عکس رهبر جدید

کار اصلی من که نیش زدن نیست!

  فایلهای مرتبط
کار اصلی من که نیش زدن نیست!
اگر فکر می‌کنیدکار ما فقط نیش زدن است و کار شما هم ترسیدن و پا به فرار گذاشتن، سخت در اشتباه هستید. ما فقط وقتی احساس کنیم کسی قصد آسیب رساندن به ما، خانه و دوستانمان را دارد با یک نیش جانانه جوابش را می‌دهیم، امّا ما جزو مفیدترین حشرات برای انسان‌ها هستیم. در زندگی ما رمز و رازهای زیادی وجود دارد که شاید بهتر باشد کمی از آن را بدانید تا کمتر از ما بترسید. ​

ما مهندسیم!

اسم شهر ما «کندو» است. کندو از خانه‌ها و اتاق‌های زیادی که به هم چسبیده‌اند درست شده. همه‌ی ساختمان‌های ما از موم درست می‌شود. ما خودمان موم را می‌سازیم و گرده‌ی گل‌ها را در این اتاقک‌ها جمع می‌کنیم.


ما شلوغی را دوست داریم

خانه‌ی ما بسیار پر جمعیت است، چون ما حشرات اجتماعی هستیم و در هر کندو حدود شصت هزار زنبور زندگی می‌کنند.


ما وظیفه‌ی خودمان را می‌شناسیم

در کندوی ما کار زیاد است و هرکسی وظیفه‌ای دارد. ملکه کارش فقط تخم‌گزاری و نظارت برکار زنبورهای کارگر است. یک ملکه در روز دو هزار تخم می‌گذارد. زنبورهای کارگر که عسل و موم موردنیاز کندو را تأمین می‌کنند و تعدادشان خیلی زیاد است. زنبورهای پرستار که از بچه‌ها نگهداری می‌کنند و زنبورهای نگهبان که وظیفه‌شان محافظت از کندو است.


ما باهوشیم

اگر زنبورغریبه‌ای وارد کندو شود، ما در یک نگاه او را می‌شناسیم و از کندویمان بیرونش می‌کنیم. ما حتّی می‌توانیم صورت شما را هم تا حدودی به ذهن بسپاریم. پس اگر ما را اذیت کنید باید بدانید هیچ‌وقت از نیش ما در امان نخواهید بود.


ما برای تمام دنیا مفید هستیم

ما از مفیدترین موجودات زمین هستیم. اگر ما نباشیم زندگی روی زمین به خطر می‌افتد، چون نقش خیلی مهمی در گرده‌افشانی گیاهان داریم. ما غذایی تولید می‌کنیم که هرگز فاسد نمی‌شود. از زهر ما داروهایی برای درمان بعضی از بیماری‌ها مثل ام‌اس و روماتیسم هم ساخته می‌شود!


ما زبان اشاره بلدیم!

ما با هم کار می‌کنیم و جای گل‌ها را به هم خبر می‌دهیم. می‌دانید چطور؟ با حرکات بدن و بال و شاخک‌هایمان. ما زبان اشاره بلدیم!


ما خستگی‌ناپذیر هستیم!

برای پر کردن کیسه‌ای که در آن گرده‌ی گل را جمع می‌کنیم، باید حداقل روی 100 تا 500 گل بنشینیم، امّا عسل خیلی خیلی سخت به‌دست می‌آید. در فصل گرما که طول عمر ما فقط سه تا چهار هفته است، هر کدام از ما فقط به اندازه‌ی یک قطره عسل تولید می‌کند .امّا در فصل سرما چون زمان استراحت‌مان است  تا شش ماه هم زندگی می‌کنیم.

ما برای تولید نیم کیلو عسل مسافتی حدود سه بار دور کره زمین را طی می‌کنیم.


ما خیلی تمیز هستیم

ما هرگز در داخل کندو مدفوع نمی‌کنیم حتّی اگر یک ماه یا بیش‌تر نتوانیم از کندو خارج شویم. ساختمان بدن ما طوری است که فقط در طول پرواز قادر به دفع مدفوع هستیم. به همین دلیل کندوی ما بسیار تمیز است.


چشم‌های من

من پنج چشم دارم. دوتای آن‌ چشم مرکب است و در دو طرف سرم قرار دارد و سه تا هم چشم ساده که در وسط پیشانی‌ام است، امّا بااین‌حال بینایی‌ خیلی ضعیفی دارم. ولی در عوض حس بویاییم خیلی قوی است، طوری که از چند قدمی می‌توانم بفهمم که یک گل گرده دارد یا نه.

 

۶۳۹
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، محیط زیست،زندگی زنبور،نیش زنبور،حشرات مفید،زنبورهای کارگر،کندو،زنبورهای پرستار،زنبورهای نگهبان
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید