عکس رهبر جدید

کاین مستر (KINE MASTER)

  فایلهای مرتبط
کاین مستر (KINE MASTER)
شرایط کرونایی و تعطیلی حضوری مدرسه‌ها باعث شد بیش از پیش به ضرورت آموزش‌های مجازی پی ببریم و برای بهره‌مندی از آن و همچنین اجرای صحیح آموزش و تدریسمان، خود را به‌عنوان معلمی امروزی مجهزتر و آماده‌تر کنیم. اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم در این شرایط، توانایی تولید محتوا برای معلمان نقش آب برای ماهی را دارد.

شرایط کرونایی و تعطیلی حضوری مدرسهها باعث شد بیش از پیش به ضرورت آموزشهای مجازی پی ببریم و برای بهرهمندی از آن و همچنین اجرای صحیح آموزش و تدریسمان، خود را بهعنوان معلمی امروزی مجهزتر و آمادهتر کنیم. اغراقآمیز نیست اگر بگوییم در این شرایط، توانایی تولید محتوا برای معلمان نقش آب برای ماهی را دارد.

 

از امروز شروع کنیم

همانطور که میدانید، نرمافزار کاینمستر از جمله نرمافزارهای ویرایش فیلم است که برای ساخت و تولید محتواهای آموزشی امکانات قابل قبولی در اختیار قرار میدهد (در شماره اردیبهشت سال 1400 این نرمافزار را معرفی کردیم). در این مقاله سعی شده است به سادهترین شکل، نکات اصلی و مهم نرمافزار کاینمستر توضیح داده شود.

بعد از نصب نرمافزار کاینمستر و ورود به صفحه اصلی آن، همانند تصویر زیر،  با سه آیکون اصلی روبهرو هستیم.

شماره 1: تقریباً شروع ماجراست و تمامی آموزشهایی را که قرار است در این بخش یاد بگیرید، شامل میشود.

شماره 2: به خرید افکتها و جلوههای ویژه مربوط  است.

شماره 3: صفحه مجازی شبکههای اجتماعی کاینمستر است.

 

ویرایش ویدیو در کاینمستر

اولین اقدام بعد از ورود به بخش یک، تعیین و انتخاب اندازه قالبی است که میخواهیم ویدیوی خود را در آن جای دهیم.

سپس به قسمت ویرایش میرویم؛ جایی که ابزارها را در اختیار قرار میدهد. در این بخش، از طریق گزینه Media، ویدیوی مدنظر خود را انتخاب و آن را در محیط نرمافزار باز میکنیم.

طبق تصویر صفحه قبل، در قسمت دایرهای، علاوه بر بخش مدیا، سه بخش جدید با نامهای زیر وجود دارد که هرکدام کار خاصی میکنند: لییر، آودیو و رکورد.

 

لییر در کاینمستر

با کلیک روی آیکون لییر پنج امکان دیگر در این برنامه به نمایش در میآیند که به ترتیب «مدیا، تکست، افکت، هندرایتینگ و استیکر» نام دارند.

 

مدیا

مدیا امکان اضافه کردن ویدئو یا تصویر به ویدئوی فعلی را به ما میدهد. در سمت راست تصویر زیرگزینههایی را مشاهده میکنید که برای ویرایش فیلم مورد نظر میتوانیم از آنها استفاده کنیم. در زیر هر یک از این گزینهها را توضیح میدهیم.

Trim or Split: با استفاده از این گزینه میتوانیم ویدیوی مدنظرمان را با کمک playhead برش دهیم یا از هم جدا کنیم؛ به این صورت که خط قرمز یا همان playhead را در مکان مناسب قرار میدهیم و از گزینههای موجود برای برش استفاده میکنیم.

Split Screen: برای اختصاص تصویر و اندازه ویدیوی ما روی ویدیوی فعلی کاربرد دارد. امکان قرارگرفتن دو ویدیو در یک قاب را میسر میکند.

Rotate/Mirroring: برای چرخاندن و آینه کردن ویدیوی جدید بر ویدیوی فعلی کاربرد دارد.

In Animation: این گزینه نحوه ورود اجزای جدید را مشخص میکند. مثلاً اینکه تمایل داریم به صورت fade ظاهر شود و یا اینکه دوست داریم به شکل fall از بالا فرود آید.

overall و out  به انیمیشنها مربوط و تقریباً مشابه مورد قبل هستند. و کارکرد آنها نحوه اجرا در طول زمان ویدیو و نحوه خارجشدن از ویدیوست.

Cropping: این گزینه به منظور برشدادن به ویدیو مورد استفاده قرار میگیرد.

Chroma Key: برای حذف زمینه و رنگ موردنظر از تصویر مورد استفاده قرار میگیرد.

Alpha - Filter: به ویدیوی اصلی شفافیت و فیلترهای جدیدی اضافه میکنند.

 Adjustment و Blending: برای تنظیماتی مانند درخشش کاربرد فراوانی دارند.

و در انتها میتوان با استفاده از گزینه Information مشخصات و اطلاعات ویدیو یا پروژه را مشاهده کرد.

 

افکت

در این بخش میتوانیم افکتها و جلوههای مورد علاقه خود را به ویدیوی انتخابی بیفزاییم. البته فقط مقدار کمی از این افکتها بهصورت رایگان در دسترس هستند و برای استفاده از بقیه افکتها باید مبلغی پرداخته شود.

 

تکست

با کلیک روی گزینه تکست، متن مورد نظر خود را بنویسید و به ویدیو بیفزایید. حالا در سمت راست گزینههای جدیدی اضافه شدهاند.

در بخش Font قادر خواهیم بود متن مورد نظر را به فونت انتخابی تبدیل کنیم.

در بخش Color نهتنها میتوانیم رنگ دلخواه خود را به متن، بلکه به پسزمینه متن نیز اضافه کنیم.

در قسمت Text Option نوع قرارگیری متن در صفحه را تعیین میکنیم؛ مثل تنظیم فاصله خطها.

 

استیکر

همانطور که از اسم این گزینه پیداست، در این قسمت میتوانیم استیکرهای جالب و متنوعی را در راستای اهداف خود به پروژه اضافه نماییم.

 

هندرایتینگ

در این بخش به راحتی میتوانیم با انگشت خود شکلهای موردنظر را بر روی ویدیو کشیده و به نمایش بگذاریم. بسیار راحت و کاربردی با امکاناتی نظیر مداد، شکل، پاککن و ... .

 

صدا در کاینمستر

با ورود به بخش Audio میتوان آهنگ، افکت صدا و دیگر موارد موجود را به ویدیو اضافه کرد.

در بخش زیرین نرمافزار، لاینها و خطهایی مشاهده میشوند که با کمک آنها میتوان بهسادگی صدا، متن یا هر عنصری را که در ویدیو وجود دارد کنترل کرد؛ یعنی زمان اجرا را کاهش یا افزایش داد.

 

ضبط صدا در کاینمستر

بخش رکورد به ما اجازه میدهد صدای خود را ضبط و روی ویدیوها و پروژههای آماده اضافه کنیم. چنانچه ویدیویی داشته باشیم و بخواهیم با صدای خود به آموزش روی آن بپردازیم، از این قسمت باید اقدام کنیم. کافی است روی دکمه استارت کلیک و شروع کنیم به حرفزدن.

 

حذف پرده سبز ویدیو در کاینمستر

یکی از کاربردهای اصلی برنامه کاینمستر، حذف پرده سبز ویدیو است. این قابلیت فوقالعاده در این برنامه، ما را از هرگونه نرمافزار سنگین رایانهای و پیچیده بینیاز کرده است. برای این کار، ابتدا اندازهای را برای ویدیوی خود انتخاب میکنیم. در مرحله بعد باید تصویری را که قرار است جایگزین پرده سبز شود و در پسزمینه قرار گیرد، انتخاب کنیم.

برای ادامه کار روی گزینه لییر کلیک میکنیم، چند گزینه شامل متن و مدیا در مقابل ما قرار خواهند گرفت که کاربرد آنها پیشتر بیان شد. گزینه مدیا را انتخاب میکنیم و وارد فایلها و گالری خود میشویم. از این قسمت ویدیویی را که پسزمینه سبز دارد انتخاب و آن را روی تصویر حال حاضر خود اضافه میکنیم.

بعد از انتخاب عکس یا فیلم با پسزمینه سبز، باید آن را با عکس پسزمینه هماندازه کنیم تا ویدیویی زیباتر و بهتر داشته باشیم، البته اجباری نیست و میتوان این رسانه جدید را در هر گوشه از تصویر قرار داد. در قسمت سمت راست صفحه گزینه Chroma Key را انتخاب کنید تا در سمت راست صفحه فهرست را مشاهده کنید. باید روی گزینه Enable کلیک و آن را فعال کنید. حال قادر به تنظیم وضوح و کیفیت عکس خواهید بود.

دو گزینه اول که در تصویر و فهرست مشخص شدهاند، برای وضوح تصویر پسزمینه و وضوح عکس مورد نظرند. سه گزینه Show Mask ,Detail Curve و Key Color که در پایین صفحه مشاهده میشوند، برای تنظیم برش یا فرورفتگی دو عکس در کنار هم استفاده میشوند تا دو مدیای انتخابی کاملاً مطابق هم باشند.

۷۸۷
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، کاربرد فناوری آموزشی، نرم‌افزار، آموزش، تولید محتوا، معلم
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید