عکس رهبر جدید

ابزارهای یادگیری سیار

  فایلهای مرتبط
ابزارهای یادگیری سیار
آموزش در سال‌های اخیر با سرعت به سمت مجازی‌شدن یا حداقل استفاده بیشتر از وسایل الکترونیکی پیش رفته است. در این میان، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، با قابلیت‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، روند آموزش و تولید محتواهای آموزشی را برای معلمان ساده‌تر می‌کنند. اکنون شما می‌توانید با استفاده از این نوع برنامه‌ها مدرسه را به خانه بیاورید. ​

نرم افزار تخته سیاه1

یکی از برنامه‌های جذاب تلفن همراه که می‌توان آن را در دسته‌بندی آموزشی یا حتی سرگرمی قرار داد، برنامه «تخته سیاه» است. معلم می‌تواند با استفاده از این برنامه روی تخته سیاه یادداشت کند و نکته‌ای آموزشی را با مثال توضیح دهد. یا می‌تواند با استفاده از گچ، شکل‌هایی را نقاشی کند. یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه، امکان اشتراک‌گذاری آسان آن است. بدین منظور، معلم از تخته خود اسکرین‌شات می‌گیرد و آن را به‌راحتی با دانش‌آموزان به اشتراک می‌گذارد. همچنین می‌تواند تخته خود را به‌صورت عکس در این برنامه ذخیره کند تا بعداً دوباره از آن استفاده و یا آن را ویرایش کند.

 

نرم افزار ویرایش تصویر2

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، برای ویرایش تصویر حتماً نیاز به رایانه بود، اما به مرور زمان و با پیشرفت فناوری، شاهد حضور برنامه‌ها و ابزارهای متعدی در این زمینه هستیم که تمامی آن‌ها به نحوی می‌توانند نیازهای روزمره ما را حل و برطرف کنند. اگرچه چنین برنامه‌هایی شاید مانند فتوشاپ و برنامه‌های مشابه آن نیستند، اما بسیار کارآمدند و جزئیاتی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، در آن‌ها وجود دارند. یکی از این برنامه‌ها «پیکس‌آرت» است که ویرایشگر حرفه‌ای تصویر است و شما می‌توانید با کمک آن، تصویرها را به زیباترین شکل ممکن ویرایش کنید.

 

نرم افزار ساخت عکس‌ نوشته (متن نگار)

متن‌‌نگار یک برنامه کاربردی برای ساخت عکس‌نوشته است که از سال 1394 به بازار عرضه شد. با‌ به‌روزرسانی مداوم، امکانات جدیدی به این برنامه اضافه شده‌اند. این نرم‌افزار با امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد، می‌تواند در ساخت تصویرهای آموزشی به کمک معلمان بیاید. معلم برای ایجاد عکس‌نوشته‌های آموزشی، کافی‌است تصویر مورد نظر خود را در این برنامه باز کند و با استفاده از منوهای برنامه، نوشته‌های مرتبط با تصویر را با فونت و رنگ مورد نظر به آن بیفزاید.

 

نرم افزار ساخت و ویرایش ویدئو3

برنامه «این‌شات» یک ویرایشگر ویدئو با ویژگی‌ها و قابلیت‌های کم‌نظیر است که برای سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است. این برنامه رابط و محیط کاربری ساده و روانی دارد. می‌توانید ویدئوهای خود را به کلیپ‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید یا با ترکیب آن‌ها، ویدئویی طولانی‌تر در اختیار داشته باشید. همچنین می‌توانید تغییرات زیادی در کلیپ‌های کوتاه ساخته‌شده اعمال کنید.

 

نرم افزار تبدیل صدا4

تغییر صدا همیشه یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت‌هاست که گاه می‌تواند بسیار مفرح نیز باشد! به لطف برنامه‌های هوشمند، امروزه می‌توان به‌راحتی صدای خود را تغییر داده و ساعت‌ها سرگرم شد. چنین برنامه‌هایی شاید در نگاه اول چندان کاربردی نباشند و فقط جنبه سرگرمی داشته باشند، اما برای معلم خلاق و توانمند، هر برنامه‌ای می‌تواند کاملاً کاربردی و در فرایند آموزش قابل استفاده باشد. این برنامه قابلیت دارد صدای شما را به بیش از 40 صدای جدید تغییر دهد. شما می‌توانید از این برنامه برای ارائه مطالب آموزشی با صداهای گوناگون (ربات، کودک، آدم فضایی و...) استفاده کنید.

گسترده‌شدن یادگیری سیار و نیاز روزافزون معلمان به استفاده از انواع برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، برای بهبود کیفیت ارائه آموزش به دانش‌آموزان، باعث شده نمونه‌های متنوعی از برنامه‌های کاربردی ساخته و منتشر شوند. در این بخش تعدادی از برنامه‌های محبوب و مورد نیاز معلمان معرفی شدند. در هر برنامه یک کد «سریع پاسخ» طراحی شده است که با اسکن آن می توانید به فیلم آموزش برنامه و یا یک نمونه کار انجام شده با آن برنامه دسترسی یابید.

 

 

 

پینوشتها

1. Blackboard

2. Picsart

3. Inshot

4. Voice changer with Effects


۱۳۲۷
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، پرونده ویژه، یادگیری سیار،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید