عکس رهبر جدید

رهبری و مدیریت آموزشی

رهبری و مدیریت آموزشی

مؤلفان: دیوید میدلوود، تونی بوش

مترجمان: محمدرضا آهنچیان، منصوره عتیقی

انتشارات رشد، سال 1393


کتاب رهبری و مدیریت آموزشی در سه بخش، موضوع رهبری و مدیریت موفق در آموزش و تربیت را بیان و بررسی می‌‌کند. در بخش اول دو موضوع «رهبری» و «مدیریت آموزشی» تعریف شده و تمایز این دو شرح داده شده است. نویسندگان گرایش جهانی به سمت تمرکززدایی در آموزش‌وپرورش را نیز بررسی کرده و آن را دلیل اصلی رهبری و مدیریت افراد دانسته‌اند. در ادامه این بخش بر هدف‌های آموزش‌وپرورش تأکید شده است.

بخش دوم برخی عوامل اصلی تأثیرگذار بر رهبری و مدیریت افراد را بررسی می‌کند. تمایز بین فرهنگ ملی با اجتماعی، فرهنگ ‌سازمانی و...  در بررسی موردی مدرسه‌های آفریقای جنوبی مطالعه شده و به رابطه ساختار و نقش و بر ضرورت انعطاف در تفسیر هر دو مفهوم تأکید شده است. بخش آخر به پنج جنبه اصلی رهبری و مدیریت افراد در آموزش‌وپرورش توجه می‌کند.

 

بخشی از پیش‌گفتار کتاب

افراد مهم‌ترین منبع در هر سازمانی هستند. آنان دانش، مهارت و انرژی را که از عوامل اساسی موفقیت در هر سازمانی هستند فراهم می‌کنند. با وجود اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آنچه سازمان‌های اثربخش و غیراثربخش را از هم متمایز می‌کند، کیفیت و تعهد کارکنانی است که در آن سازمان‌ها کار می‌کنند. همان‌طور که معلمان خوب برای کودکان و دانش‌آموزان خود ارزش قائل‌اند، رهبران اثربخش سازمان هم باید برای تمام کارکنان مدرسه یا آموزشگاه خود ارزش قائل شوند.

 


۱۱۵۸
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا،معرفی کتاب،رهبری و مدیریت آموزشی،رهبری،مدیریت آموزشی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید