشگری بدون توسعه حمل و نقل ایمن و استاندارد تقریباً غیرممکن است. زیرا اصل سفر و گردش، جابهجایی و نقل مکان موقت از مبدأ به مقصد است. به همین دلیل، باید از برادران رایت، کارل بنز و جرج استیونسن متشکر باشیم؛ وگرنه هنوز هم مثل اجدادمان باید توشه سفر جمع میکردیم و با یک قلم و کتاب راهی بیابان میشدیم.

 

ایمنی در حمل و نقل هوایی

برخی از خطوط هوایی معمولاً برای جلب توجه مسافران، از مطالب طنز و کمدی در نمایشگرها  یا در لحن مهماندار استفاده میکنند. تحقیقات نشان داده است، این کار علاوه بر اینکه مفید نیست، بلکه سبب میشود مسافران نکات ایمنی را نادیده بگیرند!

 

ایمنی در حمل و نقل جادهای

نوسازی ناوگان حملونقل جادهای و ترمیم زیرساخت ها؛

نظارت دقیق و کامل بر سلامت جسمانی و اخلاقی راننده، و اطمینان از خواب و استراحت کافی او.

 

ایمنی در حمل و نقل ریلی

انجام آزمایش ترمز و اطمینان از سلامت فنی قطار؛

تأمین واگنها از شرکتهای معتبر و اطمینان از سلامت فنی آنها.

 

ایمن باشید و  برای ما هم سوغاتی بیاورید!

۳۶۴
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، ایمنی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید