عکس رهبر جدید

دره‌ ستارگان

  فایلهای مرتبط
دره‌ ستارگان
درّه‌ ستارگان یکی از جاهای عجیب جزیره‌ قشم است.

قشم بزرگترین جزیره در جنوب ایران و شبیه یک کوسه ماهی است. این درّه در نزدیکی روستای «برکه خلف» قرار دارد. در این روستا، هیچ زبالهای پیدا نمیشود؛ زیرا مردم روستا هفتهای یک یا دو بار همهی روستا را تمیز میکنند.

درّهی ستارگان پر از ستونهای طبیعی است که شبیه موجودات عجیب و غریب به نظر میرسند.

 

شبها آسمان درّهی ستارگان آنقدر ستاره باران و باشکوه است که اگر دست خود را دراز کنید احساس میکنید میتوانید از آسمان ستارهای بچینید.

 

شاید همهی ما نتوانیم به درّهی ستارگان برویم و شبهای پرستارهاش را تماشا کنیم. امّا هرجا که باشیم آسمان بالای سرمان است و میتوانیم به تماشای آن بنشینیم. یکی از فعّالیتهای زیر را انتخاب کنید و انجام دهید.

 

1. همراه یک بزرگتر به حیاط یا بالکن خانه برو. پنج دقیقه زمان بگیر و ستارهها را شکار کن. به چه شمارهای رسیدی؟

ستارهشناسها میگویند ما با چشمانمان میتوانیم حدود پنج هزار ستاره را بشماریم.

 

2. به آسمان شب نگاه کن و ستارهای را انتخاب کن. علامتی به شکل ستاره وسط کاغذ بکش. حالا ستارههای سمت راست این ستاره را یکی یکی با علامت ستاره روی کاغذت نشان بده. بعد سراغ ستارههای سمت چپ، بالا و پایین ستارهی نشانه برو و آنها را روی کاغذ نشان بده. حالا تمام ستارههای روی کاغذ را به هم وصل کن. چه شکلی درست شده؟ این صورت فلکی مخصوص تو است. نامی برایش انتخاب کن.

 

3. با درست کردن ماه و ستارهها خانه را تزیین کن.

هلال ماه و ستارهها را روی کاغذ بکش و دورشان را با قیچی دور بُری کن. ماه و ستارهها را روی مقوّای آبی تیره بچسبان. دکمه و پولک را روی ماه بچسبان. حالا ستارهها را روی مقوّا دور ماه بچسبان و با پولکهای نقرهای و زرد بپوشان.

۸۶۰
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز، من کشورم را دوست دارم،دره ستارگان،قشم،جزیره قشم،روستای برکه خلف،ایران شناسی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید