عکس رهبر جدید

تدریس با ترسیم

  فایلهای مرتبط
تدریس با ترسیم
آیا تاکنون خواسته‌اید از طریق رسانه‌های دیداری، کلاس درس خود را جذاب‌تر کنید؟ مثلاً تصمیم بگیرید برای درس مطالعات اجتماعی نقشه‌ای شهری طراحی کنید که از طریق آن بتوانید مسائل و مفاهیم مرتبط با زندگی شهری یا قوانین راهنمایی و رانندگی را آموزش دهید؟ بیایید با نرم‌افزاری مفید و کاربردی آشنایتان کنیم که کارتان را راحت‌تر می‌کند.

آیا تاکنون خواسته‌اید از طریق رسانه‌های دیداری، کلاس درس خود را جذاب‌تر کنید؟ مثلاً تصمیم بگیرید برای درس مطالعات اجتماعی نقشه‌ای شهری طراحی کنید که از طریق آن بتوانید مسائل و مفاهیم مرتبط با زندگی شهری یا قوانین راهنمایی و رانندگی را آموزش دهید؟ برای این کار ابتدا در اینترنت جست‌وجو و سعی می‌کنید مطابق نیاز خود، رسانه‌ی مطلوب را بیابید. بیایید با نرم‌افزاری مفید و کاربردی آشنایتان کنیم که کارتان را راحت‌تر می‌کند. نرم‌افزار «ای‌دراو‌مکس» (E-Draw Max) نرم‌افزار گرافیکی بسیار ساده و قدرتمندی است که گنجینه‌ای ارزشمند از شکل‌ها و ترسیم‌های گرافیکی را در خود دارد. امکانات این نرم‌افزار به معلم اجازه می‌دهد به آموزش خود رنگ‌وبویی متفاوت‌ بدهد. از طریق این برنامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به‌راحتی این موارد را ترسیم کرد: انواع شبکه‌های مفهومی و ذهنی؛ انواع نمودارها؛ مدل‌های لباس؛ نقشه‌ها و طرح‌های ساختمانی و شهری؛ نقشه‌های جغرافیایی؛ کارت‌های مناسبتی؛ مجموعه تصویر و شکل‌هایی برای آموزش مباحثی درباره‌ی حیوانات، آب‌و‌هوا، وسایل نقلیه، مدرسه، محیط‌های اداری ، پرچم‌ها، غذاها و میوه‌ها؛ نمودارهای مهندسی؛ فرم‌ها؛ طرح‌های گرافیکی مثل بروشور، برنما (بنر)، مجله، آگهی؛ داده‌نما‌ها (اینفوگراف‌ها)؛ نمودارها و جدول‌های مدیریت پروژه؛ شکل‌ها و ترسیم‌های حوزه‌های علوم (زیست، شیمی، فیزیک، ریاضی و نجوم).

 

شکل دلخواهتان را بکشید

عناصر گرافیکی این مجموعه به‌طورکامل ویرایش‌پذیر هستند. برای مثال شما می‌توانید ساختمان یا خودرویی را در صفحه‌ی کاری خود درج و سپس تک‌تک عناصر تشکیل‌دهنده‌ی آن را ویرایش کنید. می‌توانید اندازه، رنگ و شکل این عناصر را تغییر دهید یا حتی برخی از آن‌ها را جابه‌جا یا حذف کنید تا تصویرِ دلخواه خودتان را داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این نرم‌افزار، ارائه‌ی شکل‌ها و ترسیم‌ها در قالب بردار است. تصویرها و شکل‌های برداری، از دقت و وضوح تصویر (رزولوشن) مستقل هستند و می‌توان اندازه آن‌ها را بدون افت کیفیت تغییر داد. از این تصویرها می‌توان در طراحی و تولید علامت‌ها و نمادها، طراحی‌های تبلیغاتی، پویانمایی‌ها و داده‌نماها استفاده کرد.

به‌این‌ترتیب می‌توانید با استفاده از این برنامه، انواع متنوعی از تصویرهای گرافیکی زیبا را، بدون نگرانی از افت کیفیت یا افزایش حجم، طراحی و در آموزش درس‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی قابل نصب و قابل حمل ارائه می‌شود. آخرین نسخه‌ی آن با ‌عنوان نسخه «Wondershare E-Draw Max 10.5.0» در سال 2020 منتشر شده و فرمت اختصاصی آن نیز با ‌عنوان eddx برای ذخیره‌سازی پروژه‌ها ارائه شده است.

 

دیگر امکانات و ویژگیهای این نرمافزار

• محیط کاربری بسیار آسان و کاربرپسند؛

گنجینه‌هایی شامل 26000 نشانه و شکل و 1500 الگوی آماده با قابلیت ویرایش؛

پشتیبانی از انواع فرمت‌های رایج گرافیکی؛

قابلیت ارتباط با مجموعه نرم‌افزارهای آفیس.

 

 

۵۰۶
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، محتوای تکمیلی، رسانه‌ های دیداری،E-Draw Max،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید