عکس رهبر جدید

معرفی کتاب

معرفی کتاب

مشاهیر خندان؛ ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی،‌ فردوسی / عاطفه اسلام‌زاده

نویسنده: حمید عبداللهیان

تصویرگران: گروه آرتم، سید میثم موسوی، حمید خلوتی

ناشر: میچکا

زنده باد هر بچه‌ای که از کتاب متنفر است! نامی تصمیم گرفته برای ثابت کردن حرفش برود سراغ زندگی مشاهیر ایرانی و نشان بدهد هیچ هم لازم نیست آدم مثل فردوسی، ابن سینا، ابوریحان اهل کتاب خواندن باشد و راه دراز برود. حتماً یک راه میان‌بری چیزی برای بزرگ شدن پیدا می‌شود. پس به توصیه‌اش گوش کنید: لطفاً به تنظیمات صندلی خود دست نزنید و در هنگام خواندن این کتاب تا می‌توانید هله هوله بخورید! شما قرار است هفتصد سال عقب بروید و زندگی مشاهیر را از توی قنداقشان یا حتّی قبل‌تر، از عروسی مامان بابایشان شروع کنید! همین‌جوری که کاغذ شکلاتتان را لوله می‌کنید و لواشک بعدی را لیس می‌زنید از بلخ بروید بخارا از گرگان بروید گرگانج و از آنجا سری به غزنین و سلطان محمود بزنید. قرار است یک‌جاهایی شاخ در بیاورید، بلندبلند بخندید یا با خودتان بگویید این باحال‌ترین زندگینامه‌ای است که تا حالا خوانده‌ام و این‌ها خندان‌ترین مشاهیری‌اند که تا حالا شناخته‌ام!



ابوعلی سینا
ابوریحان بیرونی
فردوسی





تو یک جهانگردی / هدی روحانی‌فر

نویسنده: شهرزاد شهرجردی

تصویرگر: غزل فتح الهی

نشر: فاطمی / واحد کودک طوطی

دوست داری جهانگرد شوی؟ کلاه و کوله‌پشتی‌ات را آماده کن. چون یک جهانگرد خانه‌اش را مثل حلزون می‌اندازد روی دوشش. مثل اسب می‌دود و با یک تکّه نان قوی می‌ماند و در مقابل هیچ طوفانی کم نمی‌آورد!

ممکن است مثل برادر بزرگ‌تر قصه از جهانگرد بودن خسته شوی، چون اصلاً کار راحتی نیست، آن‌وقت است که باید یک نفر کنارت باشد تا کلاه جهانگردی‌اش را روی سرت بگذارد و بگوید؛ «بلندشو باید شهر جهانگردها را پیدا کنیم.»

این کتاب داستان خواهر و برادر جهانگردی را تعریف می‌کند که رازهای عجیب و غریبی از سفر پر پیچ و خم‌شان دارند. می‌توانی از خانه‌ی خودت با آن‌ها در ماجراجویی‌هایشان همراه شوی!


تو یک جهانگردی


دانشنامه کوچک من / عاطفه اسلام زاده

ناشر: میچکا

نویسنده: ریچر فرت

مترجم: ابراهیم عامل محرابی

خوبی دانشنامه‌ها این است که آدم می‌تواند بدون خواندن صفحه‌ی اوّل بپرد وسط کتاب و یک راست سراغ موضوع مورد علاقه‌اش برود. در دانشنامه علم و فن‌آوری می‌توانید از آتشفشان‌ها به ماهیچه‌های بدن بروید و بعدش سر از اطلاعات سیاره‌های دیگر دربیاورید، چرخی توی آب و ‌هوای فصل‌ها بزنید و به فناوری‌های جدید سری بزنید. موضوعات متنوع کتاب به درس علوم هم ارتباط  دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای ارائه‌ به همکلاسی‌ها باشد.

 

دانشنامه کوچک من



کتاب ها را از کجا تهیه کنیم؟

اوّل اوّل، کتابفروشی شهر یا روستایتان. اگر کتاب شما را نداشتند هم مهم نیست. سفارش بدهید تا برایتان بیاورند. چراغ کتابفروشی‌های کوچک را روشن نگه دارید!

دوّم کتابخانه،‌ در هر کتابخانه‌ای که نزدیکتان است، عضو شوید. کتابخانه‌های کانون در روستاها هم هستند و مراکز سیار هم دارند.

سوم، خرید پستی از ناشر یا خرید نسخه‌ی الکترونیکی



این کتاب‌ها را کارشناسان واحد ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب هم خوانده‌اند و آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند.




۵۸۹
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، معرفی کتاب،مشاهیر خندان،ابو علی سینا،ابوریحان بیرونی،‌فردوسی،تو یک جهانگردی،دانشنامه کوچک من
علی
۱۴۰۱/۰۷/۰۹
5
0
0

عالی بود . ممنون


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید