عکس رهبر جدید

یک شب فاصله

  فایلهای مرتبط
یک شب فاصله
برای خواندن یک کتاب نفس گیر آماده باش!

همه‌چیز از آن شب وحشتناک شروع شد. همان شبی که بابا و دومینیک به غرب آلمان رفتند تا بلکه بابا کاری مناسب پیدا کند و بتوانند از آن وضعیت بد اقتصادی نجات پیدا کنند. اما صبح، وقتی گرتا از خواب بیدار شد، فهمید اتفاق وحشتناکی افتاده است. میان شرق و غرب آلمان دیوار کشیده بودند. حالا بابا و دومینیک آن طرف دیوار بودند و گرتا، مامان و فریتز این طرف دیوار. هیچ‌کس اجازه نداشت حتی به دیوار نزدیک شود، چه برسد به آنکه از آن رد شود. اما این وضع معلوم نبود تا کی ادامه داشته باشد. یک سال؟ دو سال؟ ده سال؟ چقدر؟

گرتا نمی‌توانست دست روی دست بگذارد و ببیند خانواده‌شان از هم جدا می‌افتند. او باید کاری می‌کرد. اما چه‌کاری؟ نزدیک‌شدن به دیوار خطرناک بود. در آلمان شرقی هرکس را که در حال فرار به سمت آلمان غربی می‌دیدند، می‌کشتند. انتخاب سخت بود. اگر اشتباه می‌کرد همه چیز به قیمت جانش تمام می‌شد. او نقشه‌ای داشت اما دستِ تنها نمی‌توانست آن را عملی کند. گرتا به همراه نیاز داشت اما در آن شرایط سخت هیچ‌کس نمی‌توانست به دیگری، حتی به دوستش، اعتماد کند.

«یک شب فاصله» اگرچه داستانی واقعی نیست، اما به زندگی واقعی بسیاری از آلمانی‌ها هنگام کشیده‌شدن دیوار برلین شباهت دارد. در آن زمان، به دلیل وضعیت اقتصادی بدی که در شرق آلمان وجود داشت، پدر یا پسر خانواده برای کار به غرب آلمان می‌رفتند. این موضوع به خودی خود مشکلی به وجود نمی‌آورد، اما پس از اینکه دیوار کشیده شد، خانواده‌های بسیاری سال‌های سال از یکدیگر جدا ماندند.



یک شب فاصله

نویسنده: جنیفر ای. نیلسن

مترجم: عادله قلی‌پور

ناشر: پرتقال

تعداد صفحه: 288

سال انتشار: 1399



به بهای مرگ و زندگی

یک شب فاصله داستان شجاعت و شهامت گرتاینوجوان است. او بی‌عدالت‌هایی را که در آلمان شرقی وجود دارد برنمی‌تابد. از طرف دیگر، پدر و برادر او در آلمان غربی مانده‌اند. پس گرتا تصمیم می‌گیرد خودش و خانواده‌اش را نجات بدهد. نجاتی که ممکن است به قیمت جان خودش یا یکی از اعضای خانواده‌اش تمام شود.

این داستان پر از لحظات سخت و جسورانه و نیز اتفاق‌های نفس‌گیر است. امید و ناامیدی درهم آمیخته‌اند و درست همان لحظه که فکر می‌کنیم شاید اوضاع کمی روبه‌راه شده باشد، توفانی دیگر از راه می‌رسد و ما را غافلگیر می‌کند. در نهایت، تا آخرین صفحه از کتاب هم نمی‌توانیم حدس بزنیم چه اتفاقی می‌افتد.



جوایزی که این کتاب گرفته

یک شب فاصله برنده: «مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا»،نامزد «جایزه کتاب نوجوانان رود آیلند» و نامزد «جایزه کتاب دوروتی کانفیلد فیشر» می‌باشد.این کتاب همچنین پنج لاک‌پشت از «فهرست کتاب لاک‌پشت پرنده» دریافت کرده است.

 

۱۳۵۲
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، دوستانه،یک شب فاصله،معرفی کتاب نوجوان،جنیفر نیلسن
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید