عکس رهبر جدید

اصول و مبانی کارآفرینی

  فایلهای مرتبط
اصول و مبانی کارآفرینی

اصول و مبانی کارآفرینی

نویسنده: مهدی سعیدیکیا

ناشر: انتشارات کیا

سال نشر: ۱۳۸۶

تعداد صفحات: 299

 

در دنیای امروز تضمین بقای سازمان‌ها در نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی آن‌هاست و بر اساس تحقیقات، تفاوت نرخ رشد در کشورها به سبب سطح کارآفرینی آن‌ها پدید می‌آید. بنابراین باید به آموزش اصول، روش‌ها و فنون کارآفرینی به منزله یکی از جنبه‌های اصلی فناوری، به‌طور بایسته و شایسته توجه شود و با ایجاد روحیه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، به منزله مهم‌ترین هدف راهبردی، این روحیه به تدریج بر فرهنگ جامعه حاکم شود.

از کارآفرینان تعاریف متفاوتی شده است، اما آنچه در اکثر آن‌ها می‌توان مشاهده کرد این نکته است که کارآفرینان محور توسعه اقتصادی‌اند و با تخریب روش‌های کهن و ناکارآمد قبلی و جایگزینی آن‌ها با شیوه‌های کارآمد و نوین به نظام اقتصادی، پویایی و حیات می‌بخشند. بسیاری از دانشمندان در پی آن بودند که وجه تمایز این افراد با دیگر افراد جامعه را به دست آورند. همین امر سبب به وجودآمدن «علم کارآفرینی» شد که در آن رویکرد رفتاری و ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان از منظرهای اقتصادی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این کتاب در پنج فصل، قصد دارد مخاطب را با مقوله کارآفرینی بیشتر آشنا سازد.

در فصل اول با عنوان اصول کارآفرینی و ویژگی‌های کارآفرینان، تعاریف متفاوت کارآفرینی، ویژگی‌های کارآفرینان، نقش و جایگاه کارآفرینان در جامعه و فرایند کارآفرینی آمده است.

خلاقیت و نوآوری عنوان فصل دوم این کتاب است که نویسنده کوشیده، ضمن بیان ارتباط بین سه مقوله خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، هر یک را نیز در فضایی جداگانه مورد بررسی قرار دهد. در ادامه این فصل به مبحث تکنیک‌های خلاقیت و نوآوری نظام‌یافته و شیوه‌های به‌کارگیری آن پرداخته  شده است.

در فصل سوم با عنوان مدیریت کسب‌وکار کوچک سعی شده است، افراد از طریق یادگیری ابزارهای مدیریت، توانایی لازم را برای راه‌اندازی و رشد یک کسب‌وکار به دست آورند. این فصل شامل موضوع‌هایی همچون مدیریت، سازمان‌دهی، بازاریابی، امور مالی و مسائل حقوقی است.

فصل چهارم با عنوان فرهنگ کسب‌وکار به ترویج فرهنگ کارآفرینی پرداخته است. در این فصل، نهادینه‌شدن فرهنگ کارآفرینی در جامعه دانشی امروز مستلزم ایجاد پیوند مستحکم بین دو فرهنگ کار و علم و نهادینه‌شدن این دو فرهنگ در جامعه بیان شده است.

در فصل پنجم نحوه نوشتن «طرح تجاری» (Business plan) گفته شده است.


۱۴۸۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای و کاردانش، معرفی کتاب،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید