عکس رهبر جدید

مزرعه خانگی

  فایلهای مرتبط
مزرعه خانگی
زعفران

زعفران گیاهی است که اگر جای آن مناسب باشد تا هفت سال بار میدهد. شما میتوانید گلدان مستطیلشکل تهیه کنید و در آن خاک مرغوبی بریزید. قدم بعدی تهیهکردن پیاز زعفران است. در مشهد یا همدان زعفرانهای مرغوبی وجود دارند و بهتر است که پیاز زعفران را از آنجا تهیه کنید و اگر امکان سفر به این دو استان را نداشته باشید، به لطف اینترنت حتماً میتوانید بهصورت آنلاین سفارش بدهید.

حالا نوبت این است تا خاک خود را با کود یا برگ خشک مخلوط کنید و زمین کوچک گلدانی خود را شخم بزنید، میتوانید از چنگال برای این کار استفاده کنید. حالا باید شیارهایی به عمق بیست سانتیمتر در زمین خود ایجاد کنید و پیازچهها را درون آنها قرار دهید. ارتفاع کاشت پیاز اهمیت زیادی دارد، زیرا هرسال پیاز زعفران کمی بالا میآید و اگر در مناطق سردسیر هم باشید، زعفرانهای شما آسیب میبینند. فقط حواستان به این نکته هم باشد که شما از اوایل تابستان تا آخر مهر فرصت کاشت زعفرانها را دارید. بعد از این بازده زمانی، به خاطر تغییرات فصلی اگر زعفران بکارید، بار نمیدهند.

برای آبیاری پیازچههای زعفران بهترین و دقیقترین زمان اواخر شهریور و یا اوایل مهرماه است. دقت کنید که مبادا دیرتر یا زودتر که زمان خواب پیازچههاست آنها را آب بدهید. کار کاشت اینجا تمام میشود و سپس باید صبر کنید تا زعفرانهای شما جوانه بزنند و در آذرماه بار دیگر آنها را آب بدهید. اگر در مناطق خشک و کم باران سکونت داشته باشید، بهتر است بار دیگر در دیماه هم کمی به آنها آب بدهید.

به اواسط آبان که برسیم، زعفرانهای شما نفری یک گل تقدیمتان میکنند. البته سال اول فقط یک گل میدهند و از مهر و مومهای بعد گلهای بیشتری برای شما به بار میآورند. هر گل زعفران چهار یا پنج رشته سرخ زیبا وسط خود دارد که میتوانید آنها را بکنید و دمکنید و نوشجان کنید.

 

پاچیرا (درخت پول)

اگر شما هم در پرورش گل و گیاه دستی دارید، درختچه پاچیرا که به درخت پول معروف است گزینه خیلی خوبی است؛ اما اینکه چرا اسم این درختچه، درخت پول است شاید به خاطر رنگ تیره برگهای آن باشد. نگهداری از این درخت پول هم کار چندان سختی نیست. پاچیرا درختچه کم دردسری است و همین که آن را مقابل نور متوسطی قرار دهید تا برای خودش آفتاب بگیرد کافی است. بهترین جا برای نگهداری این درختچه، جلوی پنجرههای شمالی خانه است. پاچیرا خیلی هم تشنه نمیشود و اگر هفتهای دو بار اندازه یک لیوان برایش آب بریزید خوشحال میشود.

پاچیرا در چین رشد میکند اما در مناطقی که رطوبت متوسط رو به زیاد دارند هم یافت میشود. کاشتن آن به شیوه قلمهزدن انجام میشود. میتوانید یکی از شاخههای پاچیرا را ببرید و دو هفته درون آب قرار دهید تا ریشه بزند. بعد از اینکه ریشه زد وقت کاشتن آن در خاکی مرغوب است.

 

برنج

تصور کنید برنجی که برای نهار یا شام جلویتان قرار میگیرد صفرتا صدش را خودتان انجام داده باشید. از کاشت تا مرحله خوردن؛ اما کاشت برنج در خانه چطور ممکن است؟ مهمترین نکته این است که باید برنج قهوهای تهیه کنید؛ زیرا برنج سفید در آب که بماند پوستهاش کنده میشود و جوانه هم نمیزند؛ اما شما میتوانید برنج قهوهای را در ظرف آب قرار دهید و بگذارید تا به مدت بیستوچهار ساعت خیس بخورند. بعد از بیستوچهار ساعت از آب خارجشان کنید و در محلی گرم قرار دهید. چهلوهشت ساعت بعد که به آنها سر بزنید خواهید دید که جوانه زدهاند. اگر هم جوانه نزده بودند، نگران نباشید و بیستوچهار ساعت دیگر هم آنها را در آب قرار دهید و دوباره این مراحل را تکرار کنید. حتماً جوانه خواهند زد.

سپس حوله مرطوب و گرم و نرمی را آماده کنید و دانههای جوانهزده را درون آن قرار دهید. خوب حوله را بپیچید و در کیسهای پلاستیکی قرار دهید و آن را مهروموم بکنید. بگذارید دانهها دو یا سه روز در این وضعیت استراحت کنند؛ سپس باید شاهد رشد جوانههای یک و نیم یا دو سانتی باشید.

حالا باید چند گلدان بزرگ تهیه کنید. بهتر است از گلدانهای سفالی استفاده کنید. (البته اگر صرفاً جنبه تزیینی برایتان مهم باشد یک گلدان هم کافی است.) دقت کنید که گلدانهایتان باید حداقل سی سانتیمتر عمق و شصت سانتیمتر عرض داشته باشند. اگر گلدانهای شما سوراخ زهکشی داشتند حتماً آنها را با گل رس یا پلاستیک مسدود کنید. برنج برخلاف سایر گیاهان باید بهصورت مداوم در آب باشد و نباید آب آن تخلیه شود. سپس خاک مرغوب را داخل گلدان بریزید. ارتفاع خاک باید پانزده تا بیست سانتیمتر باشد و بههیچوجه نباید با فشار واردکردن خاک را فشرده کنید.

حالا نوبت این است تا مقدار آب موردنیاز را درون گلدان بریزید. ارتفاع آب باید پنج سانتیمتر از خاک بالاتر باشد. حالا دانههای جوانهزده را با حفظ فاصله دو و نیم تا پنج سانتیمتر درون گلدان قرار دهید تا خودشان به زیرخاک حرکت کنند. اگر دانههای شما روی آب شناور ماندند میتوانید با انگشت خود آنها را به زیر خاک هدایت کنید. سپس گلدان خود را شش الی هشت ساعت در روز در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. میتوانید گلدان را در بالکن یا پشتبام خانه قرار دهید. دقت کنید میزان آب گلدان ثابت پنج سانتیمتر بماند تا زمانی که جوانهها اندازه پانزده سانتیمتر رشد کنند. سپس باید آب تا ده سانتیمتر افزایش پیدا کند. حالا باید منتظر بمانید تا آب تبخیر شود و بعد از سه الی چهار ماه برنج شما قابل برداشت است. نوش جان.

 

 

۷۴۷
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، کشت در خانه،مزرعه خانگی،پاچیرا،درخت پول،زعفران،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید