عکس رهبر جدید

معرفی کتاب

معرفی کتاب
این کتاب‌ها را کارشناسان واحد ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب هم خوانده‌اند و آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند.

قوطی کبریت خاطرات

نویسنده: پل فلایشمن

تصویرگر: باگرام ایباتولین

نشر: پرتقال

عاطفه اسلام زاده: به خاطره‌هایت فکر کن! چه رنگی‌اند؟ چه مزه‌ای می‌دهند؟ فکر می‌کنی

توی یک قوطی کبریت جا بشوند؟

دخترک در اتاق بزرگ و عجیب پدربزرگ، جعبه‌ای پر از قوطی‌کبریت پیدا می‌کند. یک هسته‌ی زیتون، تکه‌ای زغال کوچک، یک سکه‌ی درخشان! چیزهای کوچکی توی قوطی‌ها هستند که با خودشان رازهای بزرگ دارند. کتاب را که بخوانیم پدربزرگ برایمان تعریف می‌کند. آن‌وقت هر صفحه مانند صحنه‌ی یک فیلم پیش چشم‌مان زنده می‌شود. فیلمی درباره‌ی روزهای سخت، مهاجرت و امید!


* * * * * * * * *

لافکادیو شیری که جواب گلوله را با گلوله داد

نویسنده و تصویرگر: شل سیلور استاین

مترجم: حمید احمدی

نشر: کانون پرورش فکری کودکان و  نوجوانان

هدی روحانی‌فر: شکارچی رفته بود شیر شکار کند. بنگ بنگ. شیرها هم می‌افتادند و می‌مردند. امّا یک شیر جوان کار دیگری کرد! به جای مردن تفنگ شکارچی را برداشت و خودش تیرانداز شد. آن هم بهترین تیر انداز دنیا. شیر مشهور شد. اسمش را عوض کرد و گذاشت لافکادیو. کت و شلوار پشمی گران قیمت پوشید و عاشق باسلوق شد. شاید آواز باسلوقی‌اش را شنیده باشی چون هنوز هم طرفدار دارد!

همان موقع‌ها بود که با عمو شلبی دوست شد. (همان شل‌سیلوراستاینی که کتاب‌نخوان‌ترین بچه‌ها هم بعد از خواندن داستان‌هایش با تعجب به خودشان می‌گویند چطور کتابی تا این اندازه بامزه، ‌جالب ‌و عجیب و خیلی خیلی باحال نخوانده بودم؟ واقعاً چطور؟؟؟) بله آن‌ها حتّی به هم نامه می‌نوشتند امّا ... امّا لافکادیو جایی ته دلش هنوز شیر بود.

شیری که حالا نه دیگر درست و حسابی شیر بود نه درست و حسابی آدم...

هیچ‌کس تا آن وقت چنین چیزی ندیده بود تو خودت شیرِ انسانی دیده‌ای؟ منظورم یک انسان‌ شیری است!

می‌دانم می‌دانم خیلی شیرتوانسان شد!

امّا هر چه بود و هر چه شد لافکادیو که پنجاه و هشت سال پیش نوشته شده هنوز هم از محبوب‌ترین کتاب‌های بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست. کتابی که هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنید قول می‌دهم.

راستی تصویرهای کتاب خیلی خیلی خوب هستند و همه را هم عمو شلبی خودش کشیده.



* * * * * * * * *

کتاب ها را از کجا تهیه کنیم؟

اوّل اوّل، کتابفروشی شهر یا روستایتان. اگر کتاب شما را نداشتند هم مهم نیست. سفارش بدهید تا برایتان بیاورند. چراغ کتابفروشی‌های کوچک را روشن نگه دارید!

دوّم کتابخانه.‌ در هر کتابخانه‌ای که نزدیک‌تان است عضو شوید. کتابخانه‌های کانون در روستاها هم هستند و مراکز سیار هم دارند.

سوم خرید پستی از ناشر یا خرید نسخه‌ی الکترونیکی






۶۸۴
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، معرفی کتاب،قوطی کبریت خاطرات،لافکادیو شیری که جواب گلوله را با گلوله داد،پل فلایشمن،شل سیلور استاین
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید