عکس رهبر جدید

ملاقات با گوگل

  فایلهای مرتبط
ملاقات با گوگل
با شیوع کرونا و لزوم برقراری جلسات و ارتباطات گروهی به‌صورت مجازی، سرویس‌های بسیاری برای این کار به‌وجود آمدند یا تقویت شدند. در این نوشته قصد داریم با یکی از سرویس‌های بسیار خوب و کاربردی شرکت گوگل آشنا شویم.

گوگلمیت

شرکت گوگل پرچمدار ارائه سرویس‌های باکیفیت مبتنی بر وب است. برای برگزاری جلسات و کلاس‌های اینترنتی هم گوگل‌میت یکی از بهترین‌هاست. خدمتی که بر صدا و تصویر مبتنی است و تا 100 نفر در جلسه امکان مکالمه صوتی و تصویری خواهند داشت.

این خدمت در حال حاضر هم روی رایانه‌ و سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس، و هم از طریق برنامه کاربردی گوگل‌میت در اندروید وآی‌او‌اس به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

روش کار بسیار ساده است. پیش از هر چیز باید از اتصال و نقص‌نداشتن میکروفن و دوربین دستگاه خود مطمئن شوید. در قدم اول، برای استفاده از این سرویس باید در گوگل حساب کاربری داشته باشید. یعنی یک ایمیل که باشد. اگر ایمیلی در سایت Gmail دارید، از همان استفاده کنید و در غیر این صورت به نشانی gmail.com مراجعه و ثبت‌نام کنید.

سپس از طریق نشانی meet.google.com یا برنامه کاربردی Meet وارد محیط برنامه شوید.

اگر مدیر (ادمین) گروه هستید، برای بازکردن اتاق جدید از گزینه New meeting استفاده کنید. اگر هم برای جلسه‌ای دعوت شده‌اید، باید کد یا لینک دعوت خود را در قسمت Enter a code or link وارد کنید.

در رایانه، بعد از کلیک‌کردن روی کد جلسه یا پیوند، می‌توانید دوربین و میکروفون را تنظیم کنید و ظاهرتان را قبل از ورود به جلسه ببینید. همچنین، پیش‌نمایشی از افرادی که قبلاً به جلسه پیوسته‌اند، دریافت ‌کنید.

در این سرویس، امکانات بسیاری گنجانده شده‌اند: برای مثال، مدیران جلسه می‌توانند شرکت‌کنندگان را به‌راحتی نشان‌گذاری (پین) کنند، بی‌صدا کنند، حذف کنند و یا قالب‌هایی برای ظاهر اتاق و نمایش اسلایدها ایجاد کنند.

همچنین، می‌توانید برای امور آموزشی، کل صفحه نمایش یا پنجره یا برنامه‌ای خاص را با حاضران در جلسه به اشتراک بگذارید. در ضمن، امکان به‌اشتراک‌گذاری پرونده برای دیگران هم مهیاست.

شما برای ایجاد جلسات و کلاس‌های مجازی چه سرویس‌ها یا نرم‌افزارهایی را می‌شناسید؟ برایمان بنویسید.




۲۴۹
کلیدواژه (keyword): رشد مدیریت مدرسه، معرفی نرم‌افزار
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید